StateRepository gevonden

Stel hier uw vragen met betrekking tot HitmanPro en HitmanPro.Alert.
Gebruikersavatar
Ferlex
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:05

#1

HitmanPro heeft bij mij het bestand StateRepository-Machine.srd-shm in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\AppRepository\ gevonden en gemarkeerd als Verdacht, nu staat erachter negeren, moet ik het nu negeren of verwijderen?

Wat ik ook vaag vond is dat mijn Microsoft Edge snelkoppeling ineens was verandert naar Internet Explorer 11.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security

#2

Hallo en :welkom:,

Update de database van Hitmanpro even en doe daarna nogmaals een scan doen met Hitmanpro om te kijken of het bestand nog steeds wordt aangeduid als verdacht?
Wat ik ook vaag vond is dat mijn Microsoft Edge snelkoppeling ineens was verandert naar Internet Explorer 11.
Waar precies?
Gebruikersavatar
Ferlex
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:05

#3

Hoi Dropbox, bedankt voor je antwoord.


De snelkoppeling onder in de taakbalk, en waar kan ik HitmanPro updaten?

Ik heb versie 3.7.10, dat lijkt mij de nieuwste versie toch?
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security

#4

Hoi,

Ja maar is de 'virusdatabase' up-to-date van het programma?

Ku je de snelkoppeling eens opnieuw aanmaken?
Gebruikersavatar
Ferlex
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:05

#5

Ja ik denk dat het up to date is, ik heb hitmanpro weer opgestart en nu laat hij het bestand niet meer zien. Maar er is nog meer gebeurt zojuist.
Ik heb hier 2 desktop computers en bij alle bij waren de Microsoft Edge snelkoppelingen verandert naar IE 11, ik heb bij allebij de computers de Edge weer terug kunnen plaatsen.

Op 1 computer kreeg ik na het opstarten een De servies Diagnostics Policy wordt niet uitgevoerd met fout 5
Deze heb ik kunnen oplossen door naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\.......\Paramerets te gaan en de gebruiker volledig beheer (machtiging) te geven.

Maar nu heb ik een probleem met Malwarebytes, de bescherming tegen kwaadaardige websites is uitgeschakeld en deze kan ik niet weer inschakelen, als ik deze inschakel, dan schakelt hij zich zelf direct weer uit.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security

#6

Hallo,

Heb je een actieve licentie voor Malwarebytes' Anti-Malware?
Gebruikersavatar
Ferlex
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:05

#7

Ja dat heb ik, ik heb hier wel vaker last van gehad.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security

#8

Installeer het programma eens opnieuw.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42284
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#9

Hallo,

Heeft het opnieuw installeren van Malwarebytes Anti-Malware nog geholpen?
Gebruikersavatar
Ferlex
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:05

#10

Nog steeds het zelfde probleem na opnieuw installeren.

Ook wordt steeds de firewall van McAfee uitgezet en de startknop van Windows 10 opent niet meer.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42284
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#11

Hallo,

Probeer MBAM eens op de volgende manier opnieuw te installeren.

1. Download mbam-clean naar het bureaublad en voer deze uit.
Er word gevraagd om de computer opnieuw te starten, sta dit toe. (belangrijk!!!)

2. Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
Gebruikersavatar
Ferlex
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:05

#12

Helpt ook niet, als ik de bescherming tegen kwaadaardige websites inschakel dan wordt het gelijk weer uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42284
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#13

Goedemorgen,

Oké laten we dan eens verder kijken met FRST, wellicht is er meer aan de hand met dit systeem.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Gebruikersavatar
Ferlex
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:05

#14

Hierbij de bestanden.

Bij het openen van het programma kreeg ik een melding dat de app niet geopend kon worden, het kon wel gewoon, deze melding krijg ik ook steeds als ik Microsoft Edge wil openen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42284
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#15

Hallo,

Verwijder als eerste McAfee maar eens geheel van de computer, ik vermoed dat deze namelijk weleens voor de problemen kan zorgen.

Download MCPR.exe naar het bureaublad.
  • Start de computer op in de veilige modus (klik)
  • Dubbelklik op "MCPR.exe" om de uninstall tool te starten.
  • staat McAfee niet in de standaard directory geïnstalleerd navigeer dan naar de juiste installatie directory.
    • Let op!!! de complete inhoud van deze directory zal verwijderd worden.
  • Na de melding "CleanUp Successful" herstart u de computer.
Laat hierna even weten welke problemen er dan nog exact zijn.
Plaats reactie

Terug naar “HitmanPro & HitmanPro.Alert (Sophos)”