Plaats reactie
1
Mijn 7 jaar oude iMac is aan vervanging toe. Het telewerken onder Parallels gaat erg traag en schokkerig.

Ik werk dus wel soms thuis met gebruikmaking van vele office applicaties tegelijk met daarnaast ook nog een verbinding naar een computer op m'n werk.

Eisen/randvoorwaarden;

Er moet een 27" scherm aangesloten kunnen worden of (daar ben ik nog niet uit) twee kleinere.
Ik game niet.
Ik heb ook niet veel opslagcapaciteit nodig.
Er moet een homeplug op kunnen (de nieuwe hond is nogal bijterig soms 8:) draadloos werkt niet op zolder).
Ik weet niet wat handiger is: Windows 7 of 8.
Ik speel wel eens muziek.
Wel een dvd-brander.
Budget: ik heb begrepen dat dit ruim onder de € 1000 moet kunnen, inclusief monitor(en) dan.

Ik vind €1700 voor een iMac wat te veel, voor mijn relatief eenvoudige toepassingen.

Ik ben benieuwd!
Graard
2
Met een budget van €1000 kan je een erg luxe computer samenstellen en voor de doeleinden die zijn aangegeven kan je zeker wel onder het budget blijven.
Graard schreef:Ik weet niet wat handiger is: Windows 7 of 8.
Er zijn twee versies van Windows 8 de normale van € 85,90 en de PRO versie van € 128,89 de verschillen zijn op deze pagina van Microsoft na te lezen. Je zou dan voor jezelf eens moeten nagaan of je de functies van de PRO versie gaat gebruiken in de toekomst, anders kan je net zo goed de standaard versie nemen van Windows 8.1

Ik heb even een winkelmandje samengesteld met assemblage + 1 jaar garantie en de standaard versie van Windows 8.1

Het totaalbedrag is € 796,23 voor alleen de systeemkast zonder verdere randapparatuur. Ik heb gekozen voor een zeer krachtige Intel Core i7 4790 die met hypertrading erg geschikt is voor Office applicaties en ook future-proof is. Voor het besturingssysteem zit er een zeer snelle SSD van Crucial in, en een normale harde schijf met een capaciteit van 1TB voor de normale opslag van gegevens. Een extra videokaart is voor Office applicaties niet nodig, de processor heeft al een ingebouwde GPU (videokaart) en voldoet prima voor de doeleinden waarvoor deze computer gebruikt gaat worden. In totaal is er nu 8 GB aan werkgeheugen geplaatst wat je later altijd tot een maximum van 16 GB kunt uitbreiden.

De behuizing is de zeer gewilde Cooler Master Silencio 352 met een SD kaartlezer en lekker compact en zeer stil met de aanwezige isolatie. Zoals gevraag ook een DVD brander ingebouwd. Via dit forum krijg je nog 10 euro korting bij Azerty en betaal je geen verzendkosten.
Laatst gewijzigd door Forza op 27 jul 2014 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hallo Forza,

Dank je voor je bijdrage. Daar heb ik zeker wat aan, al denk ik dat jouw configuratie van 25 april ('Thuiskantoor computer) beter bij mijn wensen past.
Dit vanwege natuurlijk vanwege ook de financiën (dan blijf ik net de €1000 inclusief monitor) , maar ook omdat ik toch graag een aparte videokaart wil en zo duur zijn die dingen niet.

Evengoed nog wel een aantal concrete vragen:

* Ik mis de netwerkkaart. Of zit die ergens anders bij in?
* Omdat ik op zolder werk en de modem in de kelder staat wil ik ook met een homeplug kunnen werken. Is daar nog iets extra's voor nodig?
* Ik mis de geluidskaart. Of...
* Ik zie links van het winkelmandje een aantal Aanbevelingen. Moet ik daar nog wat mee, of zit dat bij montage in?

