Plaats reactie
1
Hallo,

ik heb een acer aspire z5751 all in one overgenomen. Nu wil ik het werkgeheugen uitbreiden, no problem lijkt mij.
Toch pakt ie m niet. Ok, prima, maar ik wil kijken in de instellingen in de bios. Alleen met opstarten geeft de pc niks aan in het laadscherm en gaat altijd direct naar het laadscherm en start windows op.
Dus nergens geeft hij aan of ik f2 of del moet intoetsen, of esc. Niks. Alle mogelijkheden geprobeerd uiteraard, ook al staat er niks in beeld, met opstarten direct f2, of del, of esc indrukken, of Ctrl-Alt-Delete, maar helemaal niks. Hij start gewoon windows op.
Wat kan ik doen om wel in de bios te kunnen komen?
De pc draait verder gewoon prima hoor, geen issues. Weinig werkgeheugen en cpu wordt soms wat mij betreft te warm en dus wil ik in de bios kunnen, om eventueel daar wat instellingen te wijzigen.
Windows is tevens legaal, geen grappen en/of grollen met de pc, prima ding.
Hoe kom ik in de bios?
Ondersteuning van Acer is drama. Begin ik niet eens aan.
Gr
Roelof
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
2
Volgens de handleiding moet je de Delete toets gebruiken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Indien de DEL-toets niet werkt, dan zal de optie 'fast boot' wellicht geactiveerd zijn in de BIOS/UEFI Dit kan je als volgt omzeilen.

Open de opdrachtprompt als administrator en type het onderstaande commando gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

shutdown /r /fw /t 0

Hierna kan je in het scherm Advanced options doorklikken naar UEFI Firmware settings.

Dit kan ook via Start > Instellingen. Ga naar Bijwerken en beveiliging en klik in het linkerpaneel op Systeemherstel.
Klik onder Geavanceerde optstartopties op Nu opnieuw opstarten.
Vervolgens wordt je computer opnieuw opgestart en krijg je het opstartmenu van Windows 10 te zien.
Ga in dit menu naar Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Instellingen voor UEFI-firmware.
Klik op Opnieuw opstarten om je computer opnieuw op te starten en direct naar het BIOS te gaan.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Thnx guys, is inmiddels gelukt om in de bios te komen. Ik wilde mijn werkgeheugen uitbreiden van 4 GB DDR3 1333Mhz, naar 8GB. Is het maximale wat deze i5 ondersteunt. Maar als ik de oude eruit haal en de nieuwe erin wil de pc helemaal niet meer booten. Snap niet waarom niet.
Iemand een idee hoe dat zit?
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
6
Wellicht kan dit systeem wel 8 GB aan, maar niet via één geheugenbankje. Dus 2 x 4 GB werkt wel, maar 1 x 8 GB werkt niet.
Dit systeem en moederbord schijnt vier geheugenbankjes te hebben? Plaats eens een logje van Speccy voor meer informatie.


Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Thnx guys, is inmiddels gelukt om in de bios te komen.
Kan je ook even vertellen hoe je dat gedaan hebt. Leren we ook weer wat bij.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Ik heb het voor elkaar gekregen via instellingen, systeemherstel en dan opnieuw opstarten, dan geeft hij in het opstart scherm ineens wel de delete optie en f12 bootoptie.
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”