Plaats reactie
1
HitmanPro CryptoGuard is een nieuwe technologie van HitmanPro.Alert welke pro-actief bescherming biedt tegen ransomware die de bestanden op de computer versleuteld. Ransomware is al geruime tijd een wijdt verspreide malware-variant die computers als het ware gijzelen en tegen betaling weer vrijgeven. Echter zijn er ook ransomware-varianten die uw persoonlijke bestanden zoals documenten, video's, foto's en dergelijke versleutelen. Dergelijke malware kan een enorme impact hebben als u geen recente back-up heeft, en er geen decrypter beschikbaar is om de versleutelde bestanden te ontsleutelen.

Middels HitmanPro.Alert kunt u effectief uw computer en al uw belangrijke c.q. persoonlijke bestanden beschermen tegen dergelijke malware en werkt geheel op het bestandssysteemniveau van uw besturingssysteem en tevens geheel op de achtergrond. Het beveiligingspakket biedt natuurlijk niet alleen bescherming tegen ransomware die trachten uw bestanden te versleutelen, het biedt ook bescherming bij het internetbankieren en online winkelen. Het controleert namelijk real-time uw browser-sessie op malafide modificaties met betrekking tot uw gebruikte browsers.

HitmanPro.Alert is geheel gratis te gebruiken als aanvullende bescherming, het programma is geheel eenvoudig in gebruik en daardoor ook uitermate geschikt voor de minder gevorderde computergebruiker. Hieronder ziet u een voorbeeld hoe HitmanPro.Alert middels de HitmanPro CryptoGuard functionaliteit een waarschuwing geeft wanneer ransomware probeert uw bestanden op de computer probeert te versleutelen.
Afbeelding HitmanPro.Alert met CryptoGuard installeren
HitmanPro.Alert inclusief de HitmanPro CryptoGuard functionaliteit is gratis te installeren en is geschikt voor Windows 8, XP, Vista en 7 en zowel 32-bit als 64-bit.
  • HitmanPro.Alert is via deze link direct te downloaden van de servers van Surfright.
  • Dubbelklik vervolgens op "hmpalert25.exe" om de installatie te starten.
  • Wanneer u een melding van het gebruikersaccountbeheer van Windows krijgt staat u het uitvoeren natuurlijk toe.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op de knop installeren, zoals u kunt zien op de onderstaande afbeelding.
Afbeelding
  • Wanneer u weer een melding van het gebruikersaccountbeheer krijgt staat u het uitvoeren wederom toe.
  • Indien er nog browsers zijn geopend, zal u een melding krijg dat HitmanPro.Alert pas actief is wanneer de gebruikte browser herstart wordt.
  • Als de installatie gereed is zal u kortstondig in de rechter bovenhoek van het scherm een zwart kader zien met het bericht dat HitmanPro.Alert is geïnstalleerd.
  • U hoeft na de installatie dus niet uw computer opnieuw op te starten, het beveiligingsprogramma is direct actief.
HitmanPro.Alert scannen met HitmanPro
Wanneer u een waarschuwing van HitmanPro.Alert krijgt te zien zoals op de eerder geplaatste afbeelding, kunt u direct uw computer scannen met HitmanPro op de aanwezigheid van malware. Hieronder leest u de verkorte instructies voor het gebruik maken en het scannen middels HitmanPro.

Download de Afbeelding 32 of 64 bit versie van HitmanPro naar het bureaublad. Klik hier voor een uitgebreide handleiding van HitmanPro.

HitmanPro uitvoeren
  • Dubbelklik op "HitmanPro.exe" en klik op "volgende"
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • U dient de gratis licentie middels uw e-mailadres te activeren, klik vervolgens op "Activeren".
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
HitmanPro.Alert met CryptoGuard video


HitmanPro.Alert vraag en antwoord
Wanneer u vragen heeft of het gebruik van HitmanPro.Alert of de bescherming die HitmanPro CryptoGuard biedt kunt u terecht in het sub-forum voor vragen omtrent HitmanPro.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Hoi Ted,

Ik heb ook al Malware en AVAST internet security (betaald) ......is het dan toch handig om hitmanpro crypto guard ook nog te installeren?

groetjes

Jos
3
Hallo Jos,

HitmanPro.Alert inclusief CryptoGuard kan prima gecombineerd worden met Avast Internet Security, en met "Malware" bedoel je wellicht Malwarebytes Anti-Malware? En is dit de gratis of betaalde versie.
Gezien de huidige verspreiding van ransomware, en dan in het bijzonder de (CryptoLocker) varianten is HitmanPro.Alert zeker een waardevolle toevoeging als aanvullende bescherming.
In Avast Internet Security is het mogelijk om HitmanPro.Alert als uitzondering in te stellen, en op deze manier kan Avast de werking van HitmanPro.Alert niet in de weg zitten.

