Plaats reactie
1
Ik heb een hp Laserjet 3320 en kost zo'n slordige 800,- euro en de scanfunctie onder Windows 7 werkt niet meer. Daar ben je mooi klaar mee. Nu maar weer schuiven wie de schuld heeft Microsoft of hp. Maar de klanten/gebruikers zijn de dupe.

Ik heb het op alle fora voorgelegd en geen oplossingen. Iemand met een zeer hoge opleiding en ervaring (repareerde langere tijd computers) op dat gebied erbij gehaald en twee uur bezig geweest met drivers, instellingen etc. etc. en de suggestie wordt gewekt op de hp-site dat alles zou moeten werken, maar ik kan u verzekeren het is één grote leugen!
Forza schreef:Volgens de website van Microsoft zou deze gewoon compatible moeten zijn met de 32 en 64 bit versie van Windows 7.
http://www.microsoft.com/windows/compat" onclick="window.open(this.href);return false; ... &os=32-bit
En volgens HP moet de scanfunctie gewoon werken via Faxen en Scannen in Windows 7.
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Te" onclick="window.open(this.href);return false; ... nvOID=4062
Ik kan je 100% verzekeren dat dit keiharde leugens zijn. Dat is ook het zeer vervelende dat ik er anderen daar intrappen en jij dus ook omdat van alles wat je leest (en dat heb ik wel honderd keer gedaan) de suggestie uitgaat dat dit werkt. Nogmaals ik en met behulp van andere fora ben hier ruim een week mee bezig geweest en toen heb ik er iemand bijgehaald met een opleiding op dit gebied en jarenlang computers heeft gerepareerd en het is niet gelukt.

Als ik normaal uurloon had moet betalen, zeg maar twee uur, reken jij dan maar uit wat ik had moeten betalen of werk jij wel voor niets?
2
De Hulk schreef:Ik kan je 100% verzekeren dat dit keiharde leugens zijn. Dat is ook het zeer vervelende dat ik er anderen daar intrappen en jij dus ook omdat van alles wat je leest (en dat heb ik wel honderd keer gedaan) de suggestie uitgaat dat dit werkt. Nogmaals ik en met behulp van andere fora ben hier ruim een week mee bezig geweest en toen heb ik er iemand bijgehaald met een opleiding op dit gebied en jarenlang computers heeft gerepareerd en het is niet gelukt.
Ik werk zelf in de hardware en ben niet iemand die snel opgeeft. :D
Ik zal ook eens een distributeur van HP contacteren over deze kwestie.
De Hulk schreef:Als ik normaal uurloon had moet betalen, zeg maar twee uur, reken jij dan maar uit wat ik had moeten betalen of werk jij wel voor niets?
Natuurlijk werk ik niet voor niets :rofl: maar probeer je wel te helpen hier en misschien dat het met de driver van de website opendrivers wel lukt.
Wel eerst even alle HP drivers verwijderen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Het heeft volgens mij geen enkele zin. Iemand die honderd maal deskundiger is als ik en veel forumdeelnemers heeft alles uit de kast gehaald en ook wat jij voorstelt gedaan. Dus alles eerst verwijderen en dan drivers van de hp site installeren en stuurprogramma's bijwerken, apparaatbeheer beheer, USB-poorten etc. etc. De printer werkt correct en je kunt beide installeren PCL5 of PCL6 dat maakt niet uit voor de werking. De PCL5 staat er nog.

Drie programma's van MS zouden moeten kunnen scannen en zeggen ook niet dat het apparaat niet aanwezig is maar simpel > Scan is niet voltooid. Het zit dus duidelijk in de scannerfunctie (communicatie).

Hij heeft ook op de site automatisch laten zoeken (activeX) naar de juiste printer alles van daar geïnstalleerd (W7 64-bits) en ook met scan. Bij apparaat alle snoeren verwijderd en opnieuw plug and play.

Hij heeft ook een programma toegepast om drivers te controleren, volgens mij was dat driver detective en ook nog een trial iets van vuescan, alles zonder resultaat.
4
Ik heb het topic op Computer Idéé gelezen wat er allemaal is geprobeerd maar wat ik mis als optie is de XP-mode die aanwezig is in Windows 7 Ultimate.
Hiermee kan je een XP computer virtualiseren en zo misschien wel de software en scannerfunctie gebruiken.
Het is natuurlijk het proberen waard om dit eens te testen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
De 'oude software' staat op de nieuwe pc, de 'bewerking van afbeeldingen' werkt wel maar de scanfunctie niet. Ook niet in de compatibiliteitsmodus van SP3 of welke dan ook.

