Plaats reactie
1
Sinds gisteren is de publieke testversie van Windows 8 te downloaden, standaard staat na de installatie de vernieuwde interface (Metro) aan die vooral bedoeld is voor tabletcomputers en touchscreens.
Afbeelding Met een eenvoudige register aanpassing is dit uit te schakelen zodat u het oude vertrouwde startmenu weer terug krijgt.
  • Druk op de Win-toets + R om het scherm "uitvoeren" te openen.
  • Geef hier het commando regedit op en druk op enter.
  • Navigeer nu naar de volgende registersleutel.
  • HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
  • Dubbelklik hier op "RPEnabled" en verander de waarde 1 in de 0 Afbeelding
  • Herstart de computer en het oude vertrouwde startmenu is weer terug.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Dan kan je dus ook niet meer de Metro interface uitschakelen. ;(
Ik kan eigenlijk nergens vinden of dit alleen in deze versie zo is of er straks bij de officiële versies ook geen startmenu meer in zit.
5
Wessel schreef:Dan kan je dus ook niet meer de Metro interface uitschakelen.
Nope ik geloof het niet en dat is voor een normale desktop of laptop wel erg lastig net zoals die slide functie voor tablets, met een muis is het niet erg handig.
Ik heb sterk mijn twijfels of er nog een aparte desktop versie met een normaal startmenu gaat komen of dat de Metro interface optioneel gaat worden.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Op de oude vertrouwde desktop omgeving hoeven we niet meer te rekenen ben ik bang. Met de release van Windows 7 verdween al de optie om het klassieke startmenu wat we vanaf Windows 95 / NT4) kennen.
Maar bij Windows 3.x was er ook geen startmenu, taakbalk en dergelijke. We zijn hier aan gewend geraakt en nu bij verandering valt dit pas erg op.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”