Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik had zojuist een BSOD. Nou had ik vorige week dat mijn toetsenbord en muis (beide aangesloten op dezelfde hub) uitvielen en ik ook de pc moest rebooten. Toen deden ze het nog niet en heb ik de hub opnieuw aangesloten op de USB-poort en toen deden ze het weer. Wat beide keren het geval was was dat ik net op Soulseek zat. In de bijlage de tekst van Windows. Ik weet niet hoe ik het Minidumpfile moet openen. Kunnen jullie zien waar het aan gelegen heeft? De hub of Soulseek? Of iets anders?

Groetjes,
Fréderique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier Afbeelding en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de  "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
3
Hee Abraham, dat is een tijd geleden!  Wat fijn dat je reageert.

Oh ja, WhoCrashed, vergeten. Had hem nog aan boord, maar oude versie. Hier het resultaat (met nieuwe versie).

System Information (local)
[font=Segoe UI,  Arial]Computer name: USER-PC
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: p7-1423w, Hewlett-Packard, Foxconn, 2ADA
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8466694144 bytes total


[/font]


Crash Dump Analysis
[font=Segoe UI,  Arial]Crash dumps are enabled on your computer. This system is not configured for complete or automatic crash dumps. For best results, configure your system to write out complete or automatic crash dumps. Select Tools->Crash Dump Configuration from the main menu to configure your system to write out complete memory dumps.
[/font]

[font=Segoe UI,  Arial]Crash dump directories: [/font]
[font=Segoe UI,  Arial]C:\Windows[/font]
[font=Segoe UI,  Arial]C:\Windows\Minidump[/font]

[font=Segoe UI,  Arial]On Mon 16-7-2018 9:50:11 GMT your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\071618-6692-01.dmp
This was probably caused by the following module: [font=Segoe UI,  Arial]ntoskrnl.exe[/font] (nt+0x70E00)
Bugcheck code: 0xC5 (0xFFFFFA7F095FCDF8, 0x2, 0x1, 0xFFFFF800033FB627)
Error: [font=Segoe UI,  Arial]DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL[/font]
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: [font=Segoe UI,  Arial]Microsoft® Windows® Operating System[/font]
company: [font=Segoe UI,  Arial]Microsoft Corporation[/font]
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the system attempted to access invalid memory at a process IRQL that was too high.
This bug check belongs to the crash dump test that you have performed with WhoCrashed or other software. It means that a crash dump file was properly written out.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.


[/font]



Conclusion
[font=Segoe UI,  Arial]One crash dump has been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.

[/font]
4
Hoi Fréderique - helemaal vergeten dat ik hier bezig ben geweest.
Kan je een update geven of je nog meer BSODS hebt gehad.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
5
Nee, totaal geen problemen gehad. Heb Soulseek niet meer durven openen. Ik gebruik hem niet zo vaak meer. Ik heb nog een oude versie omdat ik bang was met een upgrade hem niet meer aan de praat te krijgen want ik snap niet hoe dat werkt met die ports en zo en op hun forum krijg je nooit antwoord. Maar misschien is het goed om hem te herinstalleren naar de nieuwste versie. Kun je iets zien van waar het aan gelegen heeft?
6
The DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL bug check has a value of 0x000000C5. This indicates that the system attempted to access invalid memory at a process IRQL that was too high.

Ergo, een onderdeel in jouw Windows probeerde een geheugenbereik te benaderen dat niet open daarvoor was.
En dat veroorzaakte de crash.

Heb jij Malwarebytes MBAM nog aan boord?

En ook dit mag je desnoods doen:

Doe het volgende:

System File Checker
Ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat de melding in het zwarte venster na de scan was.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
8
Hoi Fréderique - ben je er nog ondanks de hitte in ons landje?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
9
Ik heb Malwarebytes Premium. Ik maak elke maand een system image backup en daarvoor maak ik de hele pc schoon, waaronder met sfc. Komt 100% goed eruit.

Ben nu bezig met de BSOD Collection tool.

Heb het zip-file maar het is te groot om in de bijlage te doen (foutmelding). Lukt niet met imgdumper. Hoe dan?
13
Zorg ervoor dat je C partitie ten alle tijde tenminste 25GB of 15% vrije ruimte heeft, welke groter is dient te worden gebruikt.

Waar heb je de chipset drivers gedownload? De chipset drivers, tihub3.sys en tixhci.sys, zijn niet van HP, en zover bekend is er geen chipset software te downloaden van Texas Instruments. Tevens zijn deze drivers het meest interessant, omdat ze de vermoedelijke oorzaak zijn.
15
Klopt, maar zover ik weet is er geen site voor het updaten van de drivers. Tevens zag ik ook geen hardware of software dat mogelijk gerelateerd zou kunnen zijn met deze drivers.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”