Plaats reactie

Is het forum ``ICT Nieuws,, met de hedendaagse invulling een waardevolle toevoeging voor het forum?

Het forum verzamelt algemeen ICT nieuws en dat bekijk ik met regelmaat.
Totaal aantal stemmen: 11 (39%)
Ik kom regelmatig op het forum maar bekijk niet tot nauwelijks het algemene ICT nieuws wat is geplaatst.
Totaal aantal stemmen: 13 (46%)
Algemeen antwoord (zie reactie)!
Totaal aantal stemmen: 4 (14%)
Totaal aantal stemmen: 28
1
Beste forum bezoekers,

In dit bericht wil ik jullie vragen om te stemmen en een mening te geven over de volgende stelling.

* Is het forum ``ICT Nieuws,, met de hedendaagse invulling een waardevolle toevoeging voor het forum?

Deze vraag POLL gaat puur over het ICT nieuws wat gepubliceerd wordt op het forum, en ben daarom heel erg nieuwsgierig naar de meningen van de forum-bezoekers?

Is het plaatsen van kopie - plak berichten met een bron: vermelding wel een waardevolle toevoeging op het forum?
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
2
Goed dat die vraag eens gesteld wordt.
Ik ben van mening dat het geen waardevolle toevoeging is.
Met name omdat het meestal (eigenlijk altijd) een copy/paste is.
Dat maakt de term ' nieuwsrubriek' onwaardig.

Ook is het reageren op dit nieuws niet gewenst.
Althans, ik heb het wel eens gedaan, maar dan blijkt dat de poster van het nieuws zich niet in het onderwerp heeft verdiept.

Een nieuwsrubriek, nieuwsforum, of hoe je het maar noemen wilt, is wel een toevoeging als het nieuwsbericht zelf geschreven is. Waardoor de poster zich dus verdiept heeft in het onderwerp.
Reageren/discusieren wordt dan leuk.
Maar dit bijhouden kost ontzettend veel tijd.

Dus nee, IMO is het geen waardevolle toevoeging.

'iets met twee centen'
Zeg maar Duncan.
3
Elk computerforum dat - via copy/paste - ICT-nieuws aanbiedt aan de forumgebruikers, leeft enkel met de illusie dat het een meerwaarde aanbiedt. Nieuws is enkel nieuws als het door de redactie van de ICT-rubriek zelf wordt aangemaakt. Geen enkel vrijwilligersforum slaagt er in om aan die voorwaarde te voldoen ... ook hier zitten we weer met knip- en plakwerk. Enkel professionals zijn in staat om een waardevol nieuwsforum op permanente basis te onderhouden. En dat is geen negatief oordeel over die vrijwilligers, dat is nu eenmaal de realiteit. Conclusie : deze nieuwrubriek heeft geen enkele meerwaarde voor PCWP.
5
Ik ben het met Kape en Chato eens. Een beetje eigen karakter mag het wel hebben.
Er mogen wel eens eitjes gebroken worden, bij manier van spreken.
Pieter `•.¸¸ ><((((º>.•´¯`•><((((º> ><((((º> •...><((((º>
6
Enerzijds moet ik me aansluiten bij KAPE zijn bijdrage. Anderzijds ben ik met dit niet wat akkoord.
Geen enkel vrijwilligersforum slaagt er in om aan die voorwaarde te voldoen ... ook hier zitten we weer met knip- en plakwerk. Enkel professionals zijn in staat om een waardevol nieuwsforum op permanente basis te onderhouden.
Als ik ergens op een Amerikaanse site het recentste ICT news ga lezen, zoals hier bijv:
http://www.computerworld.com/s/article/ ... l_security
Op geen enkel Nederlandstalige site of forum is omtrent dit nieuws iets te lezen.
Waarom zou een vrijwilliger dit niet even goed kunnen vertalen en hier in de nieuwsrubriek komen plaatsen.
7
Zelf heb ik nog nooit iets nieuws gelezen in nieuwsrubrieken op diverse fora. Als het onderwerp mijn interesse heeft was ik al veel eerder op de hoogte van dat nieuws. Interesseert het onderwerp mij niet, dan lees ik 't ook niet.

