Plaats reactie
1
Hallo,

Tot op heden heb ik een hele lijst muziek opgenomen van Spotify met Dojotech Spotify Recorder 3.3.
Op zich niks mee, tot op heden dat ik problemen krijg met het programmaatje. IK heb hem dus een reeks laten opnemen, maar uit deze opnamen blijkt geen geluid meer uit te komen. Ik heb het opnieuw geïnstalleerd, mijn .NET geupdated, alles in elke vorm heb ik met het programma geprobeerd om terug aan de praat te krijgen. Niks werkt, nieuwe variant van muziek denk ik bij mezelf.Ik dacht uiteindelijk dat het misschien kwam door updates van Spotify zelf.

Maar daar ben ik natuurlijk niet mee geholpen. Aangezien het programma enkel de titel en het eerste deel van de naam van de artiest opslaat, ben ik nogal snel overtuigd geweest een alternatief te zoeken. Ik moet zeggen, dat dit het er niet op vergemakkelijkt heeft. 1001 programma's zijn op het net te vinden. Je zou zeggen, probeer eens iets anders. Maar het probleem is dat ik iets extreem degelijk wil, voor deze grote aantale muziek, vind ik dat toch wel noodzakelijk. Hoe ik ooit met Dojotech in zee gegaan ben, vraag ik me nu zelf ten sterkste af.

Zouden jullie mij a.u.b. willen helpen met het afwegen van een goed programmaatje, dat liefst nog actief is(Dojotech's laatste versie 3.3 is nl. al zo'n klein jaartje oud, terwijl er nog verbeteringen aan mogelijk zijn). Ook zou ik het liefste hebben dat hij wat precieser opneemt dan Dojotech, al is dit niet te voorspellen op voorhand(Dojotech viel ook af te wachten van liedje tot liedje, van keer tot keer). Het programmaatje zou liefst ook kunnen ingesteld worden qua kwaliteit van de opnames waarbij hij ook het Album en de bijhordende hoes van Spotify erbij plaatst.
Kortom een goede recorder die mooi de ruimte tussen verschillende liedjes bewaart en alle info van een liedje, op spotify te vinden erbij plaatst.

Ik hoop dat iemand die misschien zelf 'de beste' software hiervoor gebruikt mij kan helpen.
Misschien is dit een potentieel programmaatje http://applian.com/audio-recorder/, maar ik weet het niet. Het is maar een voorbeeldje.

MVG Delelith
2
Ik heb geen antwoord op jouw vraag, maar ben wel geinteresseerd in antwoorden van anderen.
Ik ben ook een actief gebruiker van Spotify en wist niet dat het mogelijk om muziek van Spotify te downloaden zonder kosten.
Is dit wel legaal? no offense, maar vraag het me gewoon af omdat als ik op de ' normale' manier muziek van Spotify wil downloaden ik doorgelinkt wordt naar mijn iDEAL-account.

Hoe dan ook, ik wist niet van het bestaan van een Spotify-downloader die ook nog eens gratis moet zijn.
Ge-interesseerd in antwoorden van andere Spotify-gebruikers, heb ik mij bij deze dus ook geabonneerd op dit topic.
Zeg maar Duncan.
3
Is dit wel legaal? no offense, maar vraag het me gewoon af omdat als ik op de ' normale' manier muziek van Spotify wil downloaden ik doorgelinkt wordt naar mijn iDEAL-account.
Wel, of het legaal is daar valt over te twisten. Als je sommige recorders moet geloven, is dit wel degelijk het geval. Bij wijze van voorbeeld verwijs ik hiervoor naar de site van de recorder die ik in vorig bericht meegaf. Hierop is onderaan het volgende te vinden:
Is Replay Music Legal?
Yes! Read the Replay Music Legal FAQ and learn more.
Ik heb dit eventjes gedaan en hier staan in de eerste zinnen verduidelijkt:
The RIAA will not come after you as long as you record for your own personal use.
Ik moet wel zeggen dat we hier over Amerika spreken en ben zelf ook niet zo goed op de hoogte van de wetgeving van bij ons.
Maar ik houd het op legaal voor eigen gebruik, maar strikt denk ik wel dat het toch illegaal is. Persoonlijk vind ik dat het natuurlijk niet veel uitmaakt of je nu muziek gratis downloadt van een peer-netwerk of gewoon gaat opnemen van muziekaanbieder.
_____________________________________________________________________________________
Ik ben ook een actief gebruiker van Spotify en wist niet dat het mogelijk om muziek van Spotify te downloaden zonder kosten.
Het idee is simpel en is wel begrijpbaar als gewone computergebruiker.

