Plaats reactie
1
Hallo iedereen,

Binnenkort wil ik een nieuwe PC aanschaffen voor het gamen, ik heb zelf al een aantal dingen in huis. Gezien ik een beginner ben op het gebied van PC's bouwen heb ik besloten om dit door Azerty te laten doen gewoon voor de zekerheid. Ik ben zelf geen held op het gebied van techniek en met het samenstellen ben ik volgens kenners al flink de mist in gegaan. Vandaar dat ik jullie vraag om wat voorbeeld winkelmandjes te maken. Hieronder een overzichtje wat ik nodig heb, wat ik al heb en wat ik maximaal wil uitgeven.

Wat heb ik al:
-Een extern harde schijf van 3TB (daarom heb ik geen grote interne harde schijf nodig, 1TB of zelfs 500gb is voldoende)
-Een 23" FullHD led tv met HDMI en VGA
-Een muis
-Een toetsenbord
-Office studentenpakket
-AVG licentie

Wat zou ik graag willen hebben:
-Een complete startklare computer
-Windows 8.1
-Een zeer stille maar krachtige PC voor een goede prijs
-Een videokaart die een VGA en HDMI aansluiting heeft

Wat is mijn budget:
-Maximaal ongeveer €700,-

Wat vraag ik van jullie:
-Kunnen jullie een winkelwagentje maken wat een goede koop zal zijn?


Alvast bedankt en ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, zoals ik al zei ben ik nieuw op het gebied van je eigen computer samenstellen. Voorheen kocht ik kant en klare pc's voor relatief meer geld en mindere prestaties. En daar wil ik vanaf en daarbij vraag ik om jullie advies.

Groeten en alvast bedankt, graag hoor ik van jullie:)
2
Welke games speel je zoal en welke wil je in de toekomst gaan spelen?
Voordat ik een winkelmandje maak is dit wel even makkelijker voor de keuze van de videokaart.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Perfect World, Wow en nog een paar andere maar dit zijn de games die het meest vragen van de videokaart, mede omdat ik ze op hoge kwaliteit wil gaan spelen.
4
ik heb even een winkelmandje samengesteld met een AMD Athlon II X4 760K processor voor € 678,37, en een winkelmandje met een Intel Core i5 4440 voor € 732,51.

Beide configuraties hebben een krachtige MSI R9 270 GAMING 2G (review) maar deze heeft geen VGA connector, maar daar kan je een DVI > VGA verloopje voor gebruiken en die heb je misschien al wel? De behuizing is een Cooler Master Silencio 352 (review) die lekker stil is, en een SD kaartlezer heeft en verwijderbare stoffilters en een goede airflow met de twee aanwezig ventilatoren. Windows 8.1 en assemblage zit er direct al bij.

Via dit forum krijg je ook nog eens 10 euro korting bij Azerty en betaal je geen verzendkosten.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Forza allereerst bedankt voor je input, ik heb nog wel een paar vragen.

-misschien ligt het aan mijn computer maar ik zie twee dezelfde winkelwagentjes van €680,-
-ik zie dat de videokaart een dvi-I aansluiting heeft dus ik haal een dvi-I (mannelijk) naar vga (mannelijk) klopt dit? En is dit een juiste: https://netwerkproducten.com/webshop/dv ... -1756.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?
6
Sorry blijkbaar stond de link van het AMD systeem nog op het klembord, maar dit is het goede winkelmandje van het Intel systeem.

Voor DVI - > VGA heb je niet echt een kabel nodig, maar een verloopblokje is voldoende.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Nu zie ik inderdaad een ander mandje, nog een tweetal vragen:

-Wat is het verschil in de praktijk tussen de twee processors?
-Ik las dat je je bestuurssoftware (windows 8) op een ssd kaart te zetten waardoor je pc een stuk sneller is, is dit in mijn geval een aanrader?
8
Een Intel Hasswell CPU is vooral zuiniger dan de AMD zie deze vergelijkingstabel en op prestaties zal het niet heel veel verschillen. Zelf zou ik zelf eerder voor de Intel CPU gaan, als is de AMD ook helemaal niet slecht maar dit is meer een persoonlijke voorkeur.

Dat van de SSD klopt hier zet je het OS op en dan merk je echt wel een flinke prestatiewinst bij het opstarten maar ook het werken in Windows zelf. Een SSD is dus zeker wel een aanrader maar gezien je budget had ik deze er niets in geplaatst, maar een Crucial M500 is momenteel een erg goede keuze met een opslagruimte van 120GB voor € 59,98. Wil je liever meer ruimte is er ook een groter broertje met 240 GB opslagruimte voor € 96,50.

[youtube][/youtube]
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”