Plaats reactie
1
1. Het systeem
- Budget? Geen vast bedrag, maar ik veronderstel een dikke 500 euro’s kwijt te zijn. Dit vertrekt vanuit de hypothese dat ik mijn huidige CPU, moederbord en GPU kwijt ben
- Welke onderdelen heb je al? Alle randhardware heb ik nog ter beschikking (beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers, usb-hub, case zelf,...)
- Hoofddoel? Voornamelijk games, voor de rest tekstverwerking, internet etc (maar dat lijkt mij voor de samenstelling irrelevant)
- Welke software moet het draaien? De laatste FIFA verplicht mij op mijn huidige PC up te daten. Het overige kon ik meestal wel probleemloos draaien.
- Overklokken? Liever niet, maar als de voordelen de nadelen overstijgen ben ik hier best bereid voor
- Verdere eisen? Geen (ook geen draadloos internet)

2. Randapparatuur
- Randapparatuur nodig? Neen, alles is hier al aanwezig
- Welk besturingssysteem? Ik heb Windows 7 beschikbaar, geen nood voor Windows 8 of verder
- Hoeveel beeldschermen? Eén primair, maar de pc zou ook verbonden moeten zijn met een tv via een HDMI-kabel (die ook al aanwezig is)

3. Webshop
- Assemblage door webwinkel? Neen
- Besturingssysteem installeren? Neen


Momenteel ben ik het bezit van het volgende:
- CPU: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,00 GHz
- Moederbord: Asus P5QL PRO
- RAM: 2 module’s van 2GB (PC2-6400 (400 MHz)) DDR2
- GPU: ATI Radeon HD 4770
- HDD: Western Digital WD Green WD10EADS 1TB 32MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5"


Ik heb nergens enige voorkeur van merk of onderdelen, ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven om mij verder te kunnen helpen. De huidige samenstelling heb ik gekocht in december 2009 en heeft dus 5 jaar probleemloos gewerkt (en werkt trouwens nog).

Alvast bedankt!
2
Ik denk dat je een i7 processor kan gebruiken. Met het budget kan je minimaal 8 GB ram nemen en een SSD is zeker noodzakelijk. Samsung SSD's kan ik je we aanraden.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”