Enerzijds is er de recorder waar ik over spreek. Je speelt gewoon met je pc een liedje af met Spotify. Er komt geluid uit de boxen, dit betekent dat je een output hebt. Daarnaast beschikt mijn geluidskaart van mijn laptop, en denk ik wel de meeste laptops, over Stereo-Mix. Stereo-Mix is, of ken ik als een interne recorder waar al het geluid dat door de boxen komt, ook door gaat. Met opnamesoftware of dergelijke, kan je dus hiermee opnemen. Je laat Spotify spelen en klaar is kees, voor de basis. Als je dan nog knippen en taggen wilt, dan heb hiervoor speciefk ontwikkelde progjes zoals mijn antieke Dojotech ;D .
Anderzijds heb je ook nog de cache die net zoals de meeste andere internetbronnen sporen op je pc achterlaat. De kunst bestaat er deze te decrypten, tot mp3 bestanden of dergelijke, maar Spotify is hiervoor tamelijk goed beveiligt, dus blijft het een kunst om dit voor elkaar te krijgen. http://despotify.sourceforge.net/ Despotify is hier een voorbeeldje van.

Als iemand mij misschien kan verder helpen met de cache van Spotify, zou dit uiteindelijk nog een véél effectievere oplossing zijn, dan het time-wasting-recording.


Greetings
4
och, het was niet nodig je te verdedigen. Het was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid omdat ik niet wist dat dit mogelijk was.
En geloof me, ik ben ook geen heilig boontje.
Ik ben zelfs blij met het vermelden van deze mogelijkheid waar ik als (toch wel zeer actief) gebruiker en forum-lid van Spotify, niets vanaf wist.
Dank je voor de tip!

Laten we ff afwachten of hier andere Spotify-gebruikers zijn die antwoord kunnen geven op jouw vraag.
:smiley_highfive:
Zeg maar Duncan.
5
Ter informatie:

Opnemen van streams. Luister onderweg. -> een artikel in PCM van april 2013
Er wordt aandacht besteed aan Total Recorder
http://www.totalrecorder.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor Spotify zijn zelfs speciale programma's te vinden die de tracks in mp3-formaat bewaren, voorzien van titel en artiest.
Voor een universele totaaloplossing is Total Recorder een oude rot met zeer veel mogelijkheden.
De grote truc waarvan deze software gebruikmaakt, is het installeren van een driver voor een virtuele geluidskaart.
Je raadt het al: al het gedecodeerde geluid wordt rechtstreeks vanuit elk programma -hoe zwaar versleuteld ook- naar de Total Recorder-driver gestuurd.
En die kan alles vervolgens verliesvrij in digitale kwalitetit onderscheppen en bewaren als -bijvoorbeeld- verliesvrij flac of universeel mp3-bestand.
Total Recorder is niet gratis maar met een prijskaartje van slechts $ 17,95 voor de standaardversie is het z'n geld meer dan waard voor iedere fervente verzamelaar van geluidstreams.

De Pro-versie biedt voor een bedrag van $ 35,95 ook de mogelijkheid om audiostreams direct op schijf te bewaren.
Aan het einde van het artikel wordt onderstaande vermeld:
Spotify recorder
Tot voor kort was er een heel mooi prgamma voor het opnemen van Spotify-tracks: Dojotechs Spotify Recorder. Voor slechts £ 10 zorgde dit handige stukje software voor afzonderlijke mp3-tracks inclusief de juiste naam en artiest. Daarvoor moest het Spotify-venster in beeld zijn, zodat Spotify Recorder de nummerinfo simpelweg kopieerde. We spreken in de verleden tijd, want gezien de homepage lijkt het erop dat het bedrijf achter Spotify Recorder 'de way of the dojo' is gegaan.
Het is mogelijk om het artikel als een .pdf bestand toe te voegen, waarbij de bron van het artikel duidelijk zichtbaar is PCM april 2013.
Maar ik weet niet of dit wel mag ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Hallo,

