Plaats reactie
16
Hallo,

Zou je van Mbam het "scanlogboek" willen plaatsen.

Download HD Tune 2.55.

Start het installatie-programma en volg de aanwijzingen. "HD Tune" wordt daarna automatisch gestart.

In "HD Tune", open het tabblad "Error Scan" en klik daar op Start.

Wacht tot dit klaar is en druk dan op deze knop

Afbeelding

Er wordt nu een screenshot gemaakt. Bewaar deze op een locatie waar je het makkelijk terugvindt.

Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.

Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Doe het zelfde met het tabblad Health hier word alle S.M.A.R.T data weergegeven van je harde schijf.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Hallo,

Hieronder de screenshots en de bijlage van de laatste mbam-scan. (ik hoop dat deze de juiste log is  :unsure: :D)

Dank je wel 

William
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Hallo,


Dat ziet er netjes uit:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken. <--- Noteer eerst allemaal wat is ingeschakeld is makkelijk straks terug te zetten.
Hoe werkt je pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Hallo,

Na een avond surfen en enkele gedownloade foto's (via wetransfer) heb ik de indruk dat deze machine op aanvaardbare snelheid draait (responstijden zijn OK, niet vastlopen, programma's openen bij eerste opdracht,..).
Ik heb zoals aanbevolen de taken zoals beschreven uitgeschakeld en heb er voorlopig nog geen (manueel) terug ingeschakeld zonder problemen.

Bedankt voor de geboden hulp

William
21
Hallo,

De laptop doet weer dienst op normale snelheid, enkel bij het opstarten en het wisselen tussen gebruikersaccounts nogal langzaam.
Ik denk dat ik de overtollige soft mag verwijderen?
Hebben jullie nuttige tips om deze problemen te voorkomen?
Welke is voor jullie de beste gratis virusscanner (ik gebruik nu Panda) en firewall (die van Microsoft)?

Van harte bedankt voor de geboden hulp

William
22
Hallo,

1. De gebruikte programma's mogen weg:
Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

2. We kunnen eens kijken wat allemaal mee opstart:
Start CCleaner op:
  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
3. Lees het volgende eens door Hoe kan ik een malware- virusinfectie in de toekomst voorkomen?.

4. Beste gratis virusscanner, dit is een moeilijke vraag omdat het heel persoonlijk is de ene vind deze goed de andere weer die lees het volgende eens rustig door: Virusscanners.
Wat je erbij kan gebruiken is een goede malware scanner Malwarebytes free is een zeer goede malwarescanner.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
23
Hallo,

Het meeste is opgeruimd en het log van Ccleaner is er bij gevoegd.

Dank je wel

William
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”