Plaats reactie
1
Hallo,

Sinds kort werkt de toetsencombinatie alt gr + combinatie met andere toets niet meer, om bvb het euro teken te typen.
Bij andere users op deze laptop werkt het nog wel.
Laptop HP
Besturing windows 8.1
Heb al gegoogeld maar vind geen afdoend antwoord.
Miscchien kunnen jullie me verder helpen?

Alvast bedankt
2
Check eens je land en taal instellingen.
Je land moet op Nederland staan, de taalinstelling ook, maar je toetsenbord moet op "VS Internationaal" staan of "Engels - VS Internationaal".
Vaak denken mensen dat men het Nederlandse toetsenbord moet gebruiken maar dat is niet zo en veroorzaakt soms rare dingen, dat is een typemachine toetsenbord. Het beste kan men dus deze toetsenbordindeling ook gewoon verwijderen want die heeft men niet nodig.

Dan vond ik deze nog op internet.
Het schijnt zo te werken dat als je de ''Fn'' toets ingedrukt houdt en daarna de ''Alt Gr'' toets indrukt de functie van de ''Alt Gr'' toets wisselt van ''Alt Gr'' functie naar rechtermuisknop functie en andersom.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo,

Nog steeds lukt het me niet.
Ondertussen heb ik ook al een schone opstart uitgevoerd maar de alt gr functie raakt niet in orde.
Toch bedankt voor je feedback
4
Graag gedaan, misschien heeft iemand anders nog een idee.
Ik neem aan dat de land en taal instellingen (met name toetsenbord) zo ingesteld was als ik aangegeven had?
Wat bedoel je precies met "een schone opstart"?
Greetings, Black Tiger.
6
@ ws01,
ws01 schreef:Sinds kort werkt de toetsencombinatie alt gr + combinatie met andere toets niet meer, om bvb het euro teken te typen.
Bij andere users op deze laptop werkt het nog wel.
Gebruik u een Microsoft-account en/of lokaal-account ?
Als ik zo lees dan denk ik dat uw gebruikersaccount is beschadigd.
Zet uw gebruikersaccount om naar een nieuwe gebruikersaccount zou dan wellicht de oplossing zijn :pray:

Voor meer informatie over Gebruikersaccounts beheren/afstellen in Windows 8.1 zie deze link.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Hallo iEscape,

Probleem is opgelost door voor mezelf een nieuwe account aan te maken en alle gegevens over te zetten.
Bedankt om me op het goede spoor te zetten, nu kan ik weer € en @ typen.

ws01
8
@ s01,

Goed om te horen dat het is gelukt :smiley_highfive: graag gedaan en dank voor de feedback :bow:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”