Plaats reactie
1
Meerdere onderdelen uit het oude (vertrouwde) configuratiescherm linkt Microsoft al aan "Windows-instellingen". In Windows 10 Build 20211 verwijst het onderdeel programma's en onderdelen ook door naar apps en onderdelen. Persoonlijk vind ik dit niet echt overzichtelijker.

Ook lijkt het wel of Microsoft steeds meer commando's uitfaseert. Diverse tools *.cpl en *.msc moet je allemaal volledig intypen in het startmenu voordat deze verschijnen. Neem 'diskmgmt.msc' om schijfbeheer te openen. Voorheen verscheen deze al bij het woord 'disk', nu niet al een tijd niet meer. Bij andere commando's is dat idem dito.

Best wel hinderlijk, of ben ik de enige hierin... :D ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Best wel hinderlijk, of ben ik de enige hierin...
Nee, zeker niet. Het oude Configuratiescherm is eenvoudig en overzichtelijk. Het nieuwe Configuratiescherm ligt me totaal niet. Het lettertype is absurd groot en de gekozen layout is ook niet logisch, Dan weer moet je links een keuze maken, dan weer rechts, schuifbalken die niet of nauwelijks zichtbaar zijn, schuifbalken die smal zijn en breed worden als je er toevallig met de muis op staat. Overal help-knoppen waar je niets aan hebt.
Helaas lijkt de logica en structuur in Windows 10 steeds verder te zoeken, ook tussen verschillende versies/builds.
Het is om gek van te worden. :crying:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
De tweak om het Windows Master Control Panel te activeren is inderdaad een prima alternatief. Maar dat Microsoft het reguliere configuratiescherm steeds meer doorverwijst naar de app instellingen vind ik net als [mention]PeterJ[/mention] ook niet logisch.

Ik vraag me dan ook af of het WMCP wel behouden blijft als het configuratiescherm zelf gaat verdwijnen op termijn?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
De optie stuurprogrogramma's bijwerken in apparaatbeheer is niet meer beschikbaar, deze optie verwijst nu door naar Windows Update. En dan verscheen gisteren het bericht dat Microsoft via deze weg verouderde drivers aanbiedt?! :eek:
In some cases, Windows Update could also show old drivers, including drivers with a release date of 1968. Microsoft appears to be backdating drivers intentionally to avoid installation of Windows-provided driver when you have a custom manufacturer-provided driver.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Dit is al sinds de feature-update van mei dit jaar, omdat ik dit ook nooit gebruik was het me nog niet opgevallen. Voorheen kon je via het apparaatbeheer op internet zoeken naar bijgewerkte drivers. Nu is dat niet meer mogelijk en verwijst het naar Windows Update of de website van de leverancier.

Als je nu bij de Windows-instellingen en optionele updates kijkt krijg je daar gewoon verouderde drivers voorgeschoteld. Naar mijn idee gaat dit geheid problemen geven als deze klakkeloos worden geïnstalleerd. Dit zijn de optionele driver updates die ik aangeboden krijg... :confusing:

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Na de onderdelenupdate van deze maand (20H2) is er wederom een optie die naar het (oude) configuratiescherm verwees verdwenen. Wanneer je nu met de rechtermuisknop op Deze computer klikt en eigenschappen kiest kom je uit bij de App > instellingen, in plaats van 'Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem'.

Om het onderstaande venster nog te kunnen openen dien je specifiek de link: "Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem" in de adresbalk van het configuratiescherm te gebruiken.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”