Dat klinkt misschien erg simpel, maar vermoedelijk geldt dit voor de meeste bezoekers. Dan is het een beetje zonde van de tijd die de vrijwilligers kwijt zijn aan het posten van deze berichten.
8
Hi,
aangezien ik een een kennis in Amerika heb die mij drie tot viermaal per
week ict-nieuws mailed; waardoor het nieuws wat ik hier lees meestal
ouder is heeft het forum ict-nieuws voor mij weinig waarde.
Jammer maar helaas.
Groet Piet.
9
Ik ben het met alle eerdere berichten eens want ook ik lees het nieuws nooit, alleen als een titel mij toevallig aanspreekt als ik die zie staan bij de nieuwe berichten.
Ik lees veel liever een column waarin een bepaald item wordt weerspiegeld dan een standaard nieuwsbericht.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
10
Ik kijk bijna nooit naar de nieuwsberichten en wat Chato aangeeft is zeker waar maar dan zou de titel van het forum iets moeten zijn zoals Discussieer hier over het laatste ICT nieuws?
Chato schreef:Een nieuwsrubriek, nieuwsforum, of hoe je het maar noemen wilt, is wel een toevoeging als het nieuwsbericht zelf geschreven is. Waardoor de poster zich dus verdiept heeft in het onderwerp.
Reageren/discusieren wordt dan leuk.
Maar dit bijhouden kost ontzettend veel tijd.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
11
Forza schreef:Wat Chato aangeeft is zeker waar maar dan zou de titel van het forum iets moeten zijn zoals Discussieer hier over het laatste ICT nieuws?
Ik denk dat Chato en anderen dat ook zo bedoelen, een algemeen discussie forum om over bepaalde lees! interessante nieuwsberichten te discussiëren en van kennis en mening te wisselen.
Dat Microsoft bijvoorbeeld weer een monster patch Tuesday heeft gehad interesseert mij vrij weinig eerlijk gezegd, maar berichten zoals bijvoorbeeld deze; http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 221&t=4678" onclick="window.open(this.href);return false; interesseren mij dan weer wel.

Een andere insteek voor dit forum zou erg leuk zijn en zoals ik al zei iets als korte columns want die lees ik zelf graag, ik weet niet hoe anderen daar verder over denken. :?:
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
12
Dan wordt het dus meer een column dan een nieuwsbericht, zoals Fox al meldde. Dat voegt iig wel wat toe aan een computerforum.
Een column met een link naar een nieuwsbericht.
Het schrijven van een goede column is een vak apart, kost veel tijd en je moet je dus echt verdiepen in het onderwerp.
Maar dat kan zeer interessante discussies opleveren.
Zeg maar Duncan.
13
Eigen geschreven stukjes van bijvoorbeeld forumleden over een bepaald onderwerp zijn sowieso leuker om te lezen dan een citaat / copy-paste van een auteur elders.
Een column kan ook een beknopt stukje informatie zijn die de persoonlijke belevingswereld over een onderwerp beschrijft of een andere kijk op het onderwerp geeft, je kan hier alle kanten mee op maar een goed verhaal schrijven is zeker een vak apart maar over het algemeen goed te doen als het onderwerp je interesse heeft.
Chato schreef:Maar dat kan zeer interessante discussies opleveren.
Dat is ook mijn idéé achter het voorstel maar het kan ook een cursiefje zijn over een bepaald onderwerp wat zelf geschreven is.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
14
Beste forum bezoekers,

Wat een feedback daar ben ik echt blij mee. Waarom zal je misschien wel denken, nou heel simpel om het volgende.
Ik ben momenteel vooral bezig met de invulling van de nieuwe website en hier worden de geplaatste nieuwsberichten van het forum op geprojecteerd, iets waar ik als eerste wat mee wilde gaan doen.

Jullie reacties en commentaar zijn duidelijk [resumé].

- De hedendaagse invulling is geen toevoeging voor het forum.
- Copy/paste - ICT-nieuws is een illusie van meerwaarde.
- Zelf heb ik nog nooit iets nieuws gelezen in nieuwsrubrieken op diverse fora. [....]
- aangezien ik een een kennis in Amerika heb die mij drie tot viermaal per week ict-nieuws mailed; waardoor het nieuws wat ik hier lees meestal ouder is heeft het forum ict-nieuws voor mij weinig waarde.
- Ik ben het met alle eerdere berichten eens want ook ik lees het nieuws nooit.
- Ik kijk bijna nooit naar de nieuwsberichten en wat Chato aangeeft is zeker waar maar dan zou de titel van het forum iets moeten zijn zoals Discussieer hier over het laatste ICT nieuws?

Van de 24 stemmen zijn er 9+ reacties geplaatst en dat geeft weer;

38% [ 9 ] Het forum verzamelt algemeen ICT nieuws en dat bekijk ik met regelmaat.
50% [ 12 ] Ik kom regelmatig op het forum maar bekijk niet tot nauwelijks het algemene ICT nieuws wat is geplaatst.
13% [ 3 ] Algemeen antwoord (zie reactie)!

Ik zie al veel nuttige ideeën om in te gaan voeren op het forum, maar verdere feedback is natuurlijk altijd welkom. :good:
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
15
Ik kan het ontzettend waarderen als naar een mening van de bezoekers wordt gevraagd.
Maxstar doet fantastisch werk, maar een nieuwe frisse kijk op de zaken door een derde is altijd aan te moedigen!
Mijn complimenten voor het hele team achter PCW+ :goed:
Zeg maar Duncan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”