Plaats reactie
1
Hallo, hoe kan men een gmail sociaal emailbericht verplaatsen naar inbox?
Het betreffen normale emailberichten welke normaal gesproken terecht komen in mijn inbox.
Gaarne advies en tips, alvast bedankt.
Hermie
2
Ik ga er van uit dat jij je mails van Gmail in de browser leest...
Ik maak zelf geen gebruik van slimme functies en personalisatie in Gmail. Die functie heb ik uitgeschakeld. Bij mij komt dus alle inkomende mail in mijn Inbox terecht.
Ik heb zelf enkele tientallen mappen (eigenlijk labels) in Gmail aangemaakt. Als ik een mail wil bewaren, dan sleep ik hem na lezing in een van die mappen. En anders gooi ik hem direct weg.

Jij vindt het blijkbaar wel nuttig wanneer Google voor jou alvast een schifting maakt. Maar je bent niet altijd tevreden met hoe Google dat doet.
Rechtsklik op een mail die in Sociaal zit, maar volgens jou in Inbox hoort. In het contextmenu klik je dan op Naar Inbox verplaatsen.

Het is de bedoeling dat Google hiervan leert en de volgende keer een mail van diezelfde afzender niet verplaatst naar Sociaal, maar in Inbox laat staan.
Je zult zelf in de gaten moeten houden of dat ook het geval is.
3
Bedankt @porrelaar voor advies. Ik werk op een chromebook. Bij rechtsklik op de sociaal mail zie ik NIET inbox verschijnen, wel map Dmail (wat is dat, wellicht abusievelijk gelabeld/aangemaakt).
Verplaatsen naar Dmail is gelukt, echter 1 bericht is uit sociaal verdwenen, dit hadden er 3 moeten zijn.
Ik neem aan dat ik Dmail kan verwijderen?
4
Ik heb geen Chromebook, dus heb ik geen idee wat je dan bij een rechtsklik op een e-mail te zien hoort te krijgen.
Dmail zegt mij helemaal niets.
Ik kan alleen maar laten zien hoe het er bij mij in de browser Firefox uitziet op mijn Windows pc.
Ik had geen enkele mail in de categorie/map/Label Sociaal zitten, dus koos ik als voorbeeld een mail uit de categorie Updates: Afbeelding

Maak anders een print screen hoe het er bij jou uitziet en plaats dat in een volgende reactie. Wel eerst alle persoonlijke informatie (e-mailadressen en namen) onzichtbaar maken door die zwart te maken of te blurren.
6
In het reactievak staat de link Add image to post. Als je daarop klikt, dan wordt de website van Postimages geopend. Je uploadt je afbeelding naar die website. Daarna krijg je een weblink die je in je reactie op dit forum plakt.
Maakt niet uit of het een jpg of png afbeelding is.
8
Ja, jouw afbeelding ziet er echt anders uit dan de mijne.
De optie 'Naar inbox verplaatsen' ontbreekt bij jou. Ik heb helaas geen idee waarom dat bij jou zo is. Hopelijk iemand anders wel...

Ik heb zelf 'Slimme functies en personalisatie' uitgeschakeld. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Daarom is bij mij de categorie Sociaal leeg. Maar ik heb er even een e-mail heen gesleept, zodat die mail het label Sociaal kreeg:


Afbeelding
Terug slepen van die e-mail van de categorie Sociaal naar Inbox kan bij mij op twee manieren:
Rechtsklikken op die mail in Sociaal en dan klikken op 'Naar inbox verplaatsen':

Afbeelding
Die mogelijkheid heb jij niet, omdat die optie ontbreekt in jouw contextmenu.
Maar kun je die mail ook niet naar Postvak IN slepen, zoals ik hieronder laat zien?

Afbeelding
9
Terug slepen van postvak sociaal naar inbox lukt helaas ook niet.
Zie screenshot, daar heb ik primair, sociaal, updates en forums.
Volgens mij heb ik sociaal en updates niet nodig.
Welke wijzigingen aanbrengen in mijn gmail instellingen?




Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”