Plaats reactie
1
Sinds enige tijd ben ik een gelukkige gebruiker van de browserbeveiliger HitmanPro.Alert (Beta 3b). Ik ontdekte deze toepassing nadat de ING-bank met een aansporing kwam om Trusteer te installeren, terwijl ik daarover juist op een ander forum nogal gruwelijke verhalen had gelezen.

Maar, sinds een paar weken werkt de scan-functie van HitmanPro.Alert (Beta 3b) niet meer (de browserbeveiliging wèl). Het programma start op, dan begint de automatische update, dan gaat het zandloperwieltje draaien en dan sluit het programma zichzelf weer af. Ik legde het probleem voor aan een bekend computerforum, maar niemand reageerde. Vervolgens aan een ander forum en ik vreesde dat ook daar niemand ging reageren. Toen heb ik mij rechtstreeks gewend tot de producent Surfright, eigenlijk niet verwachtende dat deze aandacht zou schenken aan mijn probleem(pje). Maar, onverwacht ontving ik toch een heel vriendelijke en behulpzame reactie van een medewerkster van het bedrijf. De toepassing is nog steeds in ontwikkeling (zoals de toevoeging Beta ook aangeeft) en er wordt vanaf volgende week weer aan gewerkt. Het probleem dat ik had gesignaleerd wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de huidige versie voor de updates een verbinding legt met een oude database en niet met de allernieuwste. Althans zo heb ik het begrepen.

Samengevat: ik ben heel blij dat ik nu een indicatie heb over wat er aan de hand is (zodat ik niet weer ga experimenteren met het in- en uitschakelen van Windows-services en dergelijke) en bovendien wordt er aan een oplossing gewerkt!
2
Hoi,

Gisteren is er een nieuwe bèta versie van HitmanPro.Alert uitgebracht, op de onderstaande twee links is meer informatie te vinden over deze versie.

HitmanPro.Alert 2.0.6.30 [Public bèta]
HitmanPro.Alert 2.0.6.30 Public Beta release info

The update procedure is silent (sorta like Chrome).
Existing Public Beta users are automatically updated (may take up to 8 hours).
A reboot of the computer will trigger the update after 3 minutes.
Or you can run hmpalert.exe /update to manually initiate the update.
When Alert has updated, a reboot is required to apply the update as most files are in use.

Changelog:
  • Added support for applications running at Untrusted Integrity like Chrome sandbox.
  • Improved compatibility with various applications; e.g. Adobe Reader and DOTA2.
  • Improved overall performance using out of band communication with Alert broker process.
  • Improved uninstaller.
  • Fixed a problem causing double flyouts in Internet Explorer and Chrome.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Vreemd genoeg gebeurt nog steeds hetzelfde als datgene wat mij ooit tot dit forum bracht: het programma sluit (als er een scan gestart zou moeten worden) zichzelf meteen na de start weer af. Volgens mij werkt de browserbeveiliging (waar het allemaal om te doen) is wèl. Ik krijg dagelijks groene balkjes te zien.

Scannen doe ik altijd via 'hitmanpro_x64'. Dus of er nu een update in 'hmpalert_x64' is doorgevoerd ('in de stijl van Google Chrome') weet ik niet.
4
Hoi,

Ik heb hier nog eens het één en ander getest op drie verschillende x64 test-systemen en wanneer er vanuit HitmanPro.Alert een melding wordt gegeven en er vervolgens een scan wordt aangeboden gaat hier alles perfect.

Wat zijn precies jouw systeemspecificaties zoals de gebruikte browsers, aanwezige extensies en plug-ins?
En welke beveiligingssoftware staat er allemaal op deze computer geïnstalleerd?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxstar,

De scan die ik bedoel is, wanneer het groene balkje (even) in zicht is en je klikt er snel op dan staan er 3 opties. De middelste optie is: "Scan computer op malware". Waarschijnlijk ligt daar de verwarring.

Als je mijn systeemomstandigheden nog wil weten zal ik die alsnog vermelden (met name het opsommen van extensies is nogal veel werk). Ik heb Internet Explorer 10 en SRWare Iron. En ESET Smart Security 6. Overigens heb ik vanmiddag de Bèta-versie vervangen door de nieuwe en toen ik zojuist Internet Explorer opende om het groene balkje nog even te zien stond er toch weer Bèta 3b of zoiets.
6
Hoi,

Het overschrijven van de extensies is niet nodig met de volgende tool kunnen we daar snel een overzicht van maken.

Download Afbeelding zoek.exe naar het bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    chromelook;
    firefoxlook;
    process;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo Maxstar,

Hier het 'zoek.exe' logbestand. Zijn de extensies nu gecodeerd weergegeven of zo?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Wat ik zojuist ontdekte:

De nieuwe HitmanPro.Alert werkt bij mij helemaal niet. Ik had nog steeds de Bèta-versie in werking. Nu ik die heb verwijderd is er geen alert meer. De service staat nog steeds in de lijst maar kan niet gestart worden ("Fout nr.2, kan het bestand niet vinden"). Wat ik voorheen deed na het downloaden is: knippen in de Download-map en dan plakken op de C-schijf.

Nu begrijp ik ook waarom de instellingen zoals "Als de browser start (standaard)" niet toegankelijk (grijs) zijn. Er klopt iets niet, maar ik weet niet wat.
9
Na heel veel gedoe met van alles en nog wat is het nu, geloof ik, gelukt HitmanPro.Alert weer werkende te krijgen. Alleen komt het groene balkje nu niet meer bij elke nieuwe browserstart.

Waarschijnlijk is dat afgeschaft want bij een teststart van Internet Explorer kwam het wel weer.
13
Hallo Maxstar,

Het groene balkje verschijnt bij mij in SRWare Iron "never nooit niet" (ik heb het goed getest), maar in Internet Explorer 10 dus wèl.
15
Heel graag, Maxstar, want ik gebruik vrijwel uitsluitend SRWare Iron.

De Bèta-variant deed het bij deze browser altijd goed. Zou het dan niet vreemd zijn als de stabiele versie het niet zou doen?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”