Plaats reactie
1
Na een herinstallatie van Thunderbird met daarin 2 accounts (een eigen email en een Gmail) krijg ik bij het ophalen van de email de volgende melding:

"Kan de e-mail niet naar de postbus schrijven. Zorg ervoor dat u schrijfrechten hebt op het bestandssysteem en dat u genoeg schijfruimte hebt om de postbus te kopiëren"

De wachtwoorden en serverinstellingen staan goed, dat lijkt gezien de melding ook niet het probleem. De map waarin Thunderbird de berichten wil plaatsen ( C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\u66orrw1.default-release\Mail\pop.gmail.com) bestaat ook gewoon.
Het lijkt te maken te hebben met de instelling "Global Inbox gebruiken" waarbij alle post in één postvak IN komt te staan. Zet ik die optie namelijk uit, dan komt alle post wel gewoon binnen zonder foutmelding.
Ik wil eigenlijk toch wel graag van één postvak IN gebruik blijven maken, dat heeft ook altijd gewerkt met beide accounts.
Is dit op te lossen ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
3
Ik denk niet dat het daar in zit. Als ik Global Postvak IN uitschakel werkt alles wel, alleen heb ik dan twee keer een postvak IN en dat wordt voorkomen door de Global postvak IN instelling.
Overigens heb ik ze uiteraard wel even vergeleken......
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
5
Ja, beide account werken zolang ik dat Global niet instel. Doe ik dat, dan wordt de Gmail opgehaald met de foutmelding (en dus feitelijk niet opgehaald).
Via webmail kan ik die dan uiteraard wel lezen. Oh ja, ik gebruik pop3.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
7
Ik denk dat je de fout inderdaad gevonden hebt. Mijn "eigen" email is type Mbox en de Gmail is (voorzover ik het kan zien) Mailbox.
Beide zijn overigens niet te wijzigen,
Daar moet ik dus even naar gaan zoeken, ben in ieder geval op de goede weg gezet.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
9
Mogelijk kan ik dit via de configuratie editor oplossen.
Eerst even een verse back-up maken, dan ga ik daar eens kijken.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
10
Probleem opgelost door Thunderbird geheel te de-installeren, daarna de profielmappen (die achterblijven) handmatig te verwijderen en ook alle restanten uit het register te zoeken en te verwijderen.
Daarna een schone installatie en nu zijn beide mailboxen van het zelfde type (mbox) en werkt alles weer naar behoren.
Bedankt voor het op de juiste koers zetten.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”