Plaats reactie
16
Waarom hier bijv. mijn C:\tiger\videos directory gewoonweg het langst duurt is mij een raadsel.
De map is C:\Users\tiger\videos. Het programma WMPNETWK.EXE gebruikt deze map. Dit is een onderdeel van Windows Media Player om media bestanden te delen. Misschien kan het een eerder gedeelde map niet meer vinden of heeft er geen toegang tot. Als je dit niet gebruikt om of te testen of dit verbetering geeft zou je de service die hiervoor gebruikt wordt eens uit kunnen zetten. Start hiervoor SERVICES.MSC, rechtsklik op de service "Windows Media Player Network Sharing Service" en kies Eigenschappen. Zet het opstarttype op Handmatig of Uitgeschakeld.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
De map is C:\Users\tiger\videos.
Ja dat is me bekend, was een beetje te snel aan het typen, maar je begreep wel wat ik bedoelde gelukkig. :)
Wel een beetje irritant van Windows want om media te sharen had ik verwacht dat daarvoor de mediastreaming (die uitgeschakeld is) gebruikt zou worden.
Heb hem in elk geval uitgeschakeld door hem op handmatig te zetten, bedankt voor de tip, want ik gebruik dat toch nooit.
Greetings, Black Tiger.
18
Heb hem in elk geval uitgeschakeld door hem op handmatig te zetten,
Enige verbetering nu na een herstart en is de service niet actief ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Nee helaas. Ik heb Avast gedeinstalleerd en de service op handmatig gezet maar nog geen verbetering te merken helaas.

Dat tooltje wat Pearl zei laat wel veel interessants zien, veel meer dan ik dacht. Alhoewel ik nog moet opzoeken wat de kleurtjes betekenen.

Als ik bij Logon ga kijken zie ik niet zo heel veel bijzonders: Afbeelding
Greetings, Black Tiger.
20
Hmm, "Fast Boot" doet niet echt wat je met zo'n naam zou verwachten. ;D

Ik zou alles van niet van Microsoft is eens uitvinken, zowiezo alles van Acronis en Adobe.
Is "HP Software Update" en "Live Update" nog van enig nut ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... -safe-mode
Zou alles uitvinken in logon buiten de audiodriver voor een test.
In save mode wordt er redelijk snel gestart zei je dan is het toch iets wat mee opstart wat de boel vertraagd.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
22
@PeterJ: Fastboot staat uitgeschakeld, dus vrij logisch dat die niet doet wat je zou verwachten. :)
Overigens staat snel opstarten van Windows zelf ook uit.
Live update is voor het moederbord dus ja die zijn wel van enig nut. Misschien de update van de Laserprinter ook. Zou ik uit kunnen schakelen maar zal toch niet zo gek veel uit maken lijkt me.

@Pearl: In Windows 10 moet je nu anders naar opstarten, maar via een link in dat tabblad kom je er ook wel. Even alles uitgezet en dan wordt het iets sneller, maar niet echt veel.
Wat me op valt is dat met name die wat nu aangevinkt staat en "system" erg veel nog bezig is. En daar zit vanalles in. Dat wissel wel, heb toch geprobeerd screenshotje te maken.
Afbeelding Veel van dat \windows\installer geneuzel zie ik. Vraag me af waarom. Als iets geinstalleerd is hoeft dat toch niet elke boot opnieuw, of is dit weer iets anders?
Greetings, Black Tiger.
23
Eens schijfopruiming gedaan, was niet veel om op te ruimen. Misschien is bovenstaande afbeelding verkeerd. Ik heb eens geklikt op wie er het meest aan schrijven en lezen was en dan zie je dat "readyboot" dingen flink bezig zijn. En dan zijn dingen als Mailwasher en die andere opstartdingen al gestart.
svchost gaf veel aan dus heb ik die gefilterd en krijg je dit van Readyboot goed te zien.
Afbeelding Ook nog een ander vraagje. Ik heb hier 16 GB geheugen in zitten en ben gisteren eens naar de swap gaan kijken. Die wordt door het systeem beheerd maar was slechts iets van 2,4 GB groot. Er staat minimaal 16 MB, momenteel toegewezen 2432 MB en Aanbevolen 2934 MB. Raar dat een aanbevolen waarde hoger is terwijl het systeem dit beheerd.
Is hier niet ook winst uit te halen als ik hier een vaste swapfile van bijv. 8 GB van maak? Of voor mijn part 2x geheugen dus 32 GB?
Greetings, Black Tiger.
24
De foldercontrole, MsMpEng, van Defender is het probleem zo te zien maar je hebt Avast, kan het niet rijmen of is die nog niet geherinstalleerd?

