Plaats reactie
1
ik ben hier gekomen via google en las dat ik hier misschien hulp kon krijgen. ik heb op dit moment een ouder pc (2008) destijds heel goed maar nu begint hij kuren te krijgen en sloom te worden. ik vroeg me af of het nuttig is te upgraden of dat ik sowieso een nieuwe moet kopen. dit zijn mijn specs op dit moment http://speccy.piriform.com/results/1YMa ... ffo6rdDTf6" onclick="window.open(this.href);return false;

als ik niet goed zit hier excuus en hoop op hulp

Wat is het budget (totaalprijs) die je uit wilt geven aan de nieuwe computer.
max 300

Wil je alleen een computer of een computer inclusief scherm, toetsenbord en muis en andere randapparatuur.
alleen computer

Waarvoor gaat de computer gebruikt worden (Officewerk, GAMING, School, etc.)
gaming en multi media
Wil je een kant-en-klare merkcomputer (bijvoorbeeld Acer, Medion, HP,...) of een samenstelling uit losse onderdelen die al dan niet geassembleerd en geïnstalleerd wordt door de (web)winkel?
maakt niet veel uit
Ga je nog onderdelen hergebruiken uit b.v. een oude computer zoals (harde schijf, DVD-brander, kaartlezer, geluidskaart, videokaart, etc.)

Moet er een besturingssysteem zoals (Windows) en andere software bij de computer geleverd worden zoals (Office, Antivirus etc.)
nee
Heb je een voorkeur aan onderdelen of een bepaald merk vermeld dit ook in het bericht.
nee
Heb je een voorkeur voor een specifieke (web)winkel vermeld dit ook dan kunnen we hiermee rekening houden.
nee
2
Volgens de log is de processor nogal warm.
Ik zou eens kijken of de processor koeler niet vuil is.

Het enige wat je kan doen is nieuwe videokaart maar dat heeft alleen zin als de kuren van de pc stoppen.

Een nieuwe pc voor 300 euro is onmogelijk.
3
dank voor je bericht, net de procesoor schoon gemaakt. helpt iets.

maar stel die kuren zijn weg ( kan denk wel bij formateren en verwijderen van al mijn bestanden). kan ik dan zorgen dat mijn pc weer soepel rome 2 kan spelen met redelijke settings voor € 300,-?

ik heb nu het gevoel dat mijn pc qua specs nog beter is dan wat ik voor € 300 kan kopen, en dat ik die € 300 beter in upgrades kan stoppen. enige probleem is dat ik niet weet waar ik naar moet kijken.
4
Een ander processor insteken is niet mogelijk in uw geval omdat processor niet meer te verkrijgen is.
Persoonlijk vind ik weggegooid geld om 300 euro investeren in videokaart.
Bovendien weet ik niet hoeveel wattage uw voeding is want het kan zijn dat de wattage te laag is voor nieuwe videokaart.
Je kan beter blijven sparen voor een degelijke pc.
5
Rond die budget raad ik je aan om een i5 pc samen te stellen. Denk er alleen om dat je geen SSD, maar een HDD zal krijgen door je budget...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”