Plaats reactie
1
Voor fotobeheer en bewerking gebruik ik Adobe Lightroom 6. Sinds kort valt het programma steeds uit als ik foto's wil importeren of exporteren. Uiteindelijk heb ik de betreffende software van mijn computer verwijderd en een vervangende versie gedownload van de Adobe website. Na installatie van deze nieuwe versie blijft het probleem echter nog steeds optreden. Kan het zijn dat de oorzaak niet in de Lightroom software zit maar in de computer? Zo ja, waar moet ik dan aan denken en hoe zou ik het probleem kunnen oplossen??
2
Hallo en welkom op het forum.

Wat ik op internet kon vinden is dat dit problemen mogelijk met de GPU-instellingen in Adobe Lightroom te maken kan hebben. Schakel via Edit > Preferences > General eens het gebruik van de GPU (Graphics Processing Unit) uit.

https://helpx.adobe.com/ca/lightroom-cc ... t-gpu.html
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxstar,
Dank voor je reactie. Bij "Algemeen" zie ik geen optie voor GPU, wel bij "Prestaties" maar daar staat GPU uit.
Zijn er nog andere mogelijkheden??
Groeten, Rob Stolk
Afbeelding

Afbeelding
4
Ik gebruik zelf geen Adobe Lightroom, dus ook geen ervaring mee. Maar misschien iemand anders op het forum wel.
Middels Speccy kunnen we eens kijken naar mogelijk andere problemen.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Beste Maxstar, Je verwijzing naar de tip in techwalls lijkt inderdaad te werken. Ik durf het nog niet goed te geloven, dus ik ga de komende dagen wat testen met im- en exporteren, verplaatsen, verwijderen e.d. maar tot zo ver in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en de tips!
10
Robert49 schreef: Beste Maxstar, Je verwijzing naar de tip in techwalls lijkt inderdaad te werken. Ik durf het nog niet goed te geloven, dus ik ga de komende dagen wat testen met im- en exporteren, verplaatsen, verwijderen e.d. maar tot zo ver in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en de tips!
Beste Robert49, mag ik vragen hoe je dit precies gedaan hebt? Ik heb exact hetzelfde probleem, echter hoe moet ik een " blanco folder wit no image inside" importeren? Als ik dat probeer komt de importeer knop niet zichtbaar in het importeerveld, omdat er geen foto in de lege map zit? De oplossing klinkt zo simpel, maar ik snap er niets van. Groeten Sandra
11
Beste Sandra, de voorgestelde oplossing blijkt toch niet te werken. Bij iedere import, export, verplaatsing of verwijder- actie klapt Lightroom eruit.
Ik heb onlangs iets anders bedacht, namelijk het maken van een nieuwe catalogus, omdat daar de kern van het probleem lijkt te zitten. In mijn oude catalogus zitten rond de 65.000 foto's en dat lijkt te zwaar te zijn voor mijn Lightroom-6 versie. In de nieuwe catalogus heb ik nu circa 12.000 foto's zitten en tot nu toe lijkt het programma hier goed mee om te kunnen gaan. Hopelijk blijft dat zo....
12
Beste Robert, oh wat jammer zeg! Toch niet de oplossing dus. Exporteren lukt bij mij nog wel ( tot op heden) maar importeren klapt lightroom er idd uit. Ik heb ook de 6 ( was de laatste die je zonder abonnement kon kopen volgens mij). Dan ga ik de boel ook maar eens opschonen en foto’s verwijderen die ik verder niet gebruik. Hopelijk kan ik dan weer nieuwe importeren. Bedankt voor je reactie!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”