outlook

Stel hier uw vragen met betrekking tot HitmanPro en HitmanPro.Alert.
jeroen123
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 mei 2016 12:02
OS: windows 7 home edition
AV: geen
AM: geen
FW: uit

#1

Hallo,

ik kreeg vandaag opeens bij verwijderen email bericht in outlook de ''ja'' bevestiging in een oost Europese taal. ik heb met iphone foto gemaakt, waar kan ik die evt uploaden?

Mijn betaalde versie van hitmanpro en alert gaven totaal geen melding.

enig idee iemand?

alvast bedankt,  groet, Jeroen.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7198
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#2

@ Jeroen,
jeroen123 schreef:ik heb met iphone foto gemaakt, waar kan ik die evt uploaden?
Is het mogelijk om de foto van de iPhone naar de computer over te brengen ?

Zorg dat er géén privé-informatie op de schermafbeelding is vermeld.
Zijn er privé-informatie op de schermafbeelding(en), dan eerst uw privé-informatie verwijderen / camoufleren.

  1. Upload de schermafbeelding naar IMGDumper.
    Klik op Bladeren, scroll vervolgens in de Verkenner naar het .jpg- en/of .png-bestand en klik erop.
    Klik vervolgens op Upload.

    Afbeelding
  2. Selecteer de link bij UBB image en plaatst die in uw bericht.

    Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
jeroen123
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 mei 2016 12:02
OS: windows 7 home edition
AV: geen
AM: geen
FW: uit

#3

Hallo iescape,

- foto 

Afbeelding

-Vorige week na een microsoft update stond mijn pc klok 1 uur achter op normale tijd. Voor de update's was de tijd kloppend. 

-Vandaag ook ''toevallig'' 2 e-mails van ''bedrijven'' binnen gekregen of ik even 700 resp. 1100 wil betalen.

ik heb absoluut geen onbekende emails/bijlagen geopend, ik bezoek geen ''vreemde websites'', pc is puur voor werk en af toe ronde ''battlefield 3'' .

mvg, Jeroen.
jeroen123
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 mei 2016 12:02
OS: windows 7 home edition
AV: geen
AM: geen
FW: uit

#4

ik heb aantal maanden geleden mbv maxstar mijn pc compleet aangepast ,beveiliggd, geupdate etc. nwe modem  schone installatie windows. snap niet hoe dit nu kan.

groet,jeroen.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7198
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#5

@ Jeroen,

Voer onderstaande uit:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 805
Lid geworden op: 03 aug 2012 12:58
Bericht indicaties: 2
OS: Windows 10

#6

Ik vermoed dat deze vraag niet gaat over Outlook (onderdeel van het betaalde Office pakket van Microsoft), maar over Outlook.com (gratis webmail van Microsoft), wat sinds kort alweer van naam veranderd is en nu Outlook Mail heet .
Zo ja, dan is er niets aan de hand. Het is enkel een vertaalfout: Tá in plaats van Ja. Microsoft is hiervan op de hoogte en werkt aan een oplossing: http://answers.microsoft.com/nl-nl/outl ... aead7025fd

Ik heb dit even gecontroleerd in mijn eigen Outlook.com / Outlook Mail en ik zie die foute vertaling ook wanneer ik een bericht definitief verwijder:

Afbeelding
jeroen123
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 mei 2016 12:02
OS: windows 7 home edition
AV: geen
AM: geen
FW: uit

#7

porrelaar,  dank je wel.

groet, jeroen.
jeroen123
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 mei 2016 12:02
OS: windows 7 home edition
AV: geen
AM: geen
FW: uit

#8

iescape,  bijlagen toegevoegd.

groet,
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7198
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#9

porrelaar schreef:Ik heb dit even gecontroleerd in mijn eigen Outlook.com / Outlook Mail en ik zie die foute vertaling ook wanneer ik een bericht definitief verwijder:

Afbeelding
Vreemd, ik kan gewoon een bericht / berichten verwijderen via de webmaildienst outlook.com, zonder een melding te krijgen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7198
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#10

@ Jeroen,
jeroen123 schreef:iescape,  bijlagen toegevoegd.
Prima :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7198
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#11

Hier nog toevallig ook een spam bericht geblokkeerd op 04 okt 2016 (hetzelfde datum als topic bij Microsoft Community)

Afbeelding

Wel een vreemde bug  ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 805
Lid geworden op: 03 aug 2012 12:58
Bericht indicaties: 2
OS: Windows 10

#12

De vertaalfout Tá in plaats van OK lijkt gistermiddag of gisteravond verholpen te zijn door het team van Microsoft. Zie bijvoorbeeld het laatste bericht van martinedee (7 oktober) in dit topic: http://answers.microsoft.com/nl-nl/outl ... f938ea5ce1

Bij mij is het nu ook weer in orde:

Afbeelding

@ iEscape: deze melding krijg je alleen wanneer je een e-mail verwijdert uit de map Verwijderde items (dus definitief/permanent verwijderen), niet wanneer je een e-mail verwijdert uit de map Postvak IN.
De foute vertaling zat alleen in de Nederlandse versie van Outlook Mail. Het schijnt dat sommige mensen nog werken met de oudere versie: Outlook.com. Daar zat die foute vertaling niet in.
Met welke versie je werkt wordt direct duidelijk wanneer je webmail van Microsoft hebt geopend in je browser. Kijk dan even linksboven en zoek de verschillen.
Als je dit ziet heb je nog de oude versie:

Afbeelding
De meeste mensen hebben al het nieuwe uiterlijk, en tegelijk ook de nieuwe naam: Outlook Mail:

Afbeelding

Deze nieuwe versie bevatte dus die foute vertaling. Outlook.com wordt bij iedereen vervangen door Outlook Mail. Maar niet iedereen krijgt tegelijk die nieuwere versie. Die wordt geleidelijk uitgerold.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7198
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#13

@ porrelaar,
porrelaar schreef:@ iEscape: deze melding krijg je alleen wanneer je een e-mail verwijdert uit de map Verwijderde items (dus definitief/permanent verwijderen), niet wanneer je een e-mail verwijdert uit de map Postvak IN.
Dat heb ik begrepen, berichten uit de map Verwijderde items verwijderen.
Ik heb die melding nooit gezien / nooit tegengekomen.

Ik log in direct via de webmaildienst.

Afbeelding

Update:

Ik heb het venster net verklein, normaal ziet dat zo uit - inclusief de negen-blokjes-dubbelsteen :

Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
jeroen123
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 mei 2016 12:02
OS: windows 7 home edition
AV: geen
AM: geen
FW: uit

#14

Duidelijk, maar ik wil ook even onderstaande afwachten.

Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.

mvg,Jeroen.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7170
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#15

De 2 logbestanden van FRST zien er schoon uit.

Stap 1:
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op de knop "Scan Nu".
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Terug naar “HitmanPro & HitmanPro.Alert (Sophos)”