Plaats reactie
1
Goedendag,

Ik wil graag een game pc samen laten stellen ; budget is ongeveer +- €1000,-
Zelf ben ik niet zo'n technicus die alles van pc's weet, weet alleen de basic's daarom vraag ik jullie hulp hierbij.
Ik heb geen onderdelen om over te zetten het gaat dus om een nieuwe pc.

* Eisen
In ieder geval :

- Wil ik een pc die zo lang mogelijk meegaat, niet dat ik over een paar jaar alweer te veel nieuws moet aanschaffen.
- Het liefst een pc die stil is (zo stil mogelijk niet dat er geen geluid uit mag komen ofzo), maar tegelijk ook heel krachtig, en die zware games aankan ofcourse zou fijn zijn als alles op max kan draaien dat wilt iedereen.
- Een 120GB SSD kaart.
- Wil hem liever niet zelf in elkaar zetten heb ik namelijk geen verstand van.
- Met windows 7 of 8.
- Geen randapparatuur zoals muis, scherm, toetsenbord.

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje, graag hoor ik het van jullie (tips,suggesties,opmerkingen).

Ik heb dit ook op 'n ander forum staan maar hoe meer mensen ermee denken hoe beter natuurlijk :D

Er was een samenstelling gemaakt met een Gigabyte R9290C videokaart daar weet ik van dat die wel krachtig is als die meegenomen kan worden in de samenstelling zou dat fijn zijn (of een betere videokaart natuurlijk maar het moet wel in mijn budget passen als het tegen de €1100,- aanzit is dit geen probleem).


Voor degene die willen weten wat er op 't andere forum is samengesteld : http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... B7517%5D=1
Echter bedraagt de levertijd van de moederbord en kast meer dan 10 werkdagen en dat is een beetje lang

Kwam dit ook nog tegen : http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 28518%5D=1 Alleen dan heb ik geen Windows >.<

Alvast bedankt voor de tijd en moeite voor 't reageren op mijn post.

Met vriendelijke groet,
NLStranger
2
De R9 290 kaarten zijn slecht leverbaar en een goed alternatief is de MSI N780 TF 3GD5/OC en ook een stuk krachtiger. Een ander groot voordeel is het lagere stroomverbruik en de geluidsproductie. zie deze vergelijkingstabel op Hardware.info voor meer info.

Ik heb even een nieuw winkelmandje gemaakt en kom uit op €1.153,92

Dit is wel € 50 euro boven je budget maar via dit forum krijg je nog 10 euro korting bij Azerty en betaal je geen verzendkosten en dat compenseert dan weer.

De behuizing heb ik vervangen voor een degelijke Cooler Master Silencio 550 en omdat je een zo'n stil mogelijk systeem wilt is dit een goede keus. De videokaart die ik eerder al noemde is ook veel stiller dan de Gigabyte en dat komt vooral door het lagere stroomverbruik van de MSI. Verder heb ik er sneller Kingston HyperX Beast geheugen in geplaatst en een ander moederbord van Asus. Dit systeem is direct leverbaar in deze configuratie.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Forza schreef:De R9 290 kaarten zijn slecht leverbaar en een goed alternatief is de MSI N780 TF 3GD5/OC en ook een stuk krachtiger. Een ander groot voordeel is het lagere stroomverbruik en de geluidsproductie. zie deze vergelijkingstabel op Hardware.info voor meer info.

Ik heb even een nieuw winkelmandje gemaakt en kom uit op €1.153,92

Dit is wel € 50 euro boven je budget maar via dit forum krijg je nog 10 euro korting bij Azerty en betaal je geen verzendkosten en dat compenseert dan weer.

De behuizing heb ik vervangen voor een degelijke Cooler Master Silencio 550 en omdat je een zo'n stil mogelijk systeem wilt is dit een goede keus. De videokaart die ik eerder al noemde is ook veel stiller dan de Gigabyte en dat komt vooral door het lagere stroomverbruik van de MSI. Verder heb ik er sneller Kingston HyperX Beast geheugen in geplaatst en een ander moederbord van Asus. Dit systeem is direct leverbaar in deze configuratie.

Heel erg bedankt voor je tijd, en bedankt dat je rekening heb gehouden met de levertijd van bepaalde onderdelen! Nu eindelijk een pc waar ik snel over kan beschikken.
4
Graag gedaan en hoor en ik hoop dat de samenstelling helemaal naar wens is. :goed:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
@OB1
Waarom een setje Crucial Ballistix Sport (1600 MHz) van € 62,94 kopen als je voor € 74,95 dus € 8 euro meer een supersnel setje Kingston HyperX (2400 MHz) geheugen kan kopen.
Met zicht op de toekomst en upgrades is dit een betere keuze, wil je over een paar jaar goedkoop upgraden met een nieuwe CPU en moederbord heb je meer aan dit geheugen dan aan een verouderd Crucial setje.

Bij de Corsair Carbide 200R die jij in het winkelmandje hebt gestopt zal je met een videokaart met een lengte van 25cm en langer de interne bracket al moeten verwijderen en bij de Silencio 550 is er wat meer speelruimte.
Ook is de keuze op de Silencio gevallen omdat de topicstarter een zo stil mogelijk systeem wenste te krijgen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
8
Hallo jongens,

Ze zijn de pc aan het assembleren alleen past de moederbord er niet bij deze ondersteund maar 1600mhz en de hypberbeast is 2400mhz.
Dus kan ik 2 dingen doen afstellen op 1600 mhz maar is natuurlijk een groot verschil met 2400mhz

of een andere moederbord die wel 2400mhz ondersteund dus welke moederbord zou er eventueel in de plaats van deze kunnen?
Wel ongeveer dezelfde prijsklasse ietjes duurder kan ook

Mvg,
NLStranger
9
Sommige moederborden kunnen inderdaad niet overweg met 2400Mhz geheugen als het maar tot 1600Mhz ondersteunt maar uit de praktijk weet ik dat deze combi geen problemen geeft. Ik denk dat je meer vanuit Azerty nu een standaard waarschuwing hebt gekregen want dat doen veel webshops die zich striks aan de compatibiliteitslijsten houden.

Een alternatief als moederbord is bijvoorbeeld de ASRock Z87 Pro3 voor € 79,98.
Als je het Asus B85M-E moederbord wilt behouden kan je het setje Crucial geheugen nemen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
10
Forza schreef:Sommige moederborden kunnen inderdaad niet overweg met 2400Mhz geheugen als het maar tot 1600Mhz ondersteunt maar uit de praktijk weet ik dat deze combi geen problemen geeft. Ik denk dat je meer vanuit Azerty nu een standaard waarschuwing hebt gekregen want dat doen veel webshops die zich striks aan de compatibiliteitslijsten houden.

Een alternatief als moederbord is bijvoorbeeld de ASRock Z87 Pro3 voor € 79,98.
Als je het Asus B85M-E moederbord wilt behouden kan je het setje Crucial geheugen nemen.
Heel erg bedankt, moederbord is gewijzigd in de ASROCK
11
Geen dank en heel graag gedaan en hoop dat je veel plezier zult hebben van deze computer. :goed:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”