Gesloten
1
Hallo
Bij mij lukte het in eerste instantie ook niet.
Maar bij kaspersky kun je ook het geheel laten scannen nadat je het scan programma hebt geupdate. Na de scan kwam er 1 exe bestand uit deze heb ik verwijderd.
Daarna pc opnieuw opgestart en weg was het virus.
2
Hallo en welkom op PC Web Plus,

Ik heb uw bericht opgesplitst naar een eigen onderwerp, omdat er anders verschillende problemen in één topic behandeld worden.
Hierdoor is het voor de helpers in deze sectie lastiger doordat er dan verschillende antwoorden en problemen door elkaar heen lopen.

Wacht even op het advies van de Security Helpers
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
3
Hoi en welkom op het forum,
michael makaaij schreef:Daarna pc opnieuw opgestart en weg was het virus.
Voer ter controle nog wel even het onderstaande uit.

1. Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)
  • Het venster met de vraag of je de "Evaluatie wil starten" mag je in principe weigeren, deze kan je later ook nog inschakelen.
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.


2. Download DDS van sUBS van één van deze locaties en plaats het op je bureaublad:
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Infospyware.

Afbeelding DDS is een diagnosetool en maakt gebruik van scripts.

Schakel je beveiligings software uit voordat je DDS uitvoert!

Dubbelklik op DDS om de tool te starten.

DDS zal 2 logfiles openen:
* DDS.txt
* Attach.txt


Een scherm vraagt je om beide logjes op te slaan omdat de logjes weg zullen zijn als je ze sluit.
Sla de logjes op bijvoorbeeld op je bureaublad of een andere plaats waar je ze makkelijk terug vind.

Post het DDS.txt logje met je volgende antwoord. De Attach.txt post je alleen wanneer hier om gevraagd wordt.

Plaats het logje van MBAM en DDS in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Bij gebrek aan feedback wordt dit topic gesloten

Als u dit topic heropend wilt hebben, dan kunt u mij of één van de moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.

Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken, en eventueel verwijzen naar dit topic.

Groet Maxstar
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”