Plaats reactie
1
Ik heb vandaag mijn computer aangesloten op mijn reciever met het type: Denon-AVR1909 alleen hoor ik nu voortdurend een zeer storende zachte brom door de speakers met het type: JBL-L880.
Alreeds heb ik een aardlus isolator oftwel Mantelstroomfilter geplaatst wat geen effect heeft op de brom.
Bij de aangesloten computer speakers is deze brom niet aanwezig maar de geluidskwaliteit van deze speakers is dermate slecht dat ik heb doen besluiten de computer aan te sluiten op mijn receiver.

Alle andere aangesloten apparatuur geeft geen voortdurende brom dus aan de installatie schort het dus niet.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat de computer de storingsbron is?
2
Wat voor geluidskaart zit er in de computer en heb je al eens een andere kabel gebruikt?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Topic even naar het hardware gedeelte gesleept. 8)
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
4
Door de gebruikte bekabeling kan het niet komen want dat is allemaal van goede kwaliteit en heb dit al gewisseld zonder verbetering.
Bij het apparaatbeheer staat een High-definition audio apparaat verder niets wat met audio te maken heeft.

Ik zelf denk dat de geluidskaart te zwak is of de audio signalen niet goed naar de receiver stuurt en dat dat de brom veroorzaakt.
5
Dit is hoogstwaarschijnlijk de onboard geluidskaart van het moederbord en daar moet je eigenlijk bij de gemiddelde moederborden geen hoge verwachtingen van hebben.
Steek eens een PCI of PCI-e geluidskaart in de PC en kijk of je brom dan nog hoort.
Sluit de PC ook eens aan op een geaard stopcontact en kijk of de brom dan minder of weg is!
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
6
Onboard geluidskaarten zijn meestal niet veel soeps en belasten alleen maar onnodig de CPU en een losse geluidskaart van b.v. Creative is velen malen beter.
Maar ik zat eens te denken en misschien is de coax kabel op je receiver als je die überhaupt hebt wel de stoorzender of een TV kaart als die in de PC zit met een coax kabel.

Eventueel zou je nog een ground loop isolator er tussen kunnen plaatsen.
http://www.learn2burn.nl/tips-en-inform ... ijke-brom/" onclick="window.open(this.href);return false; Afbeelding
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Forza schreef:Eventueel zou je nog een ground loop isolator er tussen kunnen plaatsen.
Dat heeft The Old Wizzard al gedaan zie het eerste bericht over de [Aardlus Isolator]
Ik zit nu ineens te denken aan de Line-In en S/Pdif ingangen die een storingsbron kunnen zijn en of deze wel gedempt staan.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
8
Hi,
wat je ook kunt proberen is de geluidskaart te verplaatsen zo ver mogelijk van voeding en andere apparaten af.
B.V. Dicht naar de bodem van de PC.
Ik denk dat het mogelijk netbrom is, uitgestraald door een van de andere apparaten.
Groet Piet.
9
Phoenix schreef:Dat heeft The Old Wizzard al gedaan zie het eerste bericht over de [Aardlus Isolator]
Oeps! helemaal overheen gelezen. :-[
Piet Koenen schreef:Ik denk dat het mogelijk netbrom is, uitgestraald door een van de andere apparaten.
Dan zou een koperdraadje vanaf de behuizing naar b.v. de verwarming misschien ook een idéé zijn?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
10
Hi,
wat je ook kunt proberen is de geluidskaart te verplaatsen zo ver mogelijk van voeding en andere apparaten af.
B.V. Dicht naar de bodem van de PC.
Ik denk dat het mogelijk netbrom is, uitgestraald door een van de andere apparaten.
Groet Piet.
Ik heb een oude Soundblaster1024 in de computer gezet en het probleem van de brom is over.
Mijn bevinding is dus dat de standaard geluidskaart niet storing bestendig is maar dit is mijn opinie in deze kwestie, maar misschien heeft U een heel andere kijk op de zaak en dat zou ik graag horen.
Dan zou een koperdraadje vanaf de behuizing naar b.v. de verwarming misschien ook een idéé zijn?
Dit heeft zover ik weet geen enkele zin en kan je een netbrom alleen maar mee verergeren.
11
the old wizzard schreef:Dit heeft zover ik weet geen enkele zin en kan je een netbrom alleen maar mee verergeren.
Hmmm okay maar een netbrom wordt vaak veroorzaakt door een slechte aarding dus begrijp je reactie niet helemaal.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
12
Met behuizing bedoel je de computerkast.
Sorry dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen.

Tevens heb ik een nieuwe geluidskaart besteld want één spk-out is defect.
Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series
13
Die nieuwe geluidskaart is wel een PCI-Express kaart dus je moet wel zo'n aansluiting hebben op je moederbord.?
Ik weet niet hoe oud de PC is dus vandaar dat ik het even aangeef.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
14
Mijn zoon heeft dit nagekeken dus dat zat wel snor.
En vandaag heeft hij de nieuwe geluidskaart in de computer gezet en het geluid is nu subliem.
Ik ben weer een gelukkig man, niets is zo vervelend en storend als een brom of bijgeluid bij je favoriete muziek.
Mag ik iedereen hierbij bedanken voor de berichten en adviezen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”