Daar heb ik in de verte al eens van gehoord ja. Ik heb het artikeltje eens gelezen en dat ziet er idd wel schitterend uit, alleen is de conversie niet optimaal. Op Mp3 formaat reikt hij bijvoorbeeld niet verder dan 56kbps omdat dat de standaard bij Windows is, en omdat op mp3 bestanden patenten ofzo zitten.
Door het programma zelf ben ik aangeraden om eerst gewoon in PCM te converteren zonder kwaliteitsverlies en deze later dan nog te converteren naar mp3. Op zich niks mis mee, maar als ik naar dat PCM/wave bestand converteer zijn de tags gewoon in de titel gestopt, en zou echt wel graag de tags er goed bijwillen. Daarom ben ik verder op zoek gegaan intern en ben ik uitgekomen op externe mp3 codecs toevoegen. Maar dat geeft mij nieuw problemen. Ik kan kiezen voor Lame of Blade. Nu het verschil hiertussen is mij nog niet zo goed duidelijk + ik heb eens gekeken naar Lame, maar hierbij kun je enkel de brongegevens downloaden en geen dll die ik dus nodig heb. Ik heb wel gezien dat er pakketten zijn voor Audacity, maar deze zijn dan weer verouderd. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

MVG Delelith
7
Delelith schreef:Hallo,Tot op heden heb ik een hele lijst muziek opgenomen van Spotify met Dojotech Spotify Recorder 3.3.
Op zich niks mee, tot op heden dat ik problemen krijg met het programmaatje. IK heb hem dus een reeks laten opnemen, maar uit deze opnamen blijkt geen geluid meer uit te komen.
Heb je al eens je instellingen van de geluidskaart gecheckt en nagekeken of er onlangs nieuwe drivers zijn geinstalleerd want hier moet je denk het probleem zoeken.
De opnamen van Spotify Recorder verlopen via de stereomixgeluidsbron van de geluidskaart, ik kwam het volgende tegen wat je eens kunt proberen.

1. Kies via Options / Recording device uw geluidskaart.
2. Geef bij Save recorded tracks to de locatie op waar u de mp3’s wilt bewaren. De kwaliteit van de mp3’s kunt u aanpassen bij Bit Rate (standaard 160 kbit/s).
3. De opnamebron voor Dojotech Spotify Recorder is Stereo Mix, ook wel What you hear of Wave genoemd.
4. Open Geluiden en audioapparaten / Audio in de klassieke weergave van uw configuratiescherm. Kies bij Opnemen van geluid voor Volume en selecteer Stereo Mix.
5. Staat deze niet in de lijst, zet de geluidsbron dan aan via Opties / Eigenschappen.
Afbeelding Dojotech Spotify Recorder neemt alles op wat u afspeelt met Spotify. Het is belangrijk dat u tijdens de opname geluid hoort uit de speakers. Het dempen (‘muten’) van de geluidskaart zorgt namelijk ook voor stilte in de mp3’s. Dojotech Spotify Recorder heeft geen opnameknop. Als het programma gestart is, wordt alles wat u afspeelt met Spotify automatisch opgenomen. De opname is vergelijkbaar met het opnemen van elpees op een cassettebandje zoals we dat vroeger deden, maar dan uiteraard met een hogere kwaliteit. Maak in Spotify een afspeellijst van de muziek die u wilt opnemen. Start Dojotech Spotify Recorder op en schakel terug naar Spotify. Start het eerste nummer van de afspeellijst.
Dojotech Spotify Recorder begint de opname automatisch en bewaart uw mp3’s. Tijdens de opname toont Dojotech Spotify Recorder de voortgang van de opname in een overzicht. Als het eindresultaat niet voldoet aan uw wensen, kunt u experimenteren met de volumeregeling van de stereomix-opnamebron in het configuratiescherm.
Afbeelding
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”