Plaats reactie
1
Hallo,
Gisterenochtend kreeg ik bij opstarten van HP PC een foutmelding, dat ik mijn pc moest backuppen en een systeemherstel uitvoeren. Eerst heb ik enkele malen geprobeerd om gewoon maar een gewone restart te maken (herstarten PC). Dit lukte niet, daarop heb ik dan maar veiligheidshalve een Backup genomen van de PC op een externe harde schijf en daarna heb ik systeemherstel uitgevoerd. Na dat systeemherstel kreeg ik de boodschap "selected boot did not authenticate" en wenst u verder te gaan met enkel een OK-mogelijkheid, waarop ik die dan aanklikte en de computer werd uitgeschakeld. Nieuwe opstart - idem "selected boot...).
Uiteindelijk heb ik dan via de bios (die was wel bereikbaar) geprobeerd om ipv Windows Linux te installeren (aangezien ik geen opstartbare CD van Windows 10 bezit) en van Linux kon ik een opstartbare USB-stick aanmaken. Die installatie lukt in het eerste opzicht wel, echter later als ik probeer om op te starten vanaf de interne harde schijf, kom ik weer op het scherm "selected boot dit not authenticate" terecht. Zet ik de USB-stick met Linux erin en probeer ik zo op te starten kan ik opnieuw Linux installeren,...kom ik weer bij installatie procedure Linux met uiteindelijk dan een inlogscherm met username en logon, deze had ik daarnet bij installatie moeten ingeven en wist ik nog perfect, maar helaas hier kon ik ook niet voorbij. Username is zichtbaar dezelfde als ik had ingetikt en paswoord had ik AZERTY/QWERTY proof gemaakt (eentje dat identiek is in beide klavieren).
Nu weet ik helemaal niet meer wat aan te vangen om de PC bruikbaar aan de praat te krijgen, bij voorkeur zou ik dat willen doen met Linux als operating system.
Weten jullie soms raad?
Alvast bedankt

William
2
Schijf gaan controleren, elk merk heeft wel een controle tool die v.a. een USB stick of DVD/CD werkt.

Een Windows PE versie kan ook v.a. een USB stick.
http://m.majorgeeks.com/files/details/s ... winpe.html

Of als je nog een andere schijf hebt, probeer die.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Hallo,

Ondertussen heb ik de laptop opnieuw aan de praat gekregen, met Linux vanaf usb-stick. Alle bestanden van de laptop werden hiermee overschreven. Gelukkig had ik voordien een backup gemaakt met HP Recovery en die backup weggeschreven op externe HardDisk drive.
Echter, nu wil ik die bestanden opnieuw gebruiken/opslaan maar ik vind enkel .swm bestanden terug, die ik helaas niet geopend krijg (toch niet in Linux).
Weten jullie hiermee iets aan te vangen?

Alvast bedankt

William
4
ws01 schreef:Gelukkig had ik voordien een backup gemaakt met HP Recovery en die backup weggeschreven op externe HardDisk drive.
Echter, nu wil ik die bestanden opnieuw gebruiken/opslaan maar ik vind enkel .swm bestanden terug, die ik helaas niet geopend krijg
Een soortgelijk vraag was gesteld op een ander forum, SWM-bestanden.
FAQman
De typering voor een SWM-bestand is 'Split Windows Imaging Format File'. Het gaat om een aantal kleine bestanden die gezamenlijk en gecombineerd een groot disk-image vormen. Die SWM-bestanden zullen dan ook op de een of andere manier moeten worden gecombineerd voordat u er verder iets mee kunt doen. Ga bij Microsoft maar eens op zoek naar de zogeheten 'Windows Automated Installation Kit’!
Neem Free Guide of Downloading and Installation of Windows AIK/ADK if Required eens door.

NL vertaling:
Gratis gids voor downloaden en installeren van Windows AIK / ADK indien nodig.

ik heb zelf géén ervaring mee.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Hallo,

Alle problemen zijn ondertussen opgelost: backup heb ik kunnen herstellen via een andere HP computer met de HP Backup Recovery Tool.
De zoektocht naar een werkbare en veilige oplossing was lang en moeilijk, maar uiteindelijk zijn we gekomen waar we ongeveer wilden uitkomen.
Bedankt aan allen
William
6
Goed om te horen dat het probleem is opgelost   :good:  en dank voor het melden hoe je het hebt opgelost.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”