Plaats reactie
1
Vandaag heb ik Windows 10 op mijn computer proberen te installeren maar er is waarschijnlijk ergens iets fout gegaan want als ik de computer opstart blijft het beeld zwart. Ik hoor wel het opstart geluid maar verder blanco. Eerst dacht ik dat het misschien even duurde eer Windows 10 goed was geïnstalleerd maar omdat er de hele middag en avond niets is veranderd op het beeldscherm ( zwart blijft zwart;)) denk ik dat er iets mis is gegaan. Weet een van jullie hoe ik mijn computer weer aan de praat krijg? Op zich ben ik niet gehecht aan Windows10. Op mijn computer stond nog steeds Windows 7. Ik ben ook al heel tevreden als ik de computer daar weer op terug kan krijgen. Alvast bedankt voor het meedenken!!!!
Sandra
3
dan zal ze hem eerst uit moeten zetten....., en dat gaat in zo'n geval door de aan/uitknop een seconde of 5 (soms wel 10) ingedrukt te houden tot de lampjes uitgaan.
overigens: wees niet verbaasd als daarna de pc normaal in w10 opstart (ervaringsfeitje)
4
Ik wil dat vanmiddag wel ff proberen. Maar kan het geen kwaad om hem zo weer aan te zetten? Raak ik dan geen gegevens kwijt op mijn harde schijf? Ik heb namelijk advies gekregen om hem uit te zetten en niet aan te doen maar hem weg te brengen.
7
eerst proberen gewoon op te starten, en houd in gedachten dat een zo verse w10 daar best even een tijdje over kan doen zonder meldingen op het scherm....
(als w10 gelukt zou zijn, valt het nog niet mee op de pc vanuit stilstand in veilige modus te krijgen, dus ik betwijfel of die aanwijzingen je in deze fase(!) verder brengen)
8
Ik had al zo'n vermoeden dat het lang kon duren maar ik heb hem dinsdag rond 16.00 aan proberen te zetten en woensdag om 8.00 heb ik hem uitgezet. Toen was het beeld nog steeds zwart. Dat zou toch lang genoeg moeten zijn lijkt me.....
Maar gewoon opstarten heb ik geprobeerd, dan blijft het beeld zwart. Ook nadat ik een paar uur heb gewacht met hem weer proberen....
10
Normaal gesproken zet ik hem uit zoals het hoort; via start dus maar omdat hij nu zo lang aanstond en niets deed heb ik de aan en uit knop lang ingedrukt....
11
ja, dat is in dit geval de correcte manier.
maarre: gingen de lampjes ook uit en hoorde je de ventilator stoppen?
soms is de boel zo in de war dat je 'm alleen nog echt stopt als je netsnoer én accu losneemt.....
12
Ja hij ging helemaal uit. Lichtjes uit, ventilatie alles. Zal ik hem proberen op te starten in de veilige modus? F2 is dat toch volgens mij...
Mocht ik daar in komen, wijst het dan voor zich?
14
Yes ik zit in de beveiligde modus.....
Weet je wat ik moet doen?
Er staat oa F9 load defaults

Of een paar schermen later bij EXIT
save changes and reset
Discard changes and reset
Restore defaults
Discard changes
Save changes

Ik wilde een foto meesturen maar dat lukt niet.....
15
ik moet je teleurstellen, je zit niet in de veilige modus, maar in de bios (de in de hardware ingebouwde softwarechip waar de opdrachten worden gegeven om de ledjes en fannetjes aan te zetten, de chips te controleren en de aanwezigheid van opstartschijven, en ervoor te zorgen dat het apparaat uiteindelijk netjes opstart. en pas dán(!) komt windows aan de orde.
verlaat de bios via de optie exit and discard changes, en blijf dan op f8 tokkelen, dan is er een kans(je) dat je wel in het opstartmenu van windows (veilige modus enzo) terecht komt.
en anders zal je toch echt een installatiedisk van w10 moeten hebben....
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”