Plaats reactie
1
okay... het zijn Corona tijden... dus we zijn met mijn vrouw's laptop aan de gang gegaan waarop al maanden geen enkele download meer werkt

al onze eigen pogingen zijn gestrand... het moet wel iets met de antivirus zijn...dus de hulp van Google in geroepen...

daar vonden we op dit forum de gesloten/opgeloste post van januari 2019: Mislukt - virusscan is mislukt
na heel veel reacties werd dit probleem opgelost door ergens iets in het register aan te laten passen...
ik hoop dat iemand instructies kan geven dat wij dat ook kunnen proberen

waarom ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben is:
-ook wij hebben mcafee als AV engine
-ook bij mijn vrouw was het van het ene op het andere moment na een update
-alles waar we zelf bij kunnen in McAfee heeft geen effect

wij hopen dat iemand ons op weg kan helpen
we snappen dat er wellicht meer details nodig zijn, dus vraag maar raak!

alvast dank voor de hulp

The Lighthouse bewoners
2
The Lighthouse,

:welkom:

Uw vraag is verplaatst naar het subforum Antivirus- en beveiligingssoftware.
Zodra een malware /virus expert online is wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Welkom,

Bedoel je dit topic: viewtopic.php?f=225&t=21986 ?
Doe het volgende.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Ha Peter,

dank voor je snelle reactie. puntsgewijs:
  • ja. je hebt het items gevonden dat identiek lijkt aan ons probleem
    ik heb de scan tool (64bit) gewonload op een andere pc en met usb naar deze laptop gebracht
    het scannen van de tool werkt echter niet. ik krijg de foutmelding:
er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te voldoen

wat kan ik hieraan doen?

dank
5
er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te voldoen

wat kan ik hieraan doen?
Herstart de computer en probeer het dan nog eens.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
zelfde melding (had ik al gedaan; zal dat volgende keer opnemen in mijn verslag)

het .exe bestand verwijdert zich zelf dan ook (na deze foutmelding).
is dat zoals het hoort?
7
Apart. Sluit alle openstaande programma's en zorg dat de realtime-scanner van je antivirus programma uit staat.
Lukt het dan wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Ja. dat deed de trick. na het sluiten van lle actieve programma's en het uitschakelen van de reaktime scanner kon ik de tool installeren en dat leverde bijgaande bestanden op. ben beniuewd wat je vindt

NB. ik probeerde zonder de realtiem scanner al een download maar dat werkt nog steeds niet...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Je hebt meerdere antivirus programma's geïnstalleerd. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten en je computer vertragen.

Stap 1:
De-installeer "Avast Free Antivirus".
Herstart daarna de computer.

Stap 2:
De-installeer "McAfee WebAdvisor"
Herstart daarna de computer.

Stap 3:
De-installeer "McAfee LiveSafe"
Herstart daarna de computer.

Stap 4:
Download avastclear.exe naar je bureaublad.
Herstart de computer in Veilige Mode:
  • Rechtsklik daarvoor op Start - Uitvoeren.
  • Typ in het invoerveld MSCONFIG en druk op de enter toets.
  • Open het tabblad "Opstarten".
  • Vink aan "Opstarten in veilige modus" en selecteer daaronder "Netwerk".
  • Klik op "OK" en daarna op "Opnieuw opstarten".
  • Start op het bureaublad het gedownloade bestand avastclear.exe.
  • Heb je Avast in een ander map geïnstalleerd dan de standaard map, selecteer die dan. (Let op: De inhoud van de geselecteerde map zal verwijderd worden!)
  • Volg de instructies die verschijnen.
Herstart de computer.
Haal het vinkje dat we eerder gezet hebben in MSCONFIG weer weg zodat de computer in normale mode start.

Vertel nu eerst of bovenstaande gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Prima, doe een nieuwe scan met FRST

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Ok, 24GB aan tijdelijke bestanden opgeruimd.

Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”