Plaats reactie
1
Heb volgende probleem, mijn Ipod Nano V7 geeft langzaam de geest, nu wil ik de muziek die in diverse playlists staan graag overzetten naar mijn Samsung Galaxy S10+ telefoon.
Mijn eerste vraag: Is dit mogelijk en dan mijn tweede vraag er direct achteraan; Hoe kan ik dit doen, moet ik er een special programma voor kopen / downloaden.
Alvast dank van de hulp
2
bigdog2020 schreef: 22 sep 2020 22:11 Heb volgende probleem, mijn Ipod Nano V7 geeft langzaam de geest,
Dat is een vrij recent iPod, zit er geen garantie meer op dat iPod?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Zie dit draadje Aangekochte iTunes muziek overzetten
“Maureen0297” schreef: Het is me inmiddels gelukt. Eigenlijk eenvoudiger dan ik dacht. via Deze computer naar muziek, daar de itunes media openen en kopieren naar mijn samsung. Je moet er wel voor zorgen dat de music in itunes gedownload is en niet in de cloud is. Dank voor hetmeedenken
Er is ook een app iSyncr: iTunes naar Android.
Is wel een betaald app, & lees eerst Alle reviews.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
bigdog2020 schreef: 22 sep 2020 22:11 Heb volgende probleem, mijn Ipod Nano V7 geeft langzaam de geest,
Even nog een vraagje:
Wat bedoel je eigenlijk met geeft langzaam de geest?
Lijkt me een ‘vreemd’ probleem voor een iPod van nog geen 2 jaar ::)
Heb je de iPod al geüpdatet naar iOS 14?
Hier een iPod V5 (van 2015), werkt nog perfect.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Volgens ITunes is de Ipod correct ge-updated naar de laatste update. Het hele vreemde is tot voor enkele weken had ik pas 9 van de 17 GB gebruikt, nu ineens is de Ipod "vol" en ook als ik enkele mappen met muziek verwijder blijft het aangeven dat de volle 17 GB vol is.
Er zit dus ergens iets goed mis...
7
Nog een vraagje, dan weet ik waar ik moet kijken.
Gebruik je een macOS of een Windows OS computer?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
bigdog2020 schreef: 24 sep 2020 12:02 Het hele vreemde is tot voor enkele weken had ik pas 9 van de 17 GB gebruikt, nu ineens is de Ipod "vol" en ook als ik enkele mappen met muziek verwijder blijft het aangeven dat de volle 17 GB vol is.
Wat heb je in de tussen weken gedownload / toegevoegd?

Kijk eens bij: Instellingen >> Algemeen >> Opslag & iCloud verbruik.
Als het goed is zie je 2 type capaciteitopslag, namelijk op het apparaart & in iCloud.
Tap op Beheer opslag op het apparaat >> dan zie waar die GB wordt voor gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als je bijvoorbeeld foto’s hebt verwijderd, dan worden de verwijderd foto’s bewaard in Recent verwijderd.
Heb je spijt dat je die foto's hebt verwijderd, dan kunt je terugzetten.
Wil je dat die foto’s definitief worden verwijderd ga dan naar: Foto's - Albums - Recent Verwijderd.
Dan kunt je vervolgens kiezen voor Selecteer - Verwijder alles.

Gebruik je de iPod ook voor surfen (internet)?
Zo JA, leeg dan de cache van Safari.
Instellingen >> Safari >> tap op Wis geschiedenis en websitedata.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Heb al geruime tijd niets toegevoegd. Wilde eerder deze maand iets toevoegen maar zag toen dat er geen ruimte meer bleek te zijn.
Nu is er schijnbaar ook iets veranderd bij Apple want normaal startte, als ik de Ipod aansloot op de PC, direct Itunes op, dat gebeurd
dus ook niet meer.

Maar het screenshot dat je overstuurde is waarschijnlijk van een Apple, want ik kan het niet op mijn Windows PC tevoorschijn toveren.
Ik kan ook via ITunes niet op dat scherm komen, wel in ITunes de diagnostische test uitgevoerd maar die begint gelijk om de Ipod Tough te roepen.

Ik vrees dat er niets anders opzit dan een nieuwe Ipod op de kop te tikken.

Alvast mijn dank voor alle hulp en suggesties
11
bigdog2020 schreef: 24 sep 2020 16:07 Heb al geruime tijd niets toegevoegd. Wilde eerder deze maand iets toevoegen maar zag toen dat er geen ruimte meer bleek te zijn.
Nu is er schijnbaar ook iets veranderd bij Apple want normaal startte, als ik de Ipod aansloot op de PC, direct Itunes op, dat gebeurd dus ook niet meer.
Hier start iTunes wel op toen ik de iPod aansluit aan mijn laptop.
iTunes versie 12.10.8.5 - WIndows OS 10 Home - versie 2004 - Build 19041.508
bigdog2020 schreef: 24 sep 2020 16:07 Maar het screenshot dat je overstuurde is waarschijnlijk van een Apple, want ik kan het niet op mijn Windows PC tevoorschijn toveren.
Neen, die screenshot heb ik op mijn iPod gemaakt.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar die handeling wat ik in mijn vorig bericht schreef, moet je op de iPod uitvoeren / kijken, en NIET op de pc.
bigdog2020 schreef: 24 sep 2020 16:07 Ik kan ook via ITunes niet op dat scherm komen, wel in ITunes de diagnostische test uitgevoerd maar die begint gelijk om de Ipod Tough te roepen.
Dat begrijp ik niet wat je ermee bedoeld.
bigdog2020 schreef: 24 sep 2020 16:07 Ik vrees dat er niets anders opzit dan een nieuwe Ipod op de kop te tikken.
Ik vermoed dat die aantal GB die je kwijt bent op de iPod veroorzaakt is door de update naar iOS 14.
Ik heb iPod V5 die geen update meer krijgt, blijft hier hangen bij iOS 9.3.5.

Volgens dit artikel gebruikt iOS 14, 2,83 GB.


Nou . . . , een andere oplossing is misschien gebruikt maken van een Sandisk iXpand.
Er zijn bijvoorbeeld van 32 GB & 64 GB.
Ik gebruik dat voor bij mijn iPad.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”