Gesloten
1
hallo,

is er iemand die me kan vertellen welk programma ik nodig heb om filmpjes die ik met m'n fotocamera genomen heb af te spelen...

multi media player herkend .THM niet en ik weet niet wat het betekent...

ik heb die filmpjes nodig voor aan m'n advocaat te geven...

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
3
tja, dan krijg ik geen filmpje hé, alleen een afbeelding...

jammer, want zoiets komt niet elke 2 minuten voorbij hé,

zal even uitleggen, heb 2 jaar geleden een spiksplinternieuw dak laten leggen...kostprijs; net geen 26.000 euro
nu staat er veel wind, er ligt een schalie in de dakgoot, m'n onderdak komt er langs onder uit en met die wind
op het filmpje zak je sommige van de schalies op en neer gaan....
zoiets zie je niet op een foto maar ok, de advocaat zal er zo ook wel een mouw aanpassen...

bedankt voor de info, was nutig maar betekent wel dat ik me toch eens een deftige camera zal moeten aanschaffen

lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
4
Staan er geen andere bestanden op de camera ? bijvoorbeeld .mpg bestanden.
Die .THM bestanden zijn een thumbnail (een verkleinde afbeelding of screenshot) van het daadwerkelijke filmpje
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
het heeft altijd gewerkt tot ik deze pc aan geschaft heb...misschien als ik het op de laptop zet dat het dan ok is, ga morgen eens uittesten...

ik laat het morgenavond weten, zo superdringend is het nu ook weer niet, als de filpjes deze week bij de advocaat zijn is het ok, voor 2019 gebeurt er toch niks meer mee...

op de camera kan ik geen andere bestanden vinden...ik kan het ook niet zien met kunstlicht, te klein voor m'n ogen, buiten in daglicht lukt me zoiets beter...

zal dus voor morgen zijn...

bedankt om mee te denken
lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
7
ik heb net alle instellingen van m'n camera bekeken, ik vind zelfs .THM niet, volgens mij ontstaan die bij het overbrengen naar de pc, kan dat zo zijn?

op de camera zijn de filmpjes mooi te zien....
iedere keer leer ik meer en meer
8
Wat is het merk en type van de camera. Zit er een geheugenkaartje in (bijv. een SD) ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
het merk is Sony Cybershot 7.2 megapixels

is zeker een jaar of 12 oud en ja er zit een geheugen kaart in 
SanDisk  memory stick pro duo 1.0GB Magic Gate
staat erop vermeld
iedere keer leer ik meer en meer
10
Ok, Heeft je computer een zogenaamde "multi-card reader" waarop je de SanDisk memory stick kan aansluiten ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Soms zit aan de voorkant van een desktop een module ingebouwd waarop je verschillende soorten geheugenkaarten kan aansluiten.
Je hebt ook externe modules, die sluit je op een USB poort aan.
Hier staan wat afbeeldingen en prijzen: https://tweakers.net/categorie/681/gehe ... producten/

Hoe haal je nu de foto's en filmpjes van je camera ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
ik sluit m'n camera aan op de pc met een kabel en normaal worden de foto's dan automatisch in de juiste map geplaatst...

ik heb nu een HP en daar is de E: schijf waar je op werkt en vroeger was dat de C:schijf, 

sindsdien heb ik problemen want hij vind blijkbaar de juiste folder niet meer...
iedere keer leer ik meer en meer
14
Ik heb ook een Sony Cybershot, de DSC-W120. Ik vind het maar onhandig met dat bijgeleverde kabeltje, de stekker in de camera is nogal lomp, de 3 tulppluggen voor audio en video zitten regelmatig in de weg en je moet de camera aanzetten.
Ik vind het veel handiger om de geheugenmodule uit de camera te halen en deze direct op een computer aan te sluiten. Windows ziet het dan als een nieuwe schijf zodat je met de verkenner foto's en filmpjes kan kopiëren naar je harde schijf.
Met een losse cardreader zoals deze gaat dat prima:
https://www.kabelshop.nl/Konig-USB-hub- ... t2204.html
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
die ga ik me aanschaffen, bedankt voor de tip want het is inderdaad omslachtig...
iedere keer leer ik meer en meer
Gesloten

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”