Plaats reactie
1
Ik wil controleren of de toegang tot mijn Experia Box v10 beveiligd is met een ander wachtwoord dan het standaardwachtwoord.
Ik weet overigens ook niet wat het standaardantwoord is.

De box is 3 jaar geleden geïnstalleerd door een monteur van KPN.

Ik vraag dit omdat ik ergens gelezen heb dat je ook de toegang tot je router moet beveiligen. Hoe kan ik dit controleren zonder dat alles uitvalt?

Ik weet niet of er een verband is tussen de beveiliging van de Box en wifi, maar de naam en het wachtwoord van wifi zijn wél veranderd.
3
Hallo,

Ik heb je advies opgevolgd. Ik kom uiteindelijk op een scherm met Admin. Om toegang tot Admin te krijgen heb ik een wachtwoord nodig en dat heb ik niet. Het veld leeg laten en dan op Login klikken werkt ook niet.

Ik heb het langs de weg van het opnieuw instellen van de fabrieksinstellingen geprobeerd. Om toegang te krijgen tot de Box heb ik een nieuwe wachtwoord kunnen opgeven. Vervolgens loop ik weer vast op Admin.

Is het voor de beveiliging van de toegang tot de Box overigens nodig om toegang tot Admin te krijgen?
4
Je kan proberen of 1 van de de standaard wachtwoorden die vaak gebruikt worden voor gebruikersnaam admin je verder helpt.
Deze standaard wachtwoorden zijn: admin of Admin, 0000 of 1234.

Mocht dat lukken dan zou ik wel aanraden om dat standaard wachtwoord dan te vervangen voor een eigen aangemaakt wachtwoord.

Jack
6
Staat het login wachtwoord vanaf de v9 of v10 niet op een sticker op de onder- of zijkant?
Als je de monteur het nooit heeft aangepast kun je gebruikersnaam leeg laten en usernaam Admin en dan zonder wachtwoord inloggen en het wijzigen.

Een andere optie is een hardwarematige reset van het modem (via het knopje) en dan lukt dat wel en kun je het ook weer wijzigen.
Greetings, Black Tiger.
8
Dacht ik al, maar wist het niet meer zeker. Maar we hebben het hier ook over de v10. ;)

Toch kom ik bij Telfort de handleiding tegen om de eerste keer Admin te gebruiken met leeg wachtwoord op de v10. Vreemd.
Greetings, Black Tiger.
10
Heb je lang genoeg gewacht met resetten?
Je moet dat pinnetje zo lang ingedrukt houden totdat het rode power lampje rood gat branden en dan pas los laten.

Als je het zo gedaan hebt, heb je dan gekeken op de stickers of daar de login niet in staat?
Greetings, Black Tiger.
11
Het lichtje van de power-knop was rood en op de stickers vind ik

- de netwerknaam
- de Wireless Key

en een code die begint met S/N.

Verder staat er nog een MAC-address op.
12
De gebruikersnaam Admin kan en hoef je niet te wijzigen.
Je hoeft alleen een wachtwoord in te vullen.
De eerste keer na een fabrieks-reset laat je het wachtwoord veld leeg. Je moet dan een eigen wachtwoord ingeven. Daarna dien je dat wachtwoord te gebruiken als je wilt inloggen op de Experiabox.
Soms staat het wachtwoord op de stikker van het apparaat. Soms ook het wi-fi wachtwoord.
Het getal achter s/n is het serie-nummer. Daar kan je verder niets mee.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Dat schreef ik ook al maar dat bleek iet te lukken.
Vandaar dat ik me afvroeg of hij de reset knop wel lang genoeg ingehouden heeft.
Greetings, Black Tiger.
14
Black Tiger schreef:Dat schreef ik ook al maar dat bleek iet te lukken.
Vandaar dat ik me afvroeg of hij de reset knop wel lang genoeg ingehouden heeft.
Blijkbaar wel. Eerder schreef Fluisteraar54 namelijk
Ik heb het langs de weg van het opnieuw instellen van de fabrieksinstellingen geprobeerd. Om toegang te krijgen tot de Box heb ik een nieuwe wachtwoord kunnen opgeven. Vervolgens loop ik weer vast op Admin.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Klopt dan toch?
Het lukt niet omdat ie daarna weer tegen het admin wachtwoord aan liep (ondanks opnieuw ingesteld).
Vandaar dat het me verstandig leek het nog eens te proberen.
Misschien handig om als het lukt een wat makkelijker wachtwoord op te geven.
Probeer beiden ook eens met Admin en admin dat wil soms ook nog wel eens verschillen.

Maar ik bedoelde dat wat jij schreef, had ik ook al geschreven. ;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”