Plaats reactie
1
Hallo,

Ik had gisterenavond een blauw scherm waarna Windows 10 afsloot en opnieuw opstartte.
Wat ik nog kon zien dat er werd aangegeven: Windows wordt afgesloten wegens een grote fout oid.
Van te voren had ik vaak een hoog CPU verbruik wat nu eigenlijk wel zo goed als verdwenen is.
Kon in taakbeheer wel zien dat het hoog CPU verbruik vaak door de browsers Chrome of Edge werd veroorzaakt.

Heb in de bijlage Bluescreenview toegevoegd.

Heeft Wndows nu de fout hersteld omdat het hoge CPU verbruik nu weg is?
Moet of kan ik verder nog stappen ondernemen?

Jack
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

De oorzaak van de BSOD is naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt vanwege een probleem met toegang tot een bepaald gedeelte van het geheugen.
Meestal hoeft dit niet te duiden op een (ernstig) probleem, om een probleem met het geheugen uit te sluiten kan je Memtest eens uitvoeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo,

Dus het was toch goed gegaan met het uploaden van het minidump bestand.
Knap van je dat je uit dat bestand iets van een oorzaak kan halen.

De PC heeft na de bluescreen verder geen problemen meer gehad en gisteren de PC nog eens stofvrij gemaakt. Hij draait nu weer als een zonnetje. Geen hoog CPU gebruik meer.
Mocht er op korte termijn toch weer een bluescreen komen dan zal ik zeker die Memtest eens uitvoeren of is het verstandiger die Memtest nu toch uit te voeren om een probleem met het geheugen nu uit te sluiten?
6
Hallo,

Jazeker, het minidump-bestand is goed doorgekomen, in dit bericht op het forum staat beschreven hoe zo'n bestand is uit te lezen.
Gezien het een eenmalig probleem was heeft een controle met memtest op zich geen prioriteit. Het is meer een controle om een eventueel geheugenprobleem uit te sluiten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,

Interessant leesvoer hoe zo'n minidump bestand is uit te lezen. :good:

Bedankt voor je hulp met dit probleem Maxstar en mocht er weer een probleem zijn dan meld ik me graag weer op het forum.

Jack
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”