Plaats reactie
1
Binnenkort wil ik een nieuwe computer kopen. Een systeem waar ik weer een aantal jaren mee vooruit kan.
Ik ben een gemiddeld computer gebruiker zoals, internet, muziek beluisteren en bewerken, foto's bewerken, films bekijken en af en toe een spel spelen (geen zeer uitgebreide spellen)
Op dit moment heb ik dit systeem op het oog: http://www.staples.nl/desktops/cbs/5796 ... 604&cm_sp=" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk op dit moment 'overshoot' maar ik wil er een aantal jaren mee doen.
Hoe zijn de ervaringen met Acer ? Is dit een goed systeem voor de prijs ?
Als ik er iets geld bijleg zou ik ergens anders een systeem met SSD drive kopen. Wat is eigenlijk de meerwaarde van zo'n SSD drive ? Is het alleen sneller opstarten of zijn er meer pluspunten ?
Op welke manier kan ik bij bovenstaand systeem het aantal USB poorten uitbreiden ?
Bij voorbaat dank voor een antwoord.
2
Ik ben zelf niet zo'n fan van dit soort systemen en het merk Acer staat bij mij ook niet echt hoog in het vaandel. Voor dit zelfde geld kan je een veel leuker systeem samenstellen met een SSD bijvoorbeeld.
Een SSD is zeker merkbaar bij de snelheid van het opstarten maar ook bij het laden en werken met programma's dus hierop installeer je bijvoorbeeld alleen het OS en programma's. Al je andere data zet je gewoon op een normale schijf om zo de schrijf en leesacties op de SSD te beperken.

De prijs van de Acer ligt rond de €800 ik neem dit dan even als richtlijn voor je budget van het systeem. Heb je een ander budget in gedachten laat het dan even weten want dan kunnen we het nog aanpassen later.

Het winkelmandje wat ik samengesteld heb komt nu uit op €815,03 inclusief assemblage. Via dit forum krijg je nog 10 euro korting bij Azerty en betaal je geen verzendkosten.

Aan de achterzijde zijn er 4 x USB 3.0 + 8 x USB 2.0 poorten en aan de voorzijde van deze behuizing heb je er nog drie die intern worden aangesloten, en aan de voorzijde heb je ook een SD kaartlezer.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hartelijk dank voor je reactie. Dit is een antwoord waar ik heel veel aan heb.
Ik had al eerder gekeken mar wist nooit welke onderdelen bij elkaar passen en welke niet.
Met het budget dat ik heb, ben ik zo vrij geweest het mandje iets bij stellen. (uitgaande van de merken en series welke jij gekozen hebt)
winkelmandje
Is de voeding van 450 watt hiervoor voldoende of kan ik beter voor een 500 watts voeding kiezen ?
5
Hoi RobK,

Een 450Watt voeding voldoet voor het systeem wat er samengesteld is, wil je echter in de toekomst misschien een grafische kaart installeren die nood heeft aan meer vermogen kan je de 550Watt voeding nemen.
Wel is het namelijk moeilijk in te schatten mocht je ooit willen updaten hoeveel stroom een grafische kaart nodig zal hebben.
Groetjes Dasle
6
Bedankt voor je antwoord.
Het systeem heb ik afgelopen week besteld. Ik heb er toch de 550 watts voeding bijgenomen. Dan kan ik inderdaad in de toekomst misschien nog wat uitbreiden zonder de voeding ook nog mee te moeten veranderen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”