HitmanPro.Alert met de CryptoGuard functie is nog wel in bèta stadium, ik weet nog niet wanneer deze functie ook in de officiële release gaat verschijnen maar deze publieke bèta kan al prima gebruikt worden. Al is het bij een bèta wel altijd mogelijk dat er nog "bugs" aanwezig kunnen zijn. Maar mijn eerste testen hebben in ieder geval geen vreemde problemen gegeven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
@ Maxstar,

HitmanPro Alert 2 ziet CCleaner als computervirus ::)
Afbeelding Na het scannen niets gevonden
Afbeelding Meteen daarna start TeamViewer op ? ::)
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Bedankt voor de mededeling, ik voer regelmatig CCleaner uit...... maar wat doe je dan als teamviewer je dit vraagt?.........negeren?....want kennelijk is er dus niets aan de hand maar ziet Hitman het dus als gevaar.


Groetjes

Jos
8
@ Jos,

Bij TeamViewer had ik op Cancel geklikt (genegeerd) want ik weet niet "wat er daarna zou gebeuren" ::)
Hoogstwaarschijnlijk trekt HitmanPro.Alert2 aan de bel zodra een programma wordt opgestart nadat HitmanPro.Alert2 is geïnstalleerd. Want gisteren reageert HitmanPro.Alert2 niet toen ik CCleaner opstart, CCleaner is géén vreemde kostganger meer :D
Ik ben zelf ook een nieuw gebruiker van HitmanPro.Alert2.

Gisteren kreeg ik ook een melding dat HitmanPro.Alert 2, Outlook.exe (MS Office OutlooK 2010) zie als een computervirus.
Ik had niet gescand. Vandaag verschijnt weer de melding, en wel gescand.
Afbeelding Het resultaat is géén schadelijke software maar een tracking cookie van atdmt[dot]com, en dat weten we wel.


Update

Het gevolg van het scannen van Outlook.exe is dat berichten in Outlook niet kunnen worden weergegeven.
Bij opnieuw starten van Outlook verschijnt onderstaande foutmelding :rofl:
Afbeelding
Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. De toegang tot het bestand is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand C:\Users\gebruikersnaam\Documents\Outlook-bestanden\e-mailadres[dot]nl (1).pst.
Heb gisteren gelukkig een handmatig systeemherstelpunt aangemaakt :smoke:
Na het terugzetten van systeemherstelpunt werkt Outlook als een tierelier :lol:

Ik ga "vertrouwde programma's" niet laten scannen of HitmanPro.Alert 2 verwijderen, heb echt géén zin in hindernissen :crash:
Laatst gewijzigd door iEscape op 10 nov 2013 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: update
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
HitmanPro.Alert 2 verkeerd momenteel nog in de publieke bèta en betekent concreet dat er nog fouten (bugs) aanwezig kunnen zijn zoals bijvoorbeeld de melding over CCleaner en Outlook. Inmiddels zijn de ontwikkelaars op de hoogte van deze meldingen, momenteel wordt er gewerkt aan een update om dergelijke problemen te verhelpen.
Als deze update beschikbaar is dan zal deze worden vermeld bij het topic HitmanPro [Bèta-releases & Updates], ik verwacht zelf dat deze niet zo lang op zich zal laten wachten.
iEscape schreef:Want gisteren reageert HitmanPro.Alert2 niet toen ik CCleaner opstart, CCleaner is géén vreemde kostganger meer
Wellicht reageert HitmanPro.Alert ook alleen al er bepaalde acties middels CCleaner worden uitgevoerd, maar ik zou zeggen hou het even in de gaten.

