Plaats reactie
1
Ik ben 15 jaar, en mag volgens de grondwet dit jaar gaan werken. Dat wil ik ook doen, ik verdiep mij reeds 5 jaar in het maken van websites, waarvan 2 jaar PHP.

Ik zou nu graag voor andere mensen website's gaan maken tegen vergoeding maar heb een discussie met mijn moeder.
Moet ik de bedragen dat ik hiervoor ontvang aangeven bij de belastingen of niet. Moet ik een zelfstandige webdesign bureau oprichten of niet?

Ik zou dus graag weten:
- Is het verplicht om deze ontvangsten aan te geven bij de belastingen?
Zoja, is dit vannaf een bepaald bedrag (bijvoorbeeld 15 euro ofzo)

- Moet ik dan ook een zelfstandig webdesign bureau oprichten?

vraag 2
Als dit laatste moet stopt het bij deze voor mijn idee, maar da zou ik graag bij een webdesign bureau uit omstreken van Sint Niklaas of Sint Niklaas zelf gaan werken, dit omdat ik zelf nog niet bevoegd ben om met een voertuig te rijden, en ik toch voor deze sector wil gaan.

Contacteren op dit laatste kan via mail; (EDIT: email adres weg gehaald om spam te voorkomen)

Een voorbeeld van mijn werk kan u over ene paar dagen online bekijken: Habbo-ocean is verhuisd! (mijn naam daar is ..Headphone..)


Met vriendelijke groet,

Glenn De Middelaer
Laatst gewijzigd door Maxstar op 02 nov 2008 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2
Als je echt een eigen onderneming hierin wilt hebben, dan zul je toch het een en ander moeten regelen.

KVK nummer aanvragen bij de kamer van koophandel.
BTW nummer aanvragen.
Periodieke BTW aangifte bij de belastingdienst.
Boekhouding en facturatie uitbesteden of zelf verwerken.
Minimum leeftijd eigen onderneming 18 jaar, als je jonger bent moeten je ouders toestemming geven. hieraan ziiten wel een aantal gevolgen waaronder voor de kinderbijslag.

Lees ook dit artikel eens: http://www.bedrijfopzetten.nl/minderjar ... edrijf.php

Vriendelijke groet.

Webmaster
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maar ik ben niet van mening als het niet echt veel vergoeding is dat je dit moet aangeven bij de belasting.

Anders zou je misschien toch beter ergens kunnen gaan werken want het is best wel veel werk, en dan kan je naast je werk natuurlijk altijd nog 'zwarte' klusjes aannemen.
Groet,

Mark
4
Als je een uitgebreide website maakt kan dit toch wel tot een aardig bedrag oplopen, zeker als je hierbij b.v. een servicecontract afsluit..
Dan is het toch verstandig als je hiervoor een KVK en een BTW nummer hebt, en natuurlijk moet je je eigen ook indekken. (weliswaar in een later stadium). maar je weet maar nooit wat er gebeurt.
Je kan dan nergens op terugvallen als er een conflict op treedt, waarschijnlijk zullen er zeer veel uren werk inzitten, en probeer dan maar eens het ??n en ander hard te maken.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
5
Dan zou ik zeker op zo'n leeftijd bij iemand in dienst gaan, en dat met je baas afspreken.

Of als je heel veel zin heb eigen bedrijf opstarten dan, maar met al het geregel van dien. want lijkt mij dat er heel wat papieren voor gemaakt moeten worden.
Groet,

Mark
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”