Plaats reactie
1
Ik wilde eens vragen je kan instellen

HTTPS -Modus instellen in alle vensters

instellen in privé venster

of niet instellen

Maar veranderd er iets als je instelt het lijkt me ideaal als je

veilig kan surfen want het word steeds enger en wil zo vooral

zo voorzichtig mogelijk blijven

Vriendelijke groet Ayla
2
Je doelt op de optie in Firefox neem ik aan? Indien actief zorgt het niet direct voor meer veiligheid, maar forceert het gebruik van een HTTPS-verbinding. Mocht een SSL-certificaat op een website ontbreken, outdated zijn of verkeerd ingesteld zal die website niet te openen zijn. Maar dit betekent niet direct dat het om een 'gevaarlijke' website gaat.

Deze functie is vooral handig als een website (hostingpakket) niet goed is geconfigureerd. Bijvoorbeeld als een website zowel via HTTP als HTTPS is te bezoeken. Middels de alleen HTTPS functie voorkom je dan dat je via HTTP inlogt vanwege de automatische redirect naar HTTPS.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
bij mij geeft het de melding dat de site geen https verbinding kan maken, en daarbij de vraag of ik wil doorgaan (dus of ik de site wel/niet vertrouw)
deze modus forceert dus geen https-verbinding (als een site daar niet in voorziet, kan dat ook niet) , maar probeert door de waarschuwing te voorkomen dat je ongemerkt een minder goed beveiligde (maar dat zegt niks over de wel/niet boosaardigheid ervan) site bezoekt.
4
Dat klopt, maar als er wel een SSL-certificaat is geïnstalleerd, maar geen rewrite-rule in .htaccess is geplaatst of via Direct Admin (of ander serverpanel) is geconfigureerd dan zou deze optie de HTTPS-verbinding moeten forceren / redirecten naar. Is dat bij jou (dan) niet het geval @falstring ?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
ik heb het nog niet gemerkt, maar ik denk dat dat vooral komt omdat de meeste sites (die ik pleeg te bezoeken) een redirect hebben geïnstalleerd.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”