Prefetch en/of superfetch doen niet veel hoor en een vaste waarde voor een wisselbestand werkt ook prima maar zal toch niet veel worden gebruikt bij 16GB intern, bij renderen kan het wel nuttig zijn.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
25
Nee Avast is nog steeds verwijderd en nog niet geherinstalleerd. Daar heb ik speciaal mee gewacht en waarschijnlijk ga ik ook Avira nemen i.p.v. Avast.

Je schrijft wel dat Prefetch en superfetch niet veel doen, maar als ik het zo zie dan doet die Readyboot toch wel heel veel schrijfbewegingen. Alles zit zo'n beetje op 12 of max 200 en de Readyboot dingen resp. 36.000 en 393.216 dat lijkt me toch best wel veel. Maar zo diepgaand heb ik er geen verstand van dus misschien is dat een valse indruk.

System gebruikt ook best veel maar die had ik nu niet aangevinkt om te filteren.
Greetings, Black Tiger.
26
@PeterJ: Fastboot staat uitgeschakeld, dus vrij logisch dat die niet doet wat je zou verwachten. Afbeelding
Hoezo uitgeschakeld ? Er staat een vinkje voor wat betekend dat het item ingeschakeld is.
Veel van dat \windows\installer geneuzel zie ik
Dat zijn installatie bestanden voor programma's. Windows Defender scant deze.
Schakel de realtime-bescherming van Windows Defender eens uit en herstart de computer. Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Hoezo uitgeschakeld ? Er staat een vinkje voor wat betekend dat het item ingeschakeld is.
Dat is alleen stukje MSI software wat geladen wordt waarmee je kunt kiezen om fastboot in- en uit te schakelen. Hij staat echt uitgeschakeld.
Dat zijn installatie bestanden voor programma's.
Wel raar dat die dan bewaard blijven op die manier en ook nog gescand worden, als alles al zo lang klaar is met installeren.

Het uitschakelen van de real-time Windows Defender heeft echter wel geholpen. Er was merkbare verbetering.
Hij ging nog wel even door met rammelen nadat alles geladen was maar al lang niet meer zo lang als eerst.

Heb er nog snel een screenshot tegenaan gegooid. Daar zie je dan wel in dat Defender nog wat aan het uitspoken is. Nog niet alles staat ook uit. Ik weet alleen niet of het verstandig is om defender helemaal uit te schakelen als ik Avira bijv. ga installeren of dat hij zich toch weer vanzelf inschakelt bij een update of zo.
Dit is de nieuwe screenshot. Alleen nog wat van Defender en Datastore te zien als ik 't goed zie.
Ah sjips... ik heb die andere niet aangevinkt... dit is alleen system dus.
Afbeelding
Greetings, Black Tiger.
28
Ohja, in de logboeken zie ik wel heel veel van deze regel, dus echt exact dezelfde regel en dan heel vaak achter elkaar:

Code: Selecteer alles

De server {1EF75F33-893B-4E8F-9655-C3D602BA4897} heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.
Dit laatste is een Acronis bug... denk dat ik die dan toch maar eens ga deinstalleren en iets anders gebruiken.
Greetings, Black Tiger.
29
Het uitschakelen van de real-time Windows Defender heeft echter wel geholpen. Er was merkbare verbetering.
Mooi. Doe eens opnieuw een schijfcontrole CHKDSK C: /F /R als de realtime-beveiliging uitstaat.

Dit laatste is een Acronis bug...
Heeft Acronis geen update/fix ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Ja dat chkdsk c: /f /r wil niet echt op een C schijf zoals dat vroeger ging jammer genoeg. Dus dat wordt dan weer gereserveerd voor de volgende herstart en dan wordt ie pas uitgevoerd. Windows wil niet dat de schijf dan in gebruik is.
Maar kun je aangeven waarom je denkt dat dit een ander resultaat zou geven als voorheen? Want dat maakt mijns inziens geen verschil.
Deze controle wordt namelijk voor de logon uitgevoerd en voordat Defender of een andere virusscanner de kans krijgt om te starten.
Lijkt me sowieso niet dat een actieve realtime controle een fysieke fout zou kunnen verbergen.

Acronis? Jawel, Acronis heeft na jaaaaaren (probleem was schijnbaar al sinds 2012 bekend) eindelijk toegegeven dat het toch door Acronis kwam en de laatste 2019 update krijgt dus die fix. Niets voor oudere versies, ook niet voor 2018 die niet eens meer gesupport wordt dus van Acronis koop ik niets meer.
Maakt ook niet uit, heb in december toevallig een levenslange licentie van een concurrent gekocht die wel support geeft. :)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”