Alvast hartelijk dank weer,
Graard
4
Graard schreef:al denk ik dat jouw configuratie van 25 april ('Thuiskantoor computer) beter bij mijn wensen past.
Die samenstelling is al wat ouder, en deze samenstelling is momenteel ook helemaal futureproof. Natuurlijk kan je nog wel wat bezuinigen door b.v. een goedkopere CPU te nemen zoals een i5 i.p.v. een i7.
Graard schreef:maar ook omdat ik toch graag een aparte videokaart wil en zo duur zijn die dingen niet.
De videokaart in de CPU is een Intel HD Graphics 4600 en kijk maar eens naar deze benchmark dan zie je dat je echt geen losse videokaart nodig hebt voor de doeleinden waarvoor je de PC wilt gebruiken.
Graard schreef: Ik mis de netwerkkaart. Of zit die ergens anders bij in?
Ik mis de geluidskaart.
Deze zit standaard op ieder moederbord tegenwoordig, en daar kan je zonder problemen de homeplug op aansluiten. Ook de geleuidskaart zit gewoon standaard op het moederbord.
Graard schreef:Ik zie links van het winkelmandje een aantal Aanbevelingen. Moet ik daar nog wat mee, of zit dat bij montage in?
Ja assemblage zit er bij in begrepen en via de forum krijg je dan nog eens 10 euro korting en betaal je geen verzendkosten bij Azerty. Hoe je gebruik van deze korting maakt staat in de eerdere link die ik gaf.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Graard schreef:<..., al denk ik dat jouw configuratie van 25 april ('Thuiskantoor computer) beter bij mijn wensen past.
Dit vanwege natuurlijk vanwege ook de financiën (dan blijf ik net de €1000 inclusief monitor) , maar ook omdat ik toch graag een aparte videokaart wil en zo duur zijn die dingen niet.
Een aparte videokaart plaatsen voor een kantoor / kleinzakelijk systeem is echt niet nodig de iGPU - videokaart - van de CPU die Forza aangeeft voldoet op alle vlakken. Zelfs kan je hier nog een leuke game op spelen die niet teveel eisen stelt. Een low-budget videokaart die je los van de CPU installeert kost al snel iets van tussen de €70 en €100 euro wil je toch iets fatsoenlijks hebben. Lager dan €50 euro kom je al slechter uit dan met de iGPU van de CPU zelf.

Ook rekeninghoudend met het verbruik aan stroom kom je met een losse videokaart hoger uit, dit kan zelfs een duurdere voeding vereisen met meer capaciteit. En niet al te onbelangrijk is wanneer je een videokaart zou plaatsen met een actieve koeling dit ook in geluidsproductie toeneemt, of je moet een passief gekoelde videokaart nemen maar dan zal dit weer consequenties hebben voor de interen temperatuur.

Mijn advies is hierin dan ook om geen aparte videokaart aan te schaffen, maar gewoon de iGPU van de CPU te gebruiken. Ik doe dit zelf ook op een Intel i5 uit de Hasswell serie en werk formidabel. Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt, en dagelijks adviseer ik dit ook aan de gemiddelde gebruiker die geen extreem hode eisen aan een computer stelt. ;)
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
6
Hoi,

Heb ondertussen een beetje rondgestruind bij jullie en bij diverse hardwaresites en naar aanleiding daarvan wat keuzes gemaakt, zie winkelmandje:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 42997%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch heb ik nog een aantal vragen:

* Kan ik met deze configuratie ook een tweede monitor aansluiten (geen flauw idee welk onderdeel dat bepaalt)?
* Ik verwacht niet 256 SSD nodig te hebben, maar ik heb gehoord dat 128 niet zo goed zou werken.
* Is een voeding van 350 Watt voldoende?
* Jullie adviseren de Corsair-voeding (430 Watt), maar deze (Be Quiet 350) komt toch beter uit diverse testen?
* Ik zie bij Azerty 2 LiteOn iHAS124 drives staan, is daar verschil tussen (in elk geval niet of amper qua prijs)

Ter herinnering: ik gebruik de pc meestal bedrijfsmatig, een aantal Excel-schermen open, ook wat Word-bestanden en dan nog een externe verbinding. Als ik al games speel, dan zijn het van die ouwe (periode: Myst). Heel af en toe kijk ik tv op de desktop.
Een i7 processor lijkt me overdreven, ik denk dat ik hier alles gemakkelijk mee aan kan.

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”