Plaats reactie
1
Mijn computer is gisteren gecrasht en daarna had ik de optie om Windows 10 met fabrieksinstellingen te wijzigen. Dat heb ik gedaan en sindsdien doet hij vreemd. Alle instellingen zijn natuurlijk verdwenen. De verlichting van mijn computer zweeft van fel licht naar donker. Hoe kan dat ? Ik kan sindsdien niet naar mijn configuratiescherm. Hij gaat wel naar het configuratiescherm, maar daar blijft hij een seconde opstaan en dan gaat het configuratiescherm weer weg. Ik heb dit alleen bij het configuratiescherm. Rara hoe kan dit.
Ik heb een Desktop en het draait onder Windows 10. Wie kan mij hiermee helpen?
2
Hoi,

Je hebt hier al wat reacties ontvangen.
Heb je het voorstel van Senso al uitgevoerd?
Lijkt op defecte videokaart. Probeer eens een systeemherstel of zet een systeemkopie terug van toen alles nog wel goed werkte.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hallo,

Hoe werkt de computer in de veilige modus, op deze manier kan je even testen hoe de computer dan functioneert. Als bijvoorbeeld het configuratiescherm dan wel goed werkt, en ook het scherm goed werkt is het wellicht een probleem met (ontbrekende) drivers en geen hardwareprobleem.

Ik neem aan dat je met fabrieksinstellingen doelt op een compleet schone installatie van Windows 10?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik ben naar fabrieksinstellingen gegaan en toen kon ik kiezen tussen helemaal schoon of met behoud van apps. of zoiets. Ik heb met behoud van apps. gekozen. Het configuratiescherm doet het inmiddels wel. Alleen die verlichting doet zo raar.
7
Ik heb een Asus computer met rode verlichting. Die verlichting zweeft van fel rood naar donker.
Ik ben weer naar fabrieksinstellingen gegaan en nu is hij verder goed behalve dan de verlichting.
8
dat heeft dus kennelijk bar weinig geholpen...
maar geef nou eens aan wat je bedoelt met 'verlichting': ledjes, toetsenbordverlichting, scherm, etc/????
12
Ik ben net als falstring benieuwd naar het exacte type van de Asus desktop pc.
Aan de door jou geplaatste afbeelding te zien lijkt het te gaan om een Asus ROG G11CD desktop. Achter G11CD hoort nog wat, bijvoorbeeld voluit: Asus ROG G11CD-DE019T.
Controleer op de factuur of jij inderdaad een Asus G11CD desktop hebt. Zo ja, dan kun je verder lezen. Zo nee, geef dan in je volgende reactie aan wat er op je factuur staat...

De rode led verlichting op de kast van jouw pc is nu eens fel en dan weer minder fel rood. Dan is die verlichting nu mogelijk op 'pulserend' ingesteld.
Ja, je kunt zelf instellen hoe die verlichting zich moet gedragen.
Klik op de volgende link: https://www.asus.com/nl/Tower-PCs/G11CD/
Wanneer die website geopend is, moet je omlaag scrollen naar LED-EFFECTEN.

Om die verlichting te kunnen wijzigen maak je gebruik van Asus Lighting. Dat is een app die door Asus op je pc is geïnstalleerd.
Klik op Start > kijk of je in de lijst met apps een map met de naam Asus vindt, en open die map dan.

Onlangs ben jij teruggegaan naar de fabrieksinstellingen, schrijf jij in je startpost. Je koos voor behoud van apps. Dan zou die map Asus, met daarin Asus Command en/of Asus Lighting er nog steeds moeten zijn.

Is die map er niet meer, dan moet je zelf Asus Command downloaden. Dat doe je van de website van Asus.
Ga naar deze website: https://www.asus.com/nl/Tower-PCs/G11CD ... _Download/
Onder Utilities moet je klikken op Alles tonen.
Je downloadt dan Asus Command V2.12.00: Afbeelding Na installeren en opnieuw opstarten, moet je Asus Command openen en controleren of Asus Lighting aanwezig is. Klik daarvoor in het geopende venster van Asus Command op Tool en dan moet je Lighting zien staan.

Als Asus Lighting daarna nog niet aanwezig is, dan kun je die via Asus Command laten installeren. Hoe je dat doet wordt in onderstaande video uitgelegd:


Ja, dat is een hoop gedoe. Ik ben blij dat mijn Asus desktop die LED-verlichting helemaal niet heeft. Aan mijn Asus desktop knippert en flikkert gelukkig helemaal niets. :D
13
Nog bedankt voor de tip van de website en het is mij gelukt om het goede bestand te downloaden. Ik heb in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen versie aangeklikt en toen wist ik precies welke versie is geïnstalleerd en die heb ik gedownload. Dus het probleem is nu opgelost.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”