Plaats reactie
16
Kaspersky haalt ook zo`n 28 % is dat veel?
Dat valt mee.

Je heb gekeken of de laptop stof vrij is?

De standaard ingeschakelde Windows 10-telemetrie-functieset verzendt periodiek gebruiks- en prestatiegegevens om Microsoft te helpen met het verbeteren.
Je kan hem uitzetten: https://www.easeus.com/partition-manage ... usage.html
https://computertotaal.nl/artikelen/pc/ ... -10-69267/

Test het volgende eens om te kijken of een programma je pc vertraagt:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld en laat Kaspersky aan)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Test het nu eens.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
De laptop stofvrij is weet ik niet ik heb jaar geleden wel geprobeert om het te openen maar wegens te weinig kennis of bang dat ik meer kapot maak niet gedaan, ik had alle schoeven er uit maar kreeg het niet los, zal het nog eens kunnen gaan doen met behulp van een filmpje van youtube?

Tapblad opstarten: dar heb ik al enkelen dingen uit geschakeld ik vraag me alleen af wat SecurityHealthSystray is, ik heb spotify ccleaner java one note uitgeschakeld.

Catalyst® Control Center Launcher (is denk ik iets van video geluidskaart?) heeft veel invloed, en als ik spotify opstart schiet het proseccor gebruik omhoog naar 100% voor 30 seconde.
Ik heb die connection users experiences and telemetry nu ook uitgezet, kijk of dit helpt.
18
Als ik firefox of een andere internet browser opstart schiet het processor gebruik weer omhoog 100% of als ik naar een andere adres toe ga waarnaar het wel weer daalt naar 40%.

Of zeggen jullie dat is normaal een processor moet wel werken ?
19
Jordan1980 schreef:De laptop stofvrij is weet ik niet ik heb jaar geleden wel geprobeert om het te openen maar wegens te weinig kennis of bang dat ik meer kapot maak niet gedaan, ik had alle schoeven er uit maar kreeg het niet los, zal het nog eens kunnen gaan doen met behulp van een filmpje van youtube?
Kijk of de koel openingen aan de zijkant open zijn.
Tapblad opstarten: dar heb ik al enkelen dingen uit geschakeld ik vraag me alleen af wat SecurityHealthSystray is, ik heb spotify ccleaner java one note uitgeschakeld.
SecurityHealthSystray  is een onderdeel van Windows die mag zo weer aan.
De rest zou uit mogen blijven met opstarten.(spotify ccleaner java one note)
Catalyst® Control Center Launcher (is denk ik iets van video geluidskaart?) heeft veel invloed, en als ik spotify opstart schiet het proseccor gebruik omhoog naar 100% voor 30 seconde.
Ik heb die connection users experiences and telemetry nu ook uitgezet, kijk of dit helpt.
Catalyst® Control Center Launcher is voor je grafische kaart om instellingen te doen en te updaten, die hoeft niet speciaal mee op te starten.
Als je handmatig dat programma start kan je nar updates zelf zoeken.
Spotify dat is normaal als daarmee bezig bent dat de  proceccor omhoog schiet dan is die aan het  streamen.
Of zeggen jullie dat is normaal een processor moet wel werken ?
Ja dat is zeker normaal het is oa de motor van je pc en hoe meer programma's openstaan hoe harder die moet werken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
Ik heb alle programmas in het tabblad van opstarten uitgeschakeld, ik kijk het een paar dagen aan.
De opening van de koel ribben is vrij en ik voel dat er blazen, al vind ik het heel zacht.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”