Wat betreft TeamViewer die automatisch opstart heb ik niet direct een antwoord klaar, deze wordt gebruikt door de supportafdeling voor het oplossen van problemen maar waarom dit automatisch zou openen is voor mij een raadsel?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
@ Maxstar,

Thanks voor de informatie en reactie.
Maxstar schreef:Wellicht reageert HitmanPro.Alert ook alleen al er bepaalde acties middels CCleaner worden uitgevoerd, maar ik zou zeggen hou het even in de gaten.
Het is dezelfde acties (elke keer CCleaner draaien voordat de pc wordt afgesloten) namelijk Cleaner >> Analyseren >> Schoonmaken, al jaren. En CCleaner is altijd up2date.
HitmanPro.Alert 2 reageert meteen nadat CCleaner is opgestart eergisteren en gisteren niet meer. Heb net als test CCleaner opgestart en HitmanPro.Alert 2 reageert niet. Ik weet het ook niet ::)
Ik zal zeker in de gaten houden :pray:

Het is dus ook van belang om telkens een handmatig systeemherstelpunt te maken, voor het geval van . . . ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
HitmanPro.Alert 2 kwam nogmaals langs om Outlook te scanen, heb geweigerd.
Daarna weer hetzelfde verhaal dat berichten in Outlook niet kunnen worden weergegeven.
Bij opnieuw starten van Outlook verschijnt hetzelfde foutmelding :crash:

Zeer vervelend, weer terug naar systeemherstelpunt van 09/11.
Dus HitmanPro.Alert 2 heb ik nu verwijderd.
En Outlook werkt weer :D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
12
Te vroeg gejuicht, bij het afsluiten van Outlook kwam HitmanPro.Alert 2 weer te voorschijn met het verzoek om te scannen en weer heb ik geweigerd, terwijl die al verwijderd is, via Start >> Programma's >> HitmanPro verwijderen.

Weer wordt Outlook geblokkeerd :crash: en dus weer systeemherstel van 09/11 uitgevoerd.

Achteraf blijkt dat HitmanPro.Alert 2 verwijderen via Start >> Programma's >> HitmanPro verwijderen niet voldoende is :rofl:

Via RevoUninstaller Pro is te zien dat HitmanPro nog vrolijk aanwezig is :crash:
Afbeelding Afbeelding HitmanPro laat toch stiekem sporen achter in het register :-[ , die volgens CCleaner niet aanwezig zijn.
Afbeelding Afbeelding
Na bijna een hele dag 'stom' bezig geweest, hopelijk heb ik nu rust en niet meer wordt gestoord door HitmanPro :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
13
HitmanPro.Alert 2.5.1 Build 56 BETA

Vorige week hebben we de eerste BETA-versie van Alert 2.5 met de nieuwe CryptoGuard functie uitgebracht. Vandaag geven we een nieuwe BETA-versie uit met tal van verbetering.

Changelog
  • IMPROVED: Fine-tuned CryptoGuard algorithm.
  • IMPROVED: Switching CryptoGuard off under Settings now works immediately, no reboot required.
  • IMPROVED: Support for processes running in an AppContainer.
  • IMPROVED: Installation and upgrade procedure.
  • FIXED: Application startup performance. On some systems the Alert Broker Service failed to process new completion port I/O requests causing a slowdown during application startup.
  • FIXED: False positive Intruder alert when Free Download Manager or Bing Toolbar was installed.
  • FIXED: Media Player Classic caused high CPU load in the Alert Broker Service.
  • FIXED: CCleaner set to Secure Delete caused CryptoGuard alert.
  • FIXED: ACDSee 6 (or newer) caused CryptoGuard alert.
  • FIXED: On some systems the installer crashed when NVIDIA D3D shim DLLs are installed.
  • FIXED: On some systems the installer failed with Error 32.
  • FIXED: Memory leak in Alert Broker Service.
Openstaande problemen in Alert 2.5.1 (of ouder)
  • ISSUE: Alert is currently not yet compatible with Norton 360 and Norton Internet Security on 64-bit Windows versions. We've already identified the cause and are working on a solution.
Download
http://dl.surfright.nl/hmpalert25.exe" onclick="window.open(this.href);return false;

Installatie
Alert 2.0 or 2.5.0 hoeft niet eerst verwijderd te worden. Deze versie zal een bestaande installatie upgraden wanneer deze wordt geïnstalleerd.

NB. Deze versie is nog steeds BETA. Dit houdt in dat je deze versie nog niet in een productie omgeving moet installeren.
Erik Loman [HitmanPro]
SurfRight B.V. - www.surfright.com
15
Jion schreef:Gaat deze tool in de toekomst een auto update functie krijgen?
Alert heeft reeds een auto update functie. Deze staat echter nog niet aan omdat we eerst willen zien of de BETA bij iedereen goed functioneert. Zodra Alert 2.5 stabiel wordt verklaard zal iedereen die Alert gebruikt naar versie 2.5 automatisch wordt bijgewerkt.
Erik Loman [HitmanPro]
SurfRight B.V. - www.surfright.com
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”