Jij bedoelt de virtual machine, maar neem me niet kwalijk dat is toch een ordinaire truc en verlegt toch gewoon het probleem. Laat staan dat je daar ook maar iets kunt oplossen, want in het begin had ik deze virtual machine volledig draaiende en kon vrijwel niets oplossen en programma's draaiden niet. Ik heb er alles weer afgegegooid.

Nee, dan kan kan ik de oude pc wel weer aanzetten met XP dan kan ik weer scannen. Maar is dat de bedoeling als je een nieuwe pc koopt?

Iedereen kan net zeggen wat die maar wil, maar hier klopt iets niet en Microsoft en hp zitten gewoon de zaak te besodemieteren. Immers jij komt ook tot de conclusie dat die printer gewoon zou moet werken. Moeten daar dan eerst duizenden forumleden en andere deskundigen aan te pas komen. Dat is toch te idioot voor woorden! In feite zou iedere klant dit met de eventueel aangeboden hulpmiddelen van Microsoft en hp dit zelf moeten kunnen oplossen.

Waarom geeft Microsoft zelf in het programma niet aan waar de fout gezocht moet worden. Wat zegt nu > 'Scan kan niet worden voltooid', helemaal niets en de scan is niet eens begonnen, hoe kun je dan spreken van 'voltooien'?
7
Na wat zoeken kwam ik op een Duits forum (Chip) en daar heeft iemand dezelfde AIO onder de 64bit versie van Windows 7 werkend gekregen.
http://forum.chip.de/drucker-scanner-mu ... 02822.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verwijder eens alle HP drivers en laat de driver via Windows update installeren.
Probeer dan in plaats van het scan programma van Windows het gratis programma ScanWiz.
http://scanwiz.nl.softonic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
8
Bedankt voor jouw hulp en adviezen. Ik ga er echter niet verder mee. Dag en nacht mee bezig geweest en ik vind dat het leuk genoeg is geweest. Ik koop nooit geen hp apparaten weer en ga nooit meer een nieuwe pc met een nieuw besturingssysteem aanschaffen als dit niet 100% noodakelijk is en ik zou anderen aanraden dit ook te doen.
9
Tja, de printer koste 9 jaar geleden idd 800 euro.....
De printer is nu 2e hands niet eens te vinden, dus straatwaarde? Nou vooruit, ik geeft je er 10 euro voor, moet je hem wel komen brengen. :-*

Op de site van HP staan de win 7 drivers 32 en 64 bit gewoon online en wordt de printer zelfs na 10!! jaar nog ondersteunt.

Ik vindt dat microsoft zelfs een lintje verdient dat windows 7 nog zoveel oude troep ondersteunt. En HP kan ik ook niks kwalijk nemen dat na 8 of 9 jaar de scanner niet meer onder het nieuwste besturingssysteem werkt....

@De Hulk
De juiste weg is de printer aanmelden bij HP en laten repareren. Mits ze nog de onderdelen hebben kunnen ze de interne software van de printer updaten en werkt deze uitstekend onder win 7. Uiteraard kost dit zoveel dat je er met gemak een nieuwe printer van kan kopen, die veel scherper print en scanned.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
10
De Hulk schreef:Bedankt voor jouw hulp en adviezen. Ik ga er echter niet verder mee. Dag en nacht mee bezig geweest en ik vind dat het leuk genoeg is geweest. Ik koop nooit geen hp apparaten weer en ga nooit meer een nieuwe pc met een nieuw besturingssysteem aanschaffen als dit niet 100% noodakelijk is en ik zou anderen aanraden dit ook te doen.
Jammer dat je er niet meer mee verder gaat. :'(
Ik had zelf toch nog even de tanden op elkaar gezet en dit nog even een -try- gegeven.
Maar kijk maar en als je toch nog besluit een poging te wagen ben ik natuurlijk brand nieuwsgierig of het bij jou ook werkt. :lol:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
11
De Hulk schreef:Bedankt voor jouw hulp en adviezen. Ik ga er echter niet verder mee.
Maar wat als je hiermee nu de HP printer / scanner in 1 weer werkend kan krijgen?
Mijn vader zegt altijd niet geschoten is altijd mis. :rofl:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”