Plaats reactie
1
Hallo,

Begin dit jaar heb ik vreselijk problemen met virussen gehad wat uiteindelijk is opgelost met behulp van dit forum door mijn zoon, deze computer heeft tot twee weken terug uitmuntend gewerkt en totaal geen problemen totdat deze bleef hangen op een zwart scherm bij het aanzetten en verder niks.
Dit was een 9 jaar oude computer van mijn zoon waar nu de moederplaat kapot van is geloof ik, en niet meer omgewisseld kan worden voor een andere.
Omdat ik dagelijks graag even achter de computer zit heb ik een nieuwe computer maar weet niet of hier ook een moederplaat in zit die kapot kan gaan en niet meer vervangen kan worden.

Sinds ik deze computer heb staan krijg ik allemaal rare berichten via de postmail, dit gaat over nigeriaanse (CBN) banken en directors of an Accountants and Aditors firm of allerlei vreemde berichten van Mr. Sanusi Lamido Sanusi
Er zitten ook hele rara bij van Asia pacific Microsystems Inc. dat ik een collective agent ben van delinquent customers met een receive payment met benefits en monthly salary.

Als ik op msn zit of soms ook niet krijg ik ook rare berichten met vragen en soms ook berichten dat ik ergens op een foto sta, omdat ik dit allemaal niet vetrouw heb ik mijn zoon thuis op zijn eigen computer mijn msn laten installeren en daar komen dus de berichten ook naar voren.
Dit gebeurt niet heel erg vaak maar is wel erg lastig als je net een bericht schrijft dat de andere helft in een ander scherm komt te staan als je het wilt verzenden.

Alvast bedankt,

Sofia
2
Hoi,

In elke computer zit een moederbord.. ;)

Maar wat betreft die sp@m in je mailbox gewoon negeren en de afzender blokkeren zodat deze naar de sp@m / junkmail folder worden verplaatst.
Die berichten die je krijgt van MSN worden waarschijnlijk door één van jouw contactpersonen verstuurd waarvan het mail adres word misbruikt.
Van diegene waarvan je dit soort berichten krijgt kan je adviseren hun wachtwoord e.d. te wijzigen, en dit stappenplan te volgen.

Voer ter controle eens een scan uit met MBAM.

Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Plaats dit logje in je volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Kijk in je mail programma of je een spam filter kan instellen.
Ik gebruik zelf het filter van spamassessin en dat werkt uitstekend.
(Ik krijg pakweg 10 miljoen euro per dag aangeboden, ik ga dus niet meer in op aanbiedingen onder de 5 miljoen ;) )
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
4
In welk programma moet ik dan een spam filter instellen, en waar moet ik dit doen.

Ik heb met anti malware gescand en vond zo te zien niks.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
http://www.malwarebytes.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Databaseversie: 4727

Windows 6.0.6001 Service Pack 1
Internet Explorer 8.0.6001.18943

1-10-2010 15:50:57
mbam-log-2010-10-01 (15-50-57).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 136401
Verstreken tijd: 3 minuut/minuten, 39 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
6
Via http://www.msn.com" onclick="window.open(this.href);return false; open ik mijn email, dit is ook mijn startpagina als ik exporer van internet aanklik.
Vandaag heb ik nog geen rare berichten gehad in mijn postmail dus misschien was dit maar eenmalig?
Op msn heb ik ook geen berichten meer gehad, alleen die popup met allerlei nieuws berichten, maar dit heeft mijn buurvrouw uitgeschakeld in msn.
Op die nieuwe computer staat ook een nieuwe msn en het uitschakelen van msn-vandaag was de oplossing, er komen nu geen berichten meer als ik inlog op msn.

Sorry voor de overlast hoor.

Duizend maal dank,

Sofia
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”