Plaats reactie
76
Daarna kwam ik weer op mijn 'eigen' bureaublad terecht. Ik weet niet of dit incident verband houdt met de update
Zou kunnen, welke Windows 10 versie heb je nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
77
Versie 1803, dus niet de nieuwste.
Build van besturingssysteem 17134.829.

Bij het zoeken naar deze informatie, kwam ik toevallig op Netwerk. Daar zag ik bij Andere apparaten, niet alleen de Fritzbox modem staan, maar ook tweemaal de vermelding van apparaat STB_1. Ik heb geen idee wat dat voor apparaat is dat daar dubbel staat vermeld.
79
In de woonkamer staat inderdaad bij de televisie een apart kastje. Voor het overige lopen de computer, de televisie en de telefoon via de Fritzbox modem. Als ik die modem uitschakel doet niets het meer.
80
Als ik die modem uitschakel doet niets het meer.
Logisch, je internet verloopt via het modem.
Kijk eens in de lijst met recent geïnstalleerde updates wat de nieuwste update is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
81
Op 12 juni 2019 zijn geïnstalleerd:
Beveiligingsupdate voor Adobe Flash Player voor op Windows 10 Version 1803 voor x64 gebaseerde systemen (KB4503308);
Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1803 voor x64 gebaseerde systemen (KB4503286).

De afgelopen tijd hebben we met verschillende programma's geprobeerd de problemen te verhelpen, maar vooral het vijfde probleem met het inlogscherm is erg hardnekkig. Net precies verscheen overigens tijdens het opstarten weer een fractie van een seconde een zwart dos-scherm (probleem 1). Deze keer was het scherm niet leeg maar stond er tekst in. Het was echter te snel weg om de tekst te kunnen lezen. Is het echt absoluut zeker dat de problemen worden veroorzaakt door Windows en niet door een virus, malware, spyware, een worm et cetera?
82
Ik zie geen sporen van een virus/malware infectie.

Maak een screenshot van het inlogscherm van outlook, de inloggegevens zijn niet nodig en kan je verwijderen.
Hoe je een screenshot maakt doet lees je HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
83
Een screenshot maken lukt niet. Ik heb het een paar maal geprobeerd met de knop  End PRTSC. Daarna heb ik het geprobeerd met Alt + End PRTSC en ook dat lukt niet.

Het is mij overigens met deze laptop nog nooit gelukt om een screenshot te maken. Ik heb dat enkele maanden geleden ook al eens geprobeerd.

Het viel mij nu overigens op dat elke keer dat het inlogscherm verkeerd openklapt en ik daarna een andere webpagina bekijk - in dit geval de webpagina voor het maken van een screenshot - het inlogscherm goed is opengeklapt als ik weer naar de inlogpagina van outlook.com ga. Ook als ik slechts enkele seconden die andere webpagina bekijk. Als ik echter op de pagina met het inlogscherm blijf, blijft het inlogscherm verkeerd opengeklapt staan. Dat was me nooit eerder opgevallen, omdat ik normaal gesproken tijdens het inloggen niet tussendoor een andere webpagina bekijk.
84
Een screenshot maken lukt niet. Ik heb het een paar maal geprobeerd met de knop  End PRTSC. Daarna heb ik het geprobeerd met Alt + End PRTSC en ook dat lukt niet.
Je kan ook een foto maken met een camera en dat afbeeldingsbestand uploaden naar https://www.imgdumper.nl.
Het viel mij nu overigens op dat elke keer dat het inlogscherm verkeerd openklapt en ik daarna een andere webpagina bekijk...
Heb je soms een aparte/afwijkende schermgrootte ingesteld ?
Probeer eventueel eens een andere schermgrootte.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
87
Ja, dat is het begin van het adres. Daarna komt er nog een heleboel meer. Een heel lang adres waarin onder meer outlook.live.com en hotmail.com staan.
.
Ik gebruik altijd Firefox.
88
Start Afbeelding Firefox.
Klik rechtsboven op de 3 liggende streepjes.
Klik op Help, het icoontje met het vraagteken.
Klik op Probleemoplossingsinformatie.
In het venster dat verschijnt, klik rechtsboven op de knop "Firefox opfrissen...".
Firefox wordt nu afgesloten en hersteld de standaard instellingen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Herstart daarna Firefox.
Enige verbetering nu?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
89
Firefox is nu opgefrist, maar het ellenlange adres blijft. Als ik inlog doe ik dat via een opgeslagen bladwijzer met daarin dat ellenlange adres. Net precies heb ik geprobeerd om in te loggen via  login.live.com. Ik kwam toen weliswaar op de pagina met het inlogscherm, maar nadat ik had ingelogd kwam ik niet bij mijn e-mails, maar bij een overzicht van mijn account met allemaal reclame van Windows. Ik heb het daarna nog een keer geprobeerd en toen gebeurde hetzelfde. Als ik dus wil inloggen en daarna bij mijn e-mails terecht wil komen moet ik dus gebruik maken van dat ellenlange adres. Anders lukt het niet. Op dat accountoverzicht zag ik namelijk nergens een plek waar ik door zou kunnen klikken naar mijn e-mails.

Als ik eenmaal ben ingelogd, is er overigens geen ellenlang adres meer. Als ik echter een e-mail lees staat er wel weer een enorm lang adres. Ik heb geen idee of dat zo hoort.
90
Ik heb geen idee of dat zo hoort.
Zou kunnen, mogelijk staat daarin wat login informatie.
Probeer eens in te loggen met een andere browser, Egde of Internet Explorer. Beide bestaan in Windows 10.
Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”