Browser loopt steeds vast na laatste grote update van Windows 10

Problemen en vragen met betrekking tot een Blauw Scherm (Blue screen of death), systeemcrashes en opstartproblemen.
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Ik heb een Acer Aspire m3641
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7271
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Zorg dat je backups hebt van al je belangrijke bestanden.
Zorg dat de betreffende computer op het netstroom aangesloten is. Een bijna lege accu kan een ongewenste afsluiting tot gevolg hebben waardoor de computer ernstig in de war kan raken.
Schakel de real-rime beveiliging van je antivirus uit. Schakel deze pas weer in na de bios update.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op het gedownloade ZIP bestand en klik op Alles uitpakken.
In de uitgepakte map, rechtsklik op de toepassing AFUWIN en klik op Als administrator uitvoeren.
Volg de aanwijzingen die verschijnen. Als alles goed gaat zal de computer zichzelf herstarten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Ik vraag me toch af of ik Bios voor dit probleem wat ik heb, het vastlopen van alleen mijn browser die andere programma's daarin mee sleept, eigenlijk na een simpele Windows 10 Update, moet updaten. Ik vind er teveel risico's aan zitten. Waarom zou het aan de Bios liggen? Ik kan daar niet bij. Sorry.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16247
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

Hallo,

Heb je al eens op een ander account geprobeerd of je dan ook deze problemen heb?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Welk ander account?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16247
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

Hallo,

Ik dacht te zien dat je en gast account had, maak die anders eens aan: https://pctipvandedag.nl/gast-account-i ... windows-10
Test daar dan eens in hoe het werkt.

Je zij dat dit probleem is gekomen na een update, je kan ook de nieuwste versie die net is uitgekomen op je pc zetten en kijken hoe dit gaat.
Maak wel altijd eerst een back-up voor je dit uitvoert.
Windows 10: viewtopic.php?f=213&p=177202#p177202
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Die update komt toch gewoon via Windows Update binnen?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16247
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

erwin33 schreef:Die update komt toch gewoon via Windows Update binnen?
Je kan even handmatige via je updates kijken maar hij word gefaseerd uitgegeven (dat betekend gespreid) dus je kan hebben dat jij hem dan nog niet krijgt.
Daarom heb ik die link er even bij gezet :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Ok, welk versie nummer is het?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16247
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

erwin33 schreef:Ok, welk versie nummer is het?
Jij heb Windows 10 Home Versie 1803 17134.285 (X64)
Ook te zien door:
  • Ga naar Start > Instellingen
  • Klik op ‘Systeem’ en daarna op ‘Info’
  • Achter ‘Versie’ zie je welke Windows 10 versie op je pc staat
En de nieuwe is versie 1809
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Ok, 1809 draait nu. Afwachten.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16247
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

erwin33 schreef:Ok, 1809 draait nu. Afwachten.
Dat is goed ik ben benieuwd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Toch weer een vastloper gehad, exact dezelfde weer als eerder. En weer bij het bekijken van streams en nog andere programma's die mee draaide op de achtergrond.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16247
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

Hallo,

Als je de tijd en datum nog weet kijk eens of je in het logboek kan zien waar het probleem zit: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-w ... n-bekijken
Anders weer even wachten wanneer je het probleem weer krijgt en dan het logboek nakijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

Ik weet de exacte tijd niet. Dat zal ik in de gaten moeten houden na zo'n vastloper. Er staat zoveel in die logboeken met gele waarschuwingen en rode uitroeptekens met fout dat ik niet weet welke de juiste is.
Plaats reactie

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”