Plaats reactie
16
Klopt, aangezien dit geen urgent probleem is en enkel bij Edge aanwezig is laat ik het voorlopig zo. Wie weet komt er ooit nog een andere oplossing dan een repair install. Dan kan ik dat mooi op deze laptop testen en er iets over schrijven in een artikeltje voor de homepage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.‌ Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg. Afbeelding
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.

Stap 2:
Combineer Afbeelding → typ: notepad
Kopieer onderstaande code:

Code: Selecteer alles

'Windows Update herstellen ivm fout 0x80070057

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX\IsConvergedUpdateStackEnabled","0","REG_DWORD"
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX\Settings\UxOption","0","REG_DWORD"
Message = "Het probleem met 0x80070057 is hopelijk hiermee opgelost " &  vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je iig afmelden en opnieuw aanmelden"

X = MsgBox(Message, vbInformation, "0x80070057 probleem oplossen")

Set WshShell = Nothing
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix0x80070057.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik fix0x80070057.vbs → Openen.

(Bron)
Afbeelding
18
Deze register-tweak wijzigt enkel de wijze hoe je kan controleren op updates. Zie ook dit artikel voor een toelichting. Verder is de foutcode: 0x80070057 ook best wel algemeen als je op Google Zoekt.

In dit geval is het specifiek voor Microsoft Edge Chromium (80.0 en de DEV-versie). Windows Update werkt verder gewoon goed, het is dus echt een foutcode die Application Guard genereert en losstaat van de update-functie van Windows.

Uiteraard heb ik deze register-tweak wel even uitgevoerd, maar wijzigt alleen de keuze hoe je updates wilt installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Vandaag Windows geüpdatet naar Windows 10 2004 en dit heeft meteen het probleem met de foutmeldingen (0x80070057 en 0x80070015) in Edge bij het openen van een Application Guard-Venster verholpen. De eerste keer kreeg ik nog een foutmelding zonder foutcode, maar na het opnieuw initialiseren en het (opnieuw) starten van Application Guard werkt dit nu feilloos...
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Da's leuk. Die 2004 update lostte bij iemand op Piep ook al een vaag probleem op wat ze al langere tijd had.
Zitten dus toch wel goede bugfixes in dan.
Greetings, Black Tiger.
21
Dit is inderdaad een welkome fix, ik kan redelijk slecht tegen problemen die onopgelost blijven sluimeren.. :D

Verder is er qua performance ook wel verbetering merkbaar, de laptop waar versie 2004 nu op draait is al een wat ouder beestje uit 2012. Ook haperde mijn toetsenbord soms bij bepaalde toetsen, ik dacht aan slijtage. Maar ook dat probleem is vooralsnog verdwenen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Maxstar schreef: 30 mei 2020 15:04 Ook haperde mijn toetsenbord soms bij bepaalde toetsen, ik dacht aan slijtage. Maar ook dat probleem is vooralsnog verdwenen.
Dat is zeker goed nieuws dat het probleem met de toetsenbord ook is verdwenen :good:
De laptop kan dus nog lang mee en géén typo's :D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”