Plaats reactie
1
Wie heeft dat niet gedacht?

Ik heb iig er de laatste tijd er lang over nagedacht en heb besloten om te kijken of het gras idd groener is bij de buren. :eek:

Na ettelijke uren telefonische interviews, spelling testen, grammatica controle, rollenspellen en nog meer rottigheid ben ik aangenomen bij Streams Ierland om als helpdesk medewerker voor de Xbox en Xbox 360 aan de slag te gaan. :D

Dit houd in, dat ik mij op 3 Mei AS om 09:00u (10:00u NL tijd) moet melden in Dublin en daar na 4 weken training lastige vragen van ontevreden consumenten mag gaan beantwoorden. Het gaat hier om een vaste baan, dus officieel gaat het voor mij om een emigratie. Ik heb nog een hoop te regelen en wat mij nog het meest verbaast is de snelheid waarmee alles gegaan is. Tussen de eerste email en het daadwerkelijk emigreren zit ongeveer 4 weken :conf: .

Dit was ook meteen de reden dat ik niet zoveel meer op pcw+ kwam, dat zal na de verhuizing wel weer veranderen. Dan spammen we vanuit het schone Ierland gewoon verder :P
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
4
Vladimir schreef:Dit houd in, dat ik mij op 3 Mei AS om 09:00u (10:00u NL tijd) moet melden in Dublin en daar na 4 weken training lastige vragen van ontevreden consumenten mag gaan beantwoorden.
Tevreden klanten met een Xbox mogen niet bellen zeker :-[

Maar we verzinnen wel wat :rofl:

In ieder geval veel succes toegewenst met je nieuwe baan :cool:
Groetjes Dasle
6
Gefeliciteerd Vladimir en heel veel plezier met je nieuwe baan. :good:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Vladimir schreef:Ik heb iig er de laatste tijd er lang over nagedacht en heb besloten om te kijken of het gras idd groener is bij de buren.
Volgens mij is het in Ierland sowieso groener dan in dit kikkerlandje en het wordt niet voor niets het groene eiland genoemd. :P
Vladimir schreef:Na ettelijke uren telefonische interviews, spelling testen, grammatica controle, rollenspellen en nog meer rottigheid ben ik aangenomen bij Streams Ierland om als helpdesk medewerker voor de Xbox en Xbox 360 aan de slag te gaan.
Pas maar op voor die gasten van Basta -> http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 018#p11018" onclick="window.open(this.href);return false;
Vladimir schreef:Dit was ook meteen de reden dat ik niet zoveel meer op pcw+ kwam, dat zal na de verhuizing wel weer veranderen. Dan spammen we vanuit het schone Ierland gewoon verder
Ja ik dacht al waar is vriend Vladimir gebleven, maar we zien je wel weer verschijnen als je helemaal gesetteld bent op je nieuwe stekkie. :cool:
If it ain't broken, don't fix it
8
Zo een berichtje uit ierland.
Het gras is idd hier groener al komt dat waarschijnlijk omdat het hier wel regent :P.

Ik ben druk bezig met cursus oa 2 uur per dag xbox spelen.
Morgen uitgebreid dublin in :-D
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
9
Vladimir schreef:(...) cursus oa 2 uur per dag xbox spelen.
Morgen uitgebreid dublin in :-D
Tja, dan had je maar een vak moeten leren. :w00t:
Zeg maar Duncan.
10
Valt 2 uur per dag gamen niet onder de noemer ontspanning (vrije tijds besteding). :D
Maar waar bestaat de cursus nog meer uit buiten het gamen om, het ombouwen van de XboX
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
11
He, wat nou vak leren en ontspanning, het is gewoon keihard werken hoor :P

Deze week ging het vooral om problemen die kunnen optreden op de xbox en het hele live netwerk. Volgende week krijgen we meer info over netwerk algemeen (eitje dus)

Ik moet trouwens zeggen dat de kinect best leuk werkt. Je wordt er alleen zo moe van ;)
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
12
Zo nu eindelijk tijd voor een uitgebreider postje.

Na een weekje nieuwe indrukken en constant engels praten, was ik toch aardig uitgeput.
Dus de vrijdag op zaterdag lekker gebruikt voor een schoonheids slaapje van 11 uur. :eek:

Gisteren ben ik op mijn gemakje toeristje wezen spelen in Dublin. Dublin is een echt oude stad met een hoop gebouwen uit de 17e en 18e eeuw en ze doen echt hun best om het historische karakter te behouden. Voor de liefhebbers genoeg te zien dus.
Als iemand in Dublin komt. Het wiskey museum is een aanrader :w00t: . Er moet ook nog ergens een guinness museum zijn, maar ik had ff genoeg op :rofl:.

Waar ik nog steeds erg aan moet wennen is, dat men hier links rijd en loopt. De eerste dag in Dublin werd ik dus ook bijna voor mijn flikker gereden :conf: . Wat ook grappig is, is dat de roltrappen ook precies andersom zijn. Links gaat naar boven, ging gelukkig net goed toen ik gedachten verzonken de rechter roltrap opstapte....

Verder zie je grappige dingen, zoals kinderen in schooluniform. Ierland loopt in een aantal opzichten (mentaliteit, OV, wegenonderhoud) 30 40 jaar achter en aan de andere kant is er veel hightech kennis aanwezig.
Mobiele telefonie in hier in vergelijking knetterduur. een standaard abonnement ligt voor 200 minuten zo op 35 40 euro (zonder data) Mobiel internet is dan wel weer goedkoop. Een 3 Mb verbinding met een limiet van 15 Gig kost 20 euro.
Prepaid (zoals ik nu even heb) is 35c per minuut met star tarief van 9c en mobiel internet in 10 euro voor een bundel van 700 MB
Het openbaar vervoer is 1 grote chaos, de bussen zijn minimaal 30 jaar oud (dubbeldekkers) en piepen en kraken aan alle kanten. De tijdschema's zijn meer een soort leidraad en de haltes zijn heel onduidelijk. Nog zoiets leuks, straatnaam borden zijn niet te vinden:P. Veel zoekplezier :D.

De mensen in Ierland zijn ongelofelijk vriendelijk, iedereen is bereid je te helpen en neemt daar ook de tijd voor. Een beroemd gezegde is hier dat ook: When god created time, he made sure there is plenty of it :cool:
In de pub (heeeel belangrijk in Ierland) zit je ook nooit langer dan 5 minuten alleen. Er is altijd iemand in voor een praatje en gezelligheid.

Ik heb nu een weekje cursus achter de rug en ben nu aardig thuis op de Xbox.
Voor de mensen die het als ontspanning zien ::) , hier een lijstje met taken die ik maandag af moet hebben.

-Bind a controller with an Xbox 360 using the bind button
-Change your password on your windows live ID
-Play a first person shooter in a multiplayer fashion
-Play a puzzle game (hexic, portal,. super meat boy 4)
-Play a game for younger kids (like viva pinata)
-Sing a song in a lipsgame or dance in the dance central game :conf:
-Recover your gamertag on a console
-Manually eject the diskdrive of a Elite and a 360S
-Compare the quality of a game through HDMI or a composite cable.
enz enz

Ik volge de cursus met 7 andere mensen. 4 NL, 2 Zweden en een Spanjaard. Een gezellig clubje bij elkaar. In totaal werken er 17 nationaliteiten bij Stream.

Tot mijn verbazing ben ik gevraagd of ik ook eventueel Engelse support wil gaan doen. Nu weet ik dat mijn Engels niet slecht is, maar ik stond toch even te kijken.

Wat moet ik nog doen?
Ik moet sowieso nog een pps number (iers sofinummer) krijgen, zo zo geregeld moeten zijn, maar duurt stiekem toch wat langer.
Woonruimte, ik zit nu op een kamer. Ik wil naar een studio of appartement in Dublin zelf. Wordt dus even zoeken, maar voorlopig zit ik goed.
Bankrekening is geopend, maar ik heb nog geen pasje. Geld opnemen met mijn ABN pas is een drama. In de winkel werkt het soms (vaak pas bij de 2e keer) en bij de geldautomaten krijg ik de meest vreemde meldingen.
Ergens goede koffie regelen ::) , koffie is hier niet te zuipen en senseo ed kennen ze hier niet. toch maar even sparen voor een luxe bonenmaal espresso dingegeval. (ik heb al een zaakje gevonden met goede Italiaanse koffie)

Kort samengevat:
Ik heb het uitstekend naar mijn zin en zie mezelf nog wel even blijven!
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
13
@ Vladimir,
Heel interessant verhaal.
Tot mijn verbazing ben ik gevraagd of ik ook eventueel Engelse support wil gaan doen. Nu weet ik dat mijn Engels niet slecht is, maar ik stond toch even te kijken.
Het gaat niet alleen om de taal, er wordt ook zeker en vast rekening gehouden met kennis, inzicht en IQ ;)

Maar dit smaak toch wel goed :?: Afbeelding Anders heerlijke koffie bestellen bij Simon Levelt.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
14
iEscape schreef:Het gaat niet alleen om de taal, er wordt ook zeker en vast rekening gehouden met kennis, inzicht en IQ
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar het is toch ik denk een 75% taalbeheersing. De kennis, inzicht en IQ heb je namelijk ook nodig voor de NL support.

Irish coffee heb ik gisteren ook nog ergens voorbij zien komen, meer wiskey dan koffie :P.
Niet echt wat om de morgen mee te beginnen :rofl: .
En koffie bestellen in NL ga ik niet doen, ik koop liever lokaal. Buiten de verzendkosten heb ik zoiets van: Ik ga in Ierland wonen en dan koop ik mijn spullen ook in Ierland (qua voeding dan :P)
Daarbij ik moet toch ook een beetje integreren :D .
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
15
Afbeelding Koffie uit New Castle, gewoon een halve liter... Ik moest wel even slikken toen ik het voor mijn neus kreeg. :eek:
Gelukkig was het wel aardig te drinken, maar heb het wel met moeite weggewerkt. :rofl:

Toen we weer in Nederland waren en bij Bergen aan Zee een koffie bestelden... viel het zwaar tegen... kleine zuinige rot kopjes.


Die troltrappen zijn inderdaad verwarrend... wilde ook rechts erop gaan... Een Engelse die me tegemoet kwam mompelde iets als "bloody tourists"
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”