Plaats reactie
1
Op sommige forums heb je mogelijkheden om een topic als opgelost te markeren met een vinkje of een duimpje en een automatische toevoeging aan de topic-titel zoals [OPGELOST]
Is dit hier ook geen handige toevoeging op het forum?
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
3
Het op opgelost kunnen zetten van topics is misschien wel handig, maar het geven van reputatiepunten of karma ditjes en datjes vind ik niet zo'n goed idéé.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
5
Wessel schreef:Waarom is dat dan geen goed idee van reputatie - karma? :eek:
Je ziet dit op verschillende forums en heb er zelf geen goede ervaringen mee en dat is één van de redenen dat ik het niet als zo'n goed idéé zie.
Op een forum waar ik vaak kwam tijdens mijn zwangerschap hadden ze dit ook en na een akkefietje tussen een aantal leden was het een sport geworden van een aantal leden om een bepaald lid van zoveel mogelijk minnetjes te voorzien zodat de reputatie banner zover mogelijk de min in zou gaan.

Reden twee is dat het verder helemaal niets aan waarde of indicatie geeft over de gebruiker en zijn antwoorden en of vragen, en lok je alleen maar uit dat leden een slechte reputatie krijgen als er b.v. simpele vragen en of antwoorden worden gegeven wat helemaal niet de bedoeling is van een forum.

Reden drie is dat dit al eens is voorgesteld en besproken alsook de voor- en nadelen van dit soort zaken.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
6
Hierin volg ik Maaike want ook mij lijkt een karma status geen waardevolle toevoeging voor ons forum.
Het idee om berichten en onderwerpen op opgelost te kunnen zetten twijfel ik ook aan?
1. Gaan deze berichten dan op slot?
2. Wie zet de berichten als opgelost?
3. Als de topic-starter dit kan doen geeft dit geen extra werk maar kunnen er wel topics als opgelost worden geplaatst waarbij dat niet het geval is.
4. Als een modje dit moet doen en bijhouden is dat weer allemaal extra werk en hoe ga je beoordelen wanneer een topic wel of niet is opgelost?

Zoals het nu is is het toch allemaal goed?
Niet dat ik niet open sta voor vernieuwingen en aanvullingen maar is dit wel de moeite waard om dit soort aanpassingen door te gaan voeren?
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
8
Wessel schreef:Als je het zo bekijkt hebben jullie helemaal gelijk als het problemen kan geven.
:sorry:
Ik hoop niet dat je mijn bericht verkeerd opgevat hebt want zo was deze niet bedoeld!
Het is niet zozeer een probleem maar het forum moet geen poespas worden van bijzaken.
Maar laten we even de reactie van Maxstar afwachten hoe die er over denkt.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
9
Maxstar is nog bezig om uit zijn hotelkamer te zwemmen denk ik.

Het opgelost idee vind ik goed en geeft sneller een overzicht.

Het karma idee vindt ik ook niet geweldig. Dit om de redenen die Maaike aangeeft.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
10
Maaike schreef:Maar laten we even de reactie van Maxstar afwachten hoe die er over denkt.
Ik heb bewust even gewacht met reageren. :D
Fox schreef:Op sommige forums heb je mogelijkheden om een topic als opgelost te markeren met een vinkje of een duimpje en een automatische toevoeging aan de topic-titel zoals [OPGELOST]
Is dit hier ook geen handige toevoeging op het forum?
Ik heb zoiets al eens eerder willen implementeren in het forum en liep toen tegen het volgende aan;
  • In de Google results staat [Opgelost] als eerste in de link bij de zoekresultaten en de rest van de titel valt buiten beeld.
  • De TS moet weten dat een topic op opgelost gezet kan worden en moet dit dan ook doen, anders heeft het geen enkele zin om die optie in te bouwen in phpBB. En dit soort dingen zijn vaak wel een ondergeschoven kindje en moet je het gaan modereren wat niet echt nodig is.
  • Dit soort 'third-party' modificaties worden vaak niet snel bijgewerkt na een forum-update, wat er voor zorgt dat je niet 1,2,3 phpBB kan updaten.
  • Ook gezien de veiligheid van het forum wil ik zo min mogelijk 'third-party' modificaties toevoegen.
Maar ik zal nog eens even kijken wat er momenteel voor mogelijkheden en modificaties zijn om 'topics' als opgelost te kunnen zetten voor phpBB.
Wessel schreef:Een reputatie - karma optie is ook altijd leuk vind ik.
Dit is wel een heel erg oubollig iets voor het forum waar ik zelf erg weinig voor voel om het toe te gaan voegen.

Als een bepaald onderwerp / probleem is verholpen kan je altijd nog een berichtje achterlaten voor de 'helper(s)' in kwestie om deze te bedanken, dit is sowieso persoonlijker en leuker dan een extra reputatiepuntje in de gebruikte karma status-bar bij de 'user-profile' 8)

En bij het woord: Karma moest ik gelijk denken aan deze clip :eek:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Ik ben het grotendeels met Maxtor eens aangaande het opgelost zetten van items. Er zijn inderdaad veel TSen die niet de moeite nemen of gewoon vergeten van een topic als"opgelost" te zetten. Aan de andere kant vind ik het wel een goed concept, omdat (indien het toch wordt toegepast) het hetvolgen van het forum veel duidelijker maak, en je hebt een feedback meer welk oplossingen er als positief worden ondervonden.

Moest het toch worden geïmplmenteerd, zal het mijns inziens vooral een kwestie zijn om de gebruikers op te voeden en er voldoende ruchtbaarheid aan te geven.

Dat niet iedereen zal meewerken staat jammer genoeg buiten kijf, maar "niet geschoten is nooit raak" blijft toch ook wel gelden soms :D
13
Hoi,
ProMind schreef:Ik ben het grotendeels met Maxtor eens aangaande het opgelost zetten van items.
Maxtor? :geek:
ProMind schreef:Aan de andere kant vind ik het wel een goed concept, omdat (indien het toch wordt toegepast) het hetvolgen van het forum veel duidelijker maak, en je hebt een feedback meer welk oplossingen er als positief worden ondervonden.

Klopt daar ben ik het ook wel mee eens maar een vermelding als [Opgelost] in de titel is niet echt praktisch, dit mede vanwege de lengte van de titel die in het geding komt en daarbij is dit voor de zoekresultaten niet echt relevant.
Wanneer ik zoiets zo implementeren op het forum zou ik eerder kiezen voor een grafische oplossing zoals een klein icon (pictogram) voor te topic met een groen vinkje bijvoorbeeld.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Eerst en vooral excuus voor het verhaspelen van je naam (te snel willen typen is nooit goed, er staan trouwens nog een paar typo's in ;) . De idee van een icoon i.p.v. een tekst lijkt me ook een goede oplossing.

Buiten het feit dat een soort indicatie, het makkelijker maakt om een overzicht te houden, is het ook voor de bezoekers een handige manier om een antwoord te vinden op een vraag die reeds gesteld is;

Groeten,
15
Als een topic opgelost is en er is een groen vinkje geplaatst, komt er ook een Afbeelding op?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”