Plaats reactie
16
Hallo iEscape,

Dit heb ik reeds meerdere malen uitgevoerd zonder het gewenste resultaat.
Uit wanhoop heb ik ook nog eens de 30 dagen versie van Acronis zelf geprobeer maar daar wederom dit probleem.
Ik ga nu alles weer verwijderen en Acronis True Image van Seagate opnieuw proberen.

Deze ochtend ook contact gezocht met Seagate en het probleem aanhandig gemaakt maar als advies kreeg ik om contact op te nemen met Acronis.
Zo gezegd zo gedaan, maar Acronis stuurt mij weer terug naar Seagate omdat dit een OEM versie van hun product en Seagate dan de partij is die de ondersteuning dient te leveren.

Al met al een hoop soesa.
17
Zijn de backup bestanden misschien verplaatst of van naam gewijzigd? Gaat het om een volledige backup of een incrementele backup?

Is het mogelijk dat het document dat je zoekt ook nog ergens is opgeslagen als backup door het programma dat je gebruikte om dat document te maken/bewerken?

Kun je het document terugvinden met een programma als Recuva?
18
Hoi,

Als ik het zo lees lijkt mij dit een probleem met de bestandsassociaties van Windows 7, op Wilders Security kwam ik een gelijkwaardig probleem tegen (alleen zonder oplossing).
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=208206" onclick="window.open(this.href);return false;

Voer het volgende eens uit.

Download zoek.exe naar het bureaublad.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.tib];e
    [HKEY_CLASSES_ROOT\tib];e
    [HKEY_CLASSES_ROOT\tib_auto_file];e
    [HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile];e
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Hallo ctrlaltdelete,

Er is niet gewijzigd aan de gemaakte backups en dit zijn zowel volledige als aangepaste backups.
Het document is nergens anders opgeslagen dan in de gemaakte backups.
Ik heb het document (adressenbestand) zelf nog wel maar daar heb ik een fout in gemaakt. Vandaar dat ik een ouder bestand terug wil halen.

Hallo Maxstar,

Ik ga dit nu direct uitvoeren en laat van me horen als dit is gelukt.
20
Hallo Maxstar,

Dit ging sneller dan verwacht, hierbij de gevraagde reportage.
Voor mij is dit allemaal Chinees maar hoop dat je hier iets mee kunt.


Zoek.exe Version 3.0.0.3 Updated 17-07-2012
Tool run by PB_001_AD3 on Thu 07/19/2012 at 11:50:51.32.
Microsoft Windows 7 6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running from: C:\Users\PB_001_AD3\Desktop\zoek.exe

==== Registry Exports ======================

[HKEY_CLASSES_ROOT\.tib]
@="tib_auto_file"


[HKEY_CLASSES_ROOT\tib]
"URL Protocol"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\tib\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tib\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tib\shell\open\command]
@="C:\\Program Files (x86)\\Seagate\\BlackArmorBackup\\SeagateTibUrlHandler.exe \"%1\""


[HKEY_CLASSES_ROOT\tib_auto_file]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\tib_auto_file\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tib_auto_file\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tib_auto_file\shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files (x86)\\Seagate\\BlackArmorBackup\\BlackArmorBackup.exe\" \"%1\""


[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile]
@="BlackArmor Backup Archive"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\CLSID]
@="{C539A15B-3AF9-4c92-B771-50CB78F5C751}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\DefaultIcon]
@="C:\\Program Files (x86)\\Seagate\\BlackArmorBackup\\tishell.dll,-4"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\Shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\Shell\open]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\Shell\open\command]
@="explorer /idlist,%I,%L"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\Shell\open\ddeexec]
@="[ViewFolder(\"%l\", %I, %S)]"
"NoActivateHandler"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\Shell\open\ddeexec\application]
@="Folders"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\Shell\open\ddeexec\ifexec]
@="[]"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\Shell\open\ddeexec\topic]
@="AppProperties"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\ShellEx]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\ShellEx\ContextMenuHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tibfile\ShellEx\ContextMenuHandlers\{C539A15A-3AF9-4c92-B771-50CB78F5C751}]
@=""
21
Hoi,

Ik heb Acronis ook even geinstalleerd op mijn test-PC en deze register exports vergeleken, en bij de eerste export gaat het fout.
.tib moet niet verwijzen naar "tib_auto_file" maar naar "tibfile"

Download zoek.exe naar het bureaublad.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.tib];r
    @="tibfile";r
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Ga naar Start > Configuratiescherm > Software en klik op Programma's
Klik op de optie "Een bestandstype altijd met een specifiek programma openen"
Zoek in deze lijst naar het .tib bestand en klik op de knop Ander programma
Selecteer hier de Windows verkenner (Explorer.exe) en klik op OK.

Herstart de computer en kijk of je nu wel de gemaakte back-ups kunt openen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Hallo Maxstar,

Zoek.exe Version 3.0.0.3 Updated 17-07-2012
Tool run by PB_001_AD3 on Thu 07/19/2012 at 12:44:21.12.
Microsoft Windows 7 6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running from: C:\Users\PB_001_AD3\Desktop\zoek.exe

==== Registry Fix Code ======================

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.tib]
@="tibfile"

Heel vreemd maar in de lijst bij het configuratiescherm komt de vermelding .tib nu helemaal niet meer voor.
Zou dit verwijderd kunnen zijn doordat ik net de probeerversie van Acronis weer heb verwijderd?
23
Hoi,

Heb je nu wel weer de Acronis versie van Black Armor geinstalleerd staan?
Zo ja klik met de rechtermuisknop op één van de *.tib en kies eigenschappen.
Klik op de knop wijzigen en selecteer hier de Windows verkenner (Explorer.exe) en klik op OK.

Lukt het nu wel om de gemaakte images te openen in zowel de verkenner als in het programma zelf? (Misschien is er een herstart van het systeem nodig.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Hallo Allemaal,

Met gekruisde vingers de computer opnieuw opgestart na de laatste handelingen en warempel kan ik nu de gemaakte backups openen.
Ik weet niet wat ik allemaal heb moeten uitvoeren maar wat ik wel weet is dat het probleem is opgelost.

Iedereen hartelijk voor het meedenken met mijn probleem, ik ben weer een gelukkig man.
:dank:
25
Hoi,

Graag gedaan en mooi dat het probleem is verholpen... :good:
the old wizzard schreef:Ik weet niet wat ik allemaal heb moeten uitvoeren maar wat ik wel weet is dat het probleem is opgelost.
Een register entry stond niet goed, en de *.tib bestanden moesten niet met het programma zelf geassocieerd worden maar met